United Lounge på EWR

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Norfindir, 10. april 2015.

  1. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Da er bonusreisa til vinteren i boks og vi reiser i business fra Norge via EWR og videre til FLL. Har vi da tilgang til United sine lounger på EWR under oppholdet der? Jeg har EBG og kona har EBB eller EBS. Og hva med i FLL på vei tilbake?
     
  2. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, med EBG har du tilgang til alle Star-lounger med en gjest så lenge du har gyldig billett
     
    Norfindir liker dette
  3. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    også innenlands i usa? jeg mener å ha hørt om EBG som har hatt problemer med å komme inn
     
  4. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Ja du skal vel som EBG ha adgang også innenlands i USA, der er vel bare UA sine egne gullmedlemmer som blir nektet.
     
    Last edited: 11. april 2015
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har aldri hatt problemer, og det er nok en sjelden gang de har bommet på det vil jeg tro. Man hører om en eller to ganger det ikke funker, men hører ikke om de 1000-vis som funker.

    Det er bare amerikanske selskapers egne kunder som ikke har tilgang domestic.

    Forøvrig er denne kjekk, og stor sett korrekt: http://www.staralliance.com/en/benefits/status-benefits/lounge-finder/
     
  6. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Ok,ser ut som at star gold bare har tilgang om det er i forbindelse med en internasjonal flight, og det er det jo, begge veier :) Så det jeg har sett er sikkert star gold som reiser innenlands på en separat billett.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Nå står det spesifikt United Airlines Star Alliance Gold og ikke alle Star Gold i teksten der...
     
    Norfindir liker dette
  8. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
  9. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    FLL - kanskje US mest effektive flyplass (?). Jeg har drit-bra efaring herfra. Fly United herfra for ca. 3 år siden. Fant ingen lounge, men det finnes en fantastisk bar som serverer "Sliders & Margarithas" - beste starten på en UA flight videre (brisen og mett) !
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, den har jeg også besøkt for en del år siden! Selv om vi hadde god tid den gangen til avgang så kom den veldig plutselig på oss og det var ikke fritt for at det var noe sjangling og fnising under boarding den gangen ;)
     
    tommy777 liker dette
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Vet noen om man har tilgang til Star Alliance-loungene i terminal B (SAS/LH) ved ankomst til EWR fra CPH (SK) med billett videre innenlands (UA) fra terminal C? United Club i terminal C frister ikke så fryktelig mye, men jeg ser også at SAS anfører at man ikke ar adgang til lounge ved ankomst EWR (men spesifiserer ikke om dette gjelder både EWR som ankomststed eller også connections videre).
     
  12. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Du skal vel i prinsippet ha tilgang til alle Star-lounger dersom du har en Staralliance-billett for avreise fra flyplassen (og det har jo du) og har StarGold-status. Om det funker, og er plass hos SAS, er vel en annen sak (sjekk åpningstider). Husk at LH også har lounge der, den er vel hakket kvassere?

    Men det kan være de ikke vil slippe deg inn gjennom security på terminal B hvis du har et Terminal-C-boardingkort
     
    Last edited: 09. juli 2015
    Scandipendler liker dette
  13. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Sjansen for det er vel lik null, kjenner jeg security på EWR rett. Men kanskje noen vennlige sjeler i ticketing hos SAS eller United utsteder et gate pass for terminal B... kan jo være verdt forsøket. Noen som har prøvd?
     
  14. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Folk har sluppet inn på B med C-pass, fordi det går UA-buss flyside man kan ta til C, men det kan jo være tilfeldig om det funker å komme inn
     
  15. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg trodde denne bare gikk mellom A og C, men hvis den stopper på B, så kan det jo være verdt forsøket å overbevise TSA.
     
  16. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker - har ikke tatt den så ta infoen med en klype havsalt
     
    Scandipendler liker dette
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Bussen går kun fra A til C, så du kommer deg ikke til SAS eller Lufthansa loungen
     
  18. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det ser faktisk ut som om den stanser på B... Hvis den gjør det, så kan det jo være mulig å komme seg dit, med mindre man sluses gjennom TSA allikevel. Om dragene hos SAS eller LH slipper en inn er en annen sak, men så lenge man har en dagsaktuell *A billett og status, så skulle de vel ikke ha noen formell grunn til å ikke gjøre det. Hvordan man evt. har kommet seg til B er jo ikke deres sak.

    [​IMG]
     

    Attached Files:

  19. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Prøvde å lure oss nylig å komme fra C til B med bussen for å besøke LH loungen , men ble nektet siden vi hadde avg fra C..

    Vakta sa jeg måtte gå ut og til B for security og så tilbake. Vi gadd ikke, selv om god tid og tuslet til til vår favoritt pølsebua Auntie Anne og så til United Club...
     
  20. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Bussen stoppet på B i alle fall i over år... ;)
     

Del denne siden