Faktisk, nå sitter jeg i skyene, sammen med 7 andre i First og en 3-4 HON bak i biz. Det er helt sjukt, har nærmest jumboen som en private jet! Bakgrunnen for problemene var at vannpumpene ikke funka, altså ingen vannforsyning. Teknisk på Joburg maktet ikke å fikse pumpa. Så maskinen måtte til Frankfurt, men man kunne ikke ta med 250++ passasjerer på et fly uten vann… Kaptein beslutter å ta med oss på First og HON. Gjett om vi fire var glade for å ha First class! De to siste i reisefølget som reiste biz var ikke så glade. Måtte hente ut bagasje og Lufthansen fikset ingen overnatting. Enn så lenge vet de ikke annet enn at de får en mail i morgen om hva som skjer videre… Informasjon underveis har vært en katastrofe, men men. Jeg skal se om jeg kan få til noen bilder av den tomme kabinen på denne 747-8i
Fy faen, First er så eksklusivt i utgangspunktet. Nå ble det tregangen (minst) så eksklusivt. Dette kommer jeg aldri til å oppleve igjen!!!
Det slår meg nå, dette er min 4 tur på Sør Afrika over en periode på 17 år. 3 har vært med Lufthansa / Swiss. Alle disse har hatt issues. Den første var tur ned med Swiss, fikk varsel så tidlig at jeg fikk booket om til Frankfurt (fløy ut fra Milano). Den andre var fra Frankfurt og maskina streika så det ble overnatting og reise videre neste dag. Den tredje var med Ethiopian til Mauritius, tross ellevilt kabinpersonale forløp alt ellers til rutetid. Og så altså nå, igjen med Lufthansen gruppen. Jeg undres, er jeg ekstremt uheldig eller er det noe med Lufthansen og SA?
Må innrømme at jeg var usikker på om dette var noe å sensurere uansett(?). Hvor sensitiv er denne informasjonen og hvordan kan den ev. misbrukes?
114 kr for alle mellom 18 og 67 års alder som ikke er student. Men ja, ikke noen hårreisende pris uansett.