Fikk denne e-posten fra SAS i dag. Er det bare å legge inn autokonvertering eller er dette en dårlig deal? "Nå kan du som er medlem i SAS EuroBonus og Radisson Rewards benytte deg av en gunstig konvertingskurs som tar deg enda raskere til neste bonusreise. Det eneste du må gjøre er å konvertere Radisson Rewards-poengene dine til EuroBonus Ekstrapoeng – automatisk eller manuelt. Hvis du ikke er medlem i Radisson Rewards ennå, så meld deg inn allerede i dag. For hvert 7. poeng du tjener opp med Radisson Rewards, får du 1 EuroBonus Ekstrapoeng som du kan bruke til alt fra bonusreiser til adgang til lounge og oppgradering om bord.*"
Hvorvidt det er en dårlig deal eller ikke skal jeg ikke kommentere, men for meg som sjeldent benytter Radisson-hotell kan jeg like gjerne få EB. ...jeg sliter derimot med å få valgt dette. Får velge SAS i rullegardinmenyen, men får ikke lagt inn nummeret.
Rart grensesnitt, forstår ikke helt hvordan dette kan legges inn. Eneste jeg fant var dette, men det sto ikke lagre men "request an email" nederst.
Rundt 4 øre ifølge innlegg i denne tråden. https://insideflyer.no/forums/threads/hva-er-radission-rewards-poeng-verdt.11023/
En stor fordel med dette er at Radisson poeng ikke går ut på dato så lenge det ikke går mer enn 2 år uten aktivitet på kontoen. Kan være lurt å ha litt i buffer der, spesielt for å kunne nå høyeste FlyPremium nivå når man trenger det (for de som ikke uten videre klarer 200.000 poeng i året)
Du sier noe der.. Nivået mitt nå holder seg riktignok til januar 2021, men kanskje greit å planlegge litt
Jeg hadde en del Radisson-poeng som jeg ikke "hadde bruk for" for et par mnd siden (Jeg bruker ikke mye energi på "oppgradering" på hotell). Tok rett og slett kontakt med Radisson pr tlf, og de vekslet og overførte poengene ganske prompte. Husker ikke detaljene, men mener å huske at "vekslingskursen var nokså mager.
Tipper mellom 150 og 200k på fly. 200 på kredittkort og Sumo. Resten er nok Trumf, og da særlig ViaTrumf. Kjøper Trumf fra flere i familien. Men ViaTrumf er helt klart på topp. Legger ut for hotell for alle jeg kjenner. Og reiser jo litt selv også.
Ja, litt er vel ordet her. Mener å ha lest det er over 4 uker til din neste tur ... Hvordan ser kona sin opptjening ut?
I dag er det faktisk under 4 uker til tur. Kona reiser som meg (det er jo stort sett de samme turene). Men hun reiser i jobb i tillegg.