Vis meg din skulderveske

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av BangkokBob, 24. juni 2015.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    ;);):p:p:p;)
    Ikke alle menn :p
     
    tommy777 and SASlovah4evah like this.
  2. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Har så mange vesker... Alt i fra billig til 7£ til 300£
    Men den jeg bruker oftest er denne: kjøpt i Malaysia for en ok pris. Holdt lenge. (10år) denne kosta kun 900nok ca!
     

    Attached Files:

    • image.jpg
      image.jpg
      File size:
      259.4 KB
      Visninger:
      102
    Last edited: 01. juli 2015
  3. Scandi

    Scandi Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Veske, hva skal man med det, har da lommebok og lommer... ;)
    [​IMG]
     
    Larata liker dette
  4. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg gikk for denne Pacsafe modellen http://www.pacsafe.no/pacsafe-metrosafe-250-gii-shoulder-bag-midnight-blue.html
    [​IMG]

    Med denne fikk jeg plass til det jeg vanligvis drar med meg på tur, fornøyd med funksjonalitet og inndeling av lommer.

    Valgte kjøp og hent i butikk pga litt dårlig tid, butikken deres ligger litt gjemt til i Oslo så man bør nesten være litt lokalkjent for å finne frem, ellers bør man studere kartet nøye før en drar ;)
    Forøvrig var det mye slags snadder for sikkerhet og reise der, anbefaler å ta turen innom og se litt.
     
    Frank, Insomnia4u and Franco63 like this.
  5. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Likte denne:) så jeg bestilte en, fikk 30% avslag;)
     
    BangkokBob liker dette
  6. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    [​IMG]

    Løper rundt med denne, jeg. Nok plass til Macbook, iPad, pass, lommebok, et par ladere, etuiet til QC15 og ei tynn pocketbok. Kanskje en vannflaske også, hvis jeg skviser tingene litt sammen.
     
    Fronten, Insomnia4u and EB like this.
  7. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Går man på messer for flyidioter kan man gjøre mangt ett kupp .... Så disse på 'Airliners International' forleden.

    [​IMG]
     
    Insomnia4u, Reidar and EB like this.
  8. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    army.jpg smith.jpg
    Jeg har denne fra ebay. Ca 400,- kr. Det er flott med innvendig lomme med glidelås, men litt dumt at det er et stort hovedrom. XL gjør at det er god plass, men min 14" pc 'forsvinner' litt.
     
    BangkokBob liker dette
  9. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har tips til billig veske maks 1000 kr
    som skal romme:
    et skifte med klær , laptop, hodetelefoner og noen annet småtteri

    de veskene som allerede var postet her ble for dyre..
     
  10. fossegrim

    fossegrim Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Prøvde å dele, men får ikke postet linker eller bilde før jeg har 10 poster så et sted må man vel begynne...
     
  11. fossegrim

    fossegrim Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    [sjefsideolog]
    Da har jeg ryddet litt i tråden så vi holder oss on topic. Fint om man trykker report når det sklir helt ut på jordet.
    [/sjefsideolog]
     
    BangkokBob and EB like this.
  13. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    hifiman liker dette
  14. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    På tide å få liv i denne tråden igjen.

    ****

    Rocker til daglig en Filson 257. Den har en bitteliten sommerferie akkurat nå etter at jeg klarte å slite metallet på festet til skulderstroppen såpass mye at den deiset i bakken og knuste en flaske rosévin over ThinkPaden. Heldigvis tåler den å bli sølt en halvliter drikke over seg.

    Filson har forøvrig helt fantastisk garanti;
    Startet en chat med gutta der og forklarte at jeg hadde slitt metallet og ville prøve å få tak i bare selve klipsen igjen, så jeg kunne fikse her hjemme. De svarer at de ikke hadde den delen inne akkurat nå, og spurte om jeg heller ville sende inn skulderstroppen min til reparasjon. Pinget tilbake at jeg satt i Norge og det sikkert tok litt tid med post frem og tilbake, og spurte om de heller hadde en indikasjon på når de fikk tilbake reservedelen på lager.

    Og så. Pling. Ny melding. "Tell you what, I'll mail you a new strap. It'll be on its way tomorrow!"

    Filson ordnet opp. Med stor O. Mange store O-er.

    Første bildet er av en helt ny en. Siste bildet av en som har vært på eventyr i mange år. Gleder meg villt til min ser ut som det.
    [​IMG]
    [​IMG]

    ****

    Røyk også på en Swims satchel for noen uker siden. Plukket den opp til ganske grei pris og har dratt den med som håndbagasje på én langdistanse-tur og en liten weekendtur med bil og bysykkel, så erfaringene mine bærer preg av det. Men jeg er ganske så fornøyd hittil.
    [​IMG]
    L: 42cm W: 22cm H: 28cm

    Den er ganske langt fra det lekreste du får tak i. Det kan jeg etablere allerede nå. Skulderstroppen er også skikkelig kjip, så den skal byttes ut. Sikkert med en sort fra Filson.

    Den veier derimot ganske godt opp med å være funksjonell. To store utvendige lommer med glidelås. Både Kindle og iPad mini glir lett nedi. Tynn lomme på baksiden hvor du akkurat klarer å få plass til et blad eller to.

    Åpnes med to glidelåser, som er bittelitt slitsomt -- men fordelen er at du får veldig god oversikt over hva som faktisk ligger inni. To trykknapper på enden for å lukke den helt sammen. Jeg gidder sjeldent å bruke de. Glidelåsene er "fused", så de skal i teorien holde vann ganske greit ute. Hele bagen er i lagd i ganske glatt polyester og den skal visst være greit vannavstøtende. Ikke stresstestet det på denne enda, men hadde ikke vært redd for innholdet i regnvær.

    Innvendig er det en PC-seksjon med tablet-lomme, og plenty av plass til et drog av en 14" ThinkPad. God polstring mot hovedrommet. To innvendige sidelommer, pluss den langsgående man ser på bildet, så godt med muligheter til innvendig organisering. Klarer greit å få plass til klær for en til to dager, sikkert også tre, pluss PC i denne.

    [​IMG]
     
    Last edited: 24. mai 2016
  15. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor fikk du tak i den til en god pris? Den så ganske ok ut for mitt bruk :)
     
  16. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var innom Swims sitt lagersalg i starten av mai, men har sett den i vanlige butikker før - så dukker sikkert opp på salg igjen i nær fremtid.
     
  17. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Har det siste halvannet slept rundt med en AirBoss fra RedOxx når jeg reiser. Kvalifiserer mer som bag, men tar den på skulderen og bruker den uten problemer som håndbagasje. Får uten problem pakket med meg nok til et par uker på reisefot med litt god planlegging.

    Så hva byr den på? Tre store hovedrom, hvorav to kan tilby kompresjonsstropper så ikke alt faller når du åpner den. Laptop og andre ting legger jeg i midten. På begge sidene er det plass til å legge inn småting som bøker og andre papirer, samt en egen lomme for pass og billetter.

    Kvaliteten er topp og den har tålt mye kasting, inklusive noen runder som innsjekket bagasje.

    Ulempen? Størrelsen kan være litt for stor for de kortere turene mine, 55cm x 20cm x 35cm er mye plass og når jeg har pakket lite ser det litt slapt ut.

    IMG_20160524_215440.jpg

    Så nå ser jeg på ny bag/veske for helgeturene mine, vurderer Mini Boss som er en mindre og smått forbedret utgave av den ejg allerede har. Et stort rom for å pakke klær i, samt et rom med en litt bedre løsning for organisering av PC og andre småsaker som blir med å turene. Mao. perfekt for helgebruken min.

    91016-10_lg.jpg
     
  18. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker denne fra American Tourister... Spring Hill 3-way boarding bag. 40x30x20. 499 penger. Kompresjonsstropper i bunnen, kan brukes som ryggsekk, veske eller skulderveske med medfølgende bærestropp. Får med alt jeg trenger til en helgetur, og selvfølgelig veldig kjekt at den også passer over teleskophåndtaket på kabinkofferten. Går også som liten håndbagasje hos Wizzair hvis jeg skulle finne på å fly med de engang.
    Spring Hill boarding bag.jpg
     
    Henrik and Adrian E like this.
  19. Edvino

    Edvino Flyvende pastamonster

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Rocker denne badboyen fra Kanadiske Venque. Passer forresten perfekt under det alltid ledige midtsetet :D
    [​IMG]
     
    Henrik, Petter B-C and mathiasfe like this.
  20. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Skeptisk - Er insideflyer.no ved å bli en blogg om vesker og bijouteri?
    Rene rosa-bloggen.
    Pass på, dersom jeg treffer folk med skulderveske og insideflyer tag, skal jeg klippe de av :)
     

Del denne siden