Veien til EBG 2020

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fredrich, 03. nov 2018.

Tags:
  1. Fredrich

    Fredrich EBG, EBD i feb. 22. NCC Gull.

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    13
    Heisann!

    Etter flere år med EBS har jeg i 2019 bestemt meg for å oppnå EBG! Har aldri satt meg inn i SAS sitt bonusprogram, så hadde vært fint med en bekreftelse om det jeg skriver under stemmer. Kom gjerne med forbedringsforslag også.

    Planlagte jobbreiser i kvalifiseringsperiode 01.03.19 - 02.03.20:
    - Rett etter kvalifiseringsperioden starter så bestiller jeg SAS MC Premium og får en velkomstgave på 10000 grunnpoeng.

    - 12 tur/ret OSL - STV i økonomi pluss. Dette gir meg 24 enkeltturer og 24 * 750 = 18000 poeng.

    - 3 tur/ret OSL - STV i Go. Dette gir meg 6 enkeltturer og 6 * 250 = 1500 poeng.

    Dette er 30 planlagte enkeltturer og 29500 poeng. Her må jeg vell satse videre på enkeltturer?

    Et forslag kan vell være 4 turer til en storby i europa. Her tenkt Helsingfors, Tallinn, Riga og Vilnius. Her med 1 mellomlanding i ARN eller CPH. Det vil gi meg 4 enkelturer per tur(?). Totalt 16 enkeltturer og usle 1000 poeng. Men en kostnad mellom kr 1200 og 2800 tur/ret per tur (har sjekket tilfeldige langhelger i løpet av året).

    Da har jeg oppnådd totalt 46 enkeltturer og kvalifiserer meg til EBG.

    Spørsmål:
    - Når SAS slipper billigbilletter så betyr det ingen ting når jeg bestiller dem mtp EB? Det som gjelder er at reisen gjennomføres i kvalifiseringsperioden?
    - SAS MC Premium reklamerer følgende: "Opptil 12 000 årlige poeng som kan øke ditt EuroBonus-nivå. Hver måned du bruker kortet får du 1 000 poeng som kan øke ditt EuroBonus-nivå hos SAS."
    Er dette grunnpoeng? Hvis dette er grunnpoeng så ender jeg opp med 41500 poeng med SAS MC og mine planlagte jobbturer. Da mangler jeg kun 3500 poeng. Det kan jeg vel få på 1 reise tur/ret istedenfor de 4 langhelgene jeg nevnte? Hvor skulle den reisen evt. vært?

    Håper på oppklarende svar da jeg virkelig har lyst på EBG :)
     
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    SAS MC Premium gir 1000 statuspoeng per mnd. Disse kan ikke brukes til noe annet wnn å bygge status og må ikke forveksles med de 10k velkomstpoengene du får som er ekstrapoeng som kan brukes til å booke turer.

    Bestill deg SAS Amex Elite for 4000 årlig, så er du i mål. På et år har du da følgende statuspoeng:
    SAS Amex Elite: 20k (fås visstnok noen uker etter innvilget søknad)
    SAS MC Premium: 12k (1k per mnd)
    OSL-SVG Plus: 18k
    OSL-SVG Eco 1,5k
    Totalt: 51,5k

    Blir vel billigere enn å rise rundt omkring bare for å reise, med mindre du synes det er kult i seg selv da :) Det er for øvrig riktig at det er reisens gjennomføringstidspunkt som gjelder.

    Når du allerede har fått EBG får du 25% ekstra EB på reiser, så da blir det enda enklere å vedlikeholde status :)
     
  3. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Det greit å være klar over at dersom perioden din starter 01.03 så avsluttes den 28./29.02, bare så du ikke går på en gigasmell om du planlegger å time akkurat...
     
  4. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Husk dog følgende: Dersom du bestiller billigbilletter i Go med SAS, vil du nå mest sannsynlig kun få 100 grunnpoeng for flyvninga, selv ut i Europa (utenfor Norden), i alle fall om billetten ender opp i O-klasse.

    Dersom bonuspoeng er målet, så kan kanskje Gdansk, Hamburg, München, Reykjavik og andre bedre alternativer, selv om de fire byene som du lister opp er vel verdt en helgetur de også.

    Her er bonustabellen:
    https://www.sas.no/eurobonus/poengtabeller/

    Her er SAS' reisemål:
    https://www.sas.no/reisemal/

    Når dét er sagt: Velkommen til galskapen og lykke til i jakten på gullkortet :)
     
  5. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er selv EBG, og jeg har allerede Kvalifisert meg til EBG nå i November på nytt ett halvt år før perioden min går ut. Jeg booket en MR'en til HKG i begynnelsen av min periode, også booke denne reisen jeg er på nå i Kambodsja og Thailand. Jeg vil passere kravet på 45.000 Poeng før halve perioden er unnagjort. På en måte så var det litt kjedelig å fly inn gullet så fort. Jeg har sittet på hvide knoger og har hatt abstinenser som følge av mi reisetørke :confused: ... Mye gøyere å ta noen dagsturer i blant for å riste av meg rastløsheten i blant og se segmentene gå oppover, også får jeg mer en følelse av å kunne nyte statusen jeg har tross alt :cool:

    Jeg skrev denne guiden, og postet den, og det var denne artikkelen som har skylda for at ett par av vennene mine nå har havnet på flykjøret :oops: ... Plutselig så skjønte de hva jeg "rablet om" og hev seg med på morroa. Kompisen min som jeg skal treffe i Thailand, booket med Egypt Air dra København for å presse seg over streken, og med ett MC premium i lomma så klarer han det med 2000 Poengs margin. Så ja, blir du hektet på dette så er løpet kjørt, det finnes ikke behandling for sånn som oss! :eek:
     
    Last edited: 04. nov 2018
    Xflipper and Sonictravel like this.

Del denne siden