United Airlines stand-by

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Ombo, 01. april 2023.

  1. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    928
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er litt usikker på hvor jeg skal skrive dette så flytt gjerne innlegget.
    Ville egentlig bare komme med et tips til folket her.

    Min mann og jeg befinner oss for tiden i Boston og skal være her noen måneder. Det har vært kaldt og surt her helt siden vi kom; og plutselig fikk vi en innskytelse om å dra til Florida siden det var Spring Break. Søkte på Star Alliance bonusreise lørdag ettermiddag og fant ledige billetter til Orlando søndag formiddag; altså mindre enn et døgn seinere. Selvsagt økonomibilletter, men det brydde vi oss ikke om. 50 000 poeng for oss to tur-retur Boston-Orlando med mellomlanding på Newark.

    Returbilletter i dag fredag. Dessverre kun mulig å få bonusbilletter med 8 timer venting på Newark!!! Vel; vi hadde ikke noe valg så vi tok dem.
    Landet på Newark etter planen og gikk til den nye United Club i terminal C (domestic). Denne er MYE bedre enn den gamle United Club.
    Inne i loungen satt flere representanter for flyselskapet. Etter å ha spist oss gode og mette var det fortsatt 6 timer igjen til flyet vårt skulle gå. Jeg gikk bort til United representanten og spurte om det var noen muligheter for å endre fly til en tidligere avgang. Ettersom jeg er vant med SAS der det ikke er mulig å endre bonus-avganger hadde jeg ikke store forventninger.
    Damen sjekket og sa at vi var hjertelig velkomne til å prøve oss på neste fly på Stand-by! Hun registrerte oss på en stand-by liste og sendte oss avgårde til gaten. På veg til gaten sa det pling i United-appen, og der kom det melding om at vi hadde fått bekreftet våre stand-by seter. Fikk nye boardingpass ved gaten og ombordstigning i boarding-group 1 ettersom vi er Star Alliance Gold medlemmer….
    «Hjemme» i Boston 5 timer før planlagt.

    Så her er altså et tips til de som ikke vet om det: hvis man har LANG layover med United Airlines kan man prøve å komme med et tidligere fly på stand-by. Bagasjen sto klar og ventet på oss i Boston da vi landet.
     
    LL_Air, Flyingdutchman, mrt and 23 others like this.

Del denne siden