Turkish Airlines

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av gregas85, 26. okt 2015.

  1. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    0 poeng :)

    regner med det er sao turen...
     
  3. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Det er kjedelig nyhet. Billetten var billig (1500 kr t/r OSL-IST).
     
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Oslo - Istanbul med SAS plus får man 1600p (man får ikke sitte fremfor gardinen). ;)
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Refund against charge

    Skal reise til MRU i November, og har mer eller mindre bestemt oss for å ta Turkish (OSL - IST - MRU og retur).

    Imidlertid, det fineste hadde vært om vi hadde greid å lande CT på biz med dem. Dog, det foreligger ikke noe tilgjengelighet p.t. Dessuten har jeg ikke nok poeng før utpå sommeren en gang.

    Så jeg tenkte at kanskje jeg kan reservere og avbestille hvis jeg får landet CT.

    De kjører en business saver variant som er betydelig billigere enn normal billetten (25k NOK vs 40k NOK). Den har dog den heftelsen at den belastes med en gang, og at selv om den kan refunderes, så er det mot gebyr.

    Jeg er imidlertid ikke istand til å finne ut hvor mye dette gebyret er. Er det noen som kjenner til Turkish sin refund policy på Z klasse billetter?
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette står vel i fare rules?
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjør det kanskje, men ikke det jeg kunne se...
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Sikker på at det er Z ?

    Jeg finner ikke noen Z-klasse hos Turkish , billig biz er J så vidt jeg kan finne, og da har du 200 € gebyr for endring og avbestilling.
     
    RoadKing liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Sorry, det var vel J ja. Iallefall vare det 100% opptjening. €200 for endring og avbestilling ja. Ok... Får tygge litt på den der da.

    Mange takk :)
     
  10. jcnorway

    jcnorway Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen her som har erfaringer med Turkish sine 777ER i C? De har 2+3+2 fra rad 1-7, hvorav rad 5-7 ligger i en "mini-kabin".

    Vi er tre som skal på tur og har foreløpig fått reservert de 3 midtsetene på rad 2. Spørsmålet er om mini-kabinen lenger bak er å foretrekke eller om det er vel så greit på rad 2? Noen som har egne erfaringer på dette?
     
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om an kan få sleeping rooms i lounge til Turkish når layover er over 9 timer på award.

    Kriterer er:
    • This is only valid for those traveling in Turkish business class (and not those on Star Alliance partners), though award tickets do qualify
    • This is only available to those who have a connection between four and nine hours
    • At least one of your flights (either arriving or departing) needs to be at least eight hours

    Normalt får man jo et hotell rom når det er over 9 timer, men tror ikke det gjelder på award?
    derfor
     
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Molde and Xflipper like this.
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Bare for å få det inn med teskje så vil det si at man f.eks ikke får hotell når du har mer enn 10 timer transit så lenge det går et fly tidligere? At det ikke fantes bonusbilletter har selvsagt ikke noe med saken å gjøre?
     
  14. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, dette er første punkt i vilkårene for TK transitthotell som Edvard linket ovenfor:

    • Economy Class passengers having a connection time of 12 hours or longer and Business Class passengers having a connection time of 9 hours or longer can benefit from hotel service free of charge in case a transit flight with a shorter connection time is not provided for the related travel. (Note: For transit flights with a connection time shorter than the designated above, you will not be able to benefit from this service even if the transit flight with a shorter connection time is full.) For example, if passengers are provided with 2 different options for London - Dubai travel, as a flight with 6-hour connection time and a flight with 12-hour connection time, the passenger who has selected the flight with 12-hour connection time will not benefit from this service even if the 6-hour option is full.
     
    Upsaker liker dette
  15. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Sender en gjeng på tur i morgen. 2 har TK biz til IST og 1 har TK eco, men alle har biz videre på mandag med TK. Har de tilgang på lounge i morgen ved ankomst? Har bestilt overnatting på Yotel airside til dem da det er ca 20 timer transfer, deres ønske da de slipper å forlate airside. Den gratis overnattinga med transfer var stengt tidligere da jeg sjekka, noen som vet om den er åpnet?


    Edit: svarer meg selv på det overnattingsspørsmålet mitt

    Dear Passengers,

    Stopover Free Accommodation Service has been temporarily suspended as a precaution to Corona Virus (COVID-19) as of 13th of March, 2020.

    Thank you for your understanding
     
    ChrisTW, RoadKing and Xflipper like this.
  16. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Fruen og jeg fikk hotell i fbm reise til CUN i okt. 21´
    Vi hadde bonusbillett i business med mer enn 6 timer layover. Vi gikk til TK hotelldesken og fikk egen VW Crafter minibuss til layoverhotellet.
     
    Xflipper, haifinn and kaiarne like this.
  17. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Svarer meg selv en gang til. Selv om det står at det er stengt (som bilde mitt viser), så er det åpent. Fått flere tilbakemeldinger fra andre at det er åpent. Så nå er det forhåpentligvis greit.
     
    Xflipper liker dette
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    6 timer?
    Kravet er jo tydelig 9.
    Var dette vært det vs "sleeping room"?
     
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Transit Hotel og Stopover Hotel er to forskjellige tjenester fra TK.

    Se FlyerTalk link i mitt tidligere innlegg. For å gjøre det litt mer forvirrende så kan du få Transit Hotel på en Stopover, som teknisk sett er en connection på over 24 timer.
     
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    På flygningen til fra IST-CUN 03 mars står det nå oppført 777ER vs 787 som var tidligere. Dette står på SAS.no og på TK sine sider. Setekartet under en "dummy booking" på TK og viser fortsatt sete kartet til 787 men det står tydelig 777.
    Noen med erfaring på dette? bruker de tid etter flybytte på og oppdatere setekart?
    Skjermbilde.PNG


    EDIT: Fasit ble at Turkish endret setekartet over natta.
     
    Last edited: 15. febr 2022

Del denne siden