United Global First @ SFO

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av KristianR, 18. des 2017.

  1. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    I anledning UA sin ombygging av international-lounge på SFO forstår jeg at dem har stengt sin "signature" UA-club på SFO i terminal G. Dette omfatter også Singapore Airlines sin lounge, som nok ikke gjenoppstår på nevnte flyplass med det første.

    I den forbindelse tilbyr dem reisende i C på internasjonale ruter å benytte sin Global First-lounge, i påvente av at deres nye Polaris-lounge skal åpne. Som kjent er disse loungene kun tilgjengelig for passasjerer i business og first som flyr internasjonalt. Det holder ikke med bare med *A Gold. Jeg var på ORD tidligere i år, og ble nektet adgang til terminalen, ettersom SK ikke flyr fra samme terminal som UA.

    Per dags dato virker det lite sannsynlig at UA rekker å åpne sin nye Polaris-lounge på SFO til jeg skal dit i februar. Lurer derfor på om det er noen her som har erfaring fra UA Global First-loungen?

    Vet også at det fins en Amex Centurion lounge, men tviler på at jeg kommer inn der med mitt SAS-branded Platinum-kort.

    Ser frem til å høre fra dere :)
     
  2. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Vi besøkte Global First loungen da vi var der i høst. Den var fin.

    Selve loungen tror jeg lå en etasje under gatene, men den var lys og fin likevel. De serverte champagne, hadde mange folk på jobb og hadde et godt utvalg med både varme og kalde retter.
    Det var litt mye passasjerer der en periode, men aldri noe problem å finne greit med sitteplasser både ved loungemøblene og i
    spisegruppen.

    De har dusjer i loungen og produktene der var fra Cowshed, som er et stort pluss fra meg!
     
    Last edited: 19. des 2017
    KristianR liker dette
  3. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hva mener du om maten/drikken? Vet det serverer Moet der som champagne.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Var i United First loungen på SFO i mai. Loungen er meget delikat og elegant innredet. Mat og drikke matcher ikke helt det fysiske, men til United standard å være så er det bra.
    Anbefaler den helhjertet. Dog kjedelig hvis den er oversvømmet av folk.
     
  5. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Moet som champagne ja. Når det gjelder maten, så testet jeg ikke alt. De hadde ihvertfall veldig gode salater og kaker (det var det jeg testet). Tror det var tre-fire varmretter og et godt utvalg av kalde retter i tillegg.
     
    KristianR liker dette
  6. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var jo nylig en tur i loungen og sammenlignet med da @RoadKing var der har nok United satt inn en del flere stoler for å få plass til alle som kan bruke loungen! At det er mange som får adgang betyr at inntil Lufthansa sin daglige A380-flyvning starter boarding vil det nok vœre relativt fult! Mat og drikketilbudet er bedre enn hva man finner i United sine Club Lounger, men er etter min mening ikke veldig imponerende. De serverte suppe som varmrett, og ellers kun kalde retter; wraps, salat, melon, ost o kjeks. Drikkeutvalget var over gjennomsnittet sammenlignet med hva man ellers vil oppleve når man reiser i business. De hadde blant annet en del flaskeøl, Moet, Jamson, Grey Goose, Baileys og Bombay Sapphire Gin. Det er med andre ord en ganske god lounge å vente i, men jeg hadde nok ikke dratt til flyplassen tidligere enn nødvendig kun for å oppleve loungen! God tur! :)
     
    RoadKing and KristianR like this.

Del denne siden