Til Thailand med SAS, trenger tips

Tråd i 'Reisemål' startet av elgringo1964, 04. juni 2024.

  1. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    435
    Likes mottatt:
    534
    Bonuspoeng:
    93
    Har bestilt billetter til fruen og meg til Bangkok med vanlig SAS rutefly, men trenger litt tips og råd.
    Flyet CPH-BKK skal være en Airbus A350-900 med setekonfigurasjon 3+3+3.

    Så til det store dilemmaet, nemlig hvilket sete man velger.
    Ingen av oss vil bli "buret inne", dvs. måtte åle seg forbi andre, gjerne spisende, drikkende eller sovende medpassasjerer om man vil strekke på beina eller ta en tur på toalettet, så valgene står egentlig mellom å ta midtgang for oss begge eller gamble på ledig midtsete og ta vindu og midtgang.
    Kan fint leve med å måtte passere hverandre, men vil altså unngå å måtte gjøre det med fremmende.

    Noen som har peiling på om disse flyene pleier å være fulle eller om det er god sjanse for ledig midtsete ?
    Er diamant, så om soft block pleier å fungere på disse flyene hadde det jo vært glimrende.
     
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,621
    Likes mottatt:
    6,070
    Bonuspoeng:
    183
    Om du er diamant, burde du kunne velge bulkhead-setene (40 B/C og 41 G/H/J) gratis? Softblock synes jeg er veldig tilfeldig. Er selv diamant og har opplevd at selv om det er masse ledige seter i pluss, men det sitter folk ved siden av meg.
     
  3. LaDuden

    LaDuden Senior Medlem

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    1,630
    Bonuspoeng:
    93
  4. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    435
    Likes mottatt:
    534
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det var det jeg vurderte i utgangspunktet, men siden fruen har bestilt assistanse (rullestol til/fra gate), så får hun ikke sitte for nær nødutgang.
    SAS vil ikke høre på at hun er fullt ut i stand til å betjene en nødutgang, men at det kun er å gå lengre distanser, noe det pleier å være på Kastrup, som er plagsomt.
    Har også ymse erfaringer med softblock, så det er mulig man heller får gå for midtgang for oss begge og evt. bytte underveis om det er ledige seter på flyet.
     
  5. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,621
    Likes mottatt:
    6,070
    Bonuspoeng:
    183
    Skjønner. Da er seter 40 D/E/F kanskje den beste løsningen? (Mulig SAS mener de også er for nære nødutgangen?) Ellers er bud på plus et alternativ selv om det koster litt. Men som diamant er det god sjanse på oppgradering selv med minstebud.
     
  6. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    435
    Likes mottatt:
    534
    Bonuspoeng:
    93
    Får prøve å godsnakke litt mer med SAS først.
    Bud på Plus er ikke aktuelt uansett, da hadde jeg kjøpt Plus i utgangspunktet billigere enn hva oppgraderingen kommer på.
    Nesten 5 lapper pr. pers. pr. vei for oppgradering er for drøyt.
     
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke du blr satse på ledig midtsete. Disse flightene er populære og ofte fulle
     
  8. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    435
    Likes mottatt:
    534
    Bonuspoeng:
    93
    Det er i grunnen det jeg frykter, så det blir nok midtgang på oss begge da.
     
  9. MedTekni

    MedTekni Medlem

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Om det er ledig er jo 41A og B en god løsning, da kan man komme inn og ut uten stress (ingen stol foran 41A) og regnes vel ikke som exit row?
     
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,336
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    Setekartet viser to tosetere på rad 30. Er disse opptatt?
     
  11. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    435
    Likes mottatt:
    534
    Bonuspoeng:
    93
    For nær nødutgang eller noe annet, så systemet vil ikke.

    Edit: Var på chat med kundeservice, og de sa at de setene er "restricted", men de kunne ikke fortelle hvorfor...
     
    Last edited: 05. juni 2024

Del denne siden