viaTrumf og hotels.com har blitt kjipere?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Are, 31. des 2017.

  1. salvesen

    salvesen Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Aha, ser jeg har missforstått viatrumf. Trodde det var ett kredittkort :p Men nå gir jo navnet litt mer mening! Ser jeg har gått glipp av en god del mengde trumf opp igjennom tidene ja :p
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du ikke har trumf kort, må du absolutt skaffe deg konto og få et fysisk kort som du trekker i Norgesgruppen sine butikker før du bruker ditt eget kredittkort til betale varene.

    Videre må du gå inn og åpne feks hotells.com gjennom viatrumf. Det er jo et litt ustabilt system i og med at flere aktører ønsker kick back pengene du får gjennom viatrumf. Les tråden om viatrumf der det står viktige tips om bruken. Og bruk feks privat modus når du åpner vinduet. Uansett er det greit å først søke opp og finne priser / datoer. Og så lukke ned og starte opp på nytt for sikret at viatrumf klarer å tagge kjøpet ditt i sitt system. Jeg er ikke ekspert på teknologien bak dette men skjønner at du ikke må gå inn og sjekke prissamnelizningssider feks, mens du gjør booking, fordi den siden og ikke viatrumf da kan få registert kjøpet ditt noe som gjør at du ikke få viatrumf poengene.
     
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    ser ut hotels.com ikke gir trumf poeng lenger ved booking m/ rewards..
     
    Shyneno and phithor like this.
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Synes dette varierer ofte, no er det 8,5% på expedia hotell, og her om dagen var det 9,5%
     
    Shyneno liker dette
  5. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    2,445
    Bonuspoeng:
    113
    Virker som man får for både med og ute reward (skjermbilde tatt 11:45 19.03.2018), men du får ikke noe dersom du benytter reward-natt...

    76643F1C-741F-4367-9CDF-F4A6525A0902.jpeg
     
  6. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje det er gunstig for deg med sas amex platinum, i det companion ticket (reise 2 på bonusreise, i hele star alliance-nettverket, betal for 1) når du omsetter for 100.000 et kalenderår er ganske gunstig.

    Ellers er sas eurobonus mastercard premium av to grunner:
    1) opptil 12.000 i poengrabatt for å opptjene gull hvert år
    2) bonusreise hvor du betaler for Go med SAS, men kan fly plus/business avhengig av hvor mange eurobonuspoeng du har tjent siste 12 mnd (også utenom dette kredittkortet)
     
    Last edited by a moderator: 19. mars 2018
  7. salvesen

    salvesen Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Kanskje det er gunstig for deg med sas amex platinum, i det companion ticket (reise 2 på bonusreise, i hele star alliance-nettverket, betal for 1) når du omsetter for 100.000 et kalenderår er ganske gunstig.

    Ellers er sas eurobonus mastercard premium av to grunner:
    1) opptil 12.000 i poengrabatt for å opptjene gull hvert år
    2) bonusreise hvor du betaler for Go med SAS, men kan fly plus/business avhengig av hvor mange eurobonuspoeng du har tjent siste 12 mnd (også utenom dette kredittkortet)[/QUOTE]

    Jeg bruker Premium :)
     
  8. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,936
    Bonuspoeng:
    183
    Så der har hotels.com skrudd opp bonusen til 4,5% igjen med Rewards. Satser på det var fordi alle vi bonushorene hoppet over til Expedia og at de merket ras i bestillinger :)
     
  9. sopranoss2

    sopranoss2 Medlem

    Innlegg:
    150
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    18
    Hei! Har et spørsmål ang Via Trumf jeg håper noen litt mer drevne enn meg kan hjelpe meg med. Gjorde to bestillinger hos Hotels.com gjennom Via Trumf for et par uker siden. En på 5041(ikke inkl skatter og avgifter,vet de ikke tas med i beregning av trumf) kr og en på 1920 kr.
    Fikk bestillingen på 5041 kr opp til "under behandling" med en trumf bonus på 403kr og den til 1920 med trumfbonus på 153 kr. Synes dette var litt høyt siden det vel er 4,5% på bookinger med reward.

    I dag står begge disse som avvist. Samtidig er det dukket opp to kjøp med identiske beløp som står "under behandling", men med betydelig lavere trumfbonus, hhv 120 kr (bestillinga på 5041 kr) og 46 kr (den på 1920kr) Om mine matematikkferdigheter ikke er helt på jordet så er vel dette for lavt når jeg skal ha 4,5% bonus.

    Har sett på siden til Via Trumf på hva det kan skyldes at kjøp blir avvist og ingen av disse skal etter det jeg forstår gjelde mine kjøp. Har kontakta kundeservice, men ikke fått svar enda. Noen som har en forklaring på dette?
     
  10. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    I en kort periode var det for noen uker siden kun 2% trumf på hotels.com med rewards. Kan være derfor de er endret?
     
  11. sopranoss2

    sopranoss2 Medlem

    Innlegg:
    150
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    18
    2% kunne jo stemme med beløpene som står der nå. Men da jeg bestilte var det vitterlig henholdsvis 8 og 4,5% på Hotels.com,avhengig av reward eller ikke. Jeg bør vel få den opptjeningen som stod oppført på tidspunktet jeg bestilte?
     
  12. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    I utgangspunktet ja, men jeg har opplevd motsatt (men i min favør). Jeg vil sendt en høflig klage til kundeservice, ventet en godt stund, og så ordner det seg nok.
     
  13. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ingen erfaring med at summen endres i etterkant, men det kan jo være den gjør det for deg?
    20180329_112819.jpg
     
  14. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Så enkelt og greit så er det Expedia som gir best tilbakebetaling til trumf konto da? de gir vel 9,5 %?
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer at Expedia gir rundt 9% på rene hotellbookingen og lavere % på andre typer bookinger. Tallet går også litt opp og ned. Prosentsatsen på hele hotellprisen i motsetning til hotells.com. Jeg har ikke funnet noen annen bookingside som gir mer tilbake i %.

    Selv foretrekker jeg Expedia, så lenge prisen er den samme der som på andre bookingsider eller hotellenes hjemmesider. Men prøver aktivt å ikke være " lojal" mot en bookingside. Og jeg er helt sikker på at det er viktig å ikke henge seg for mye opp i feks hva en får tilbake i trumf. Men alltid sjekke pris opp mot andre bookingalternativer.

    Det jeg liker med Expedia er at du uansett får med expediapoengene og de få fordelene som er i programmet deres. I motsetning til Hotels.com der du må ha bodd 10 netter for å få avslag på overnatting 11 kan du ta ut bonuspoengene hos Expedia på den bestillingen du vil. Og i og med at de gir " dobbel verdi" på +Acess kan en (ut fra bomønster selvfølgelig) få brukt opp/delbetale hoteller jevnlig.

    Edit: Bomma på prisgrunnlaget for utregning av trumfpoeng gjennom viatrumf.
     
    Last edited: 28. aug 2018

Del denne siden