Tips på strekningen T/R Washington - New Orleans

Tråd i 'Reisemål' startet av Eddie47, 24. sept 2016.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,726
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet det er lenge til, men litt planlegging må til!

    I juli 2017 skal fruen og jeg kjøre fra Washington DC til New Orleans og tilbake igjen.

    Vi har noen "faste" punkter vi skal innom:
    • Flymuseet utenfor Dulles og se på de store fuglene
    • Besøke venner i Knoxville
    • Besøke steder hvor jeg har vært på jobb, Birmingham og Mobile i Alabama
    • New Orleans (har også vært på jobb der)
    Utover det har fruen tre ønsker cowboy ranch i Texas, Graseland (Memphis) og Nashville i Tennessee .....

    Vi skal være borte i tre uker og leiebilen hentes dag 2 i USA fordi planen er å ha en innholdsrik tur på SAS Business ...

    Jeg trenger innspill på hva skal vi se på turen?
    Hvor bor man ved Dulles etter en strålende reise fra CPH?
    Tanker om kjørerute, spesielt på returen fra New Orleans via Texas?
     
  2. Fredrik

    Fredrik Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Jag vet inget om Sydstaterna men jag var förbi Tysons corner(nära Dulles) i år. Det är två stora köpcentrum där och Hyatt Regency är ett bra hotell. Man kommer dit med Metro.
     
  3. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Kjør sørover langs kysten. Ta Highway 12 sørover fra Norfolk. Stopp i Myrtle Beach, Charleston og Savannah. Så svinger du vestover i Jacksonville.
     
    peterfox and tommy777 like this.
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,726
    Bonuspoeng:
    293
    Det er en flott tur, det har vi kjørt noen ganger. Noe av det tøffeste der er den fantastiske bro/tunell forbindelsen Chesapeak Bay Bridge-Tunell (37 km).

    Myrtle Besch er utrolig, litt spennende overklasse og som du sier Charleston med slavemarked rester etter tyfoner er spennende.


    Denne gangen skal vi vestover, fra Washington til Tennessee og sørover til Alabama. Videre vest til New Orleans og så vet vi ikke mer enn at vi skal en sving innom Texas.
     
    tommy777 liker dette
  5. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Masse spennende i Atlanta. Martin Luther King Jr National Historic Site, World of Coca-Cola, CNN's hovedkvartér med mulighet for guidete omvisninger, Georgia Aquarium og mye mer.. De 3 siste ligger et steinkast fra hverandre ifm olympiaparken fra 1996. :)

    Ellers så ble vi anbefalt å kjøre langs kysten fra Pensacola og vestover.. Teoretisk mye fint å se på, men da må man stoppe og komme seg helt ned til strendene. Det ligger hele tiden hus mellom veien og sjøen, så man ser svært lite uten å stoppe. Jeg vil nok ikke si at det er et stort "must" å kjøre den veien. :(
     
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde seriøst vurdert å kun kjøre en vei. Du klarer sikker å kjøpe en one-way domestic med JetBlue eller South Western veldig billig.

    Jeg er godt klar over at leiebil i "open-jaw" format er veldig mye dyrere.

    Jeg plukket i 2012 opp en bil i West Palm Beach, FL og leverte denne i Charlotte, NC og fyren ville ha 700 daler i one-way rental car return charge.
    Jeg betalte, tok dette opp med Avis / Liva bil i Norge, og fikk full refund.

    Vurderer selv turen over dit igjen neste sommer (Myrtle beach).
     
  7. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Siden dere er i Knoxville, hvorfor ikke ta turen innom Smoky Mountains National Park? :)
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,726
    Bonuspoeng:
    293
    Vi skal nok dit og i Dollywood, regner jeg med ...:)
     
  9. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Vi tok en overnatting i Robinsville midt i Appalachian mtns og det viste seg å være dry county. Ikke noe alkohol å se. Veldig mange sære småsteder inni fjellene her.

    Hvis du har lyst å unngå motorvei hele veien anbefales det å kjøre "Tail of the dragon" og "Cherahola Skydrive" frem og tilbake mellom Tennessee og North Carolina hvis du er glad i svingete veier. Fin utsikt er det også, dog ikke på nivå med Norge og vestlige deler av USA. Skyline Drive i Shenendoah NP er også en veldig fin kjøretur.
     
    Eddie47 liker dette

Del denne siden