På tide å få liv i denne tråden igjen.
Rocker til daglig en Filson 257. Den har en bitteliten sommerferie akkurat nå etter at jeg klarte å slite metallet på festet til skulderstroppen såpass mye at den deiset i bakken og knuste en flaske rosévin over ThinkPaden. Heldigvis tåler den å bli sølt en halvliter drikke over seg.
Filson har forøvrig helt fantastisk garanti;
Startet en chat med gutta der og forklarte at jeg hadde slitt metallet og ville prøve å få tak i bare selve klipsen igjen, så jeg kunne fikse her hjemme. De svarer at de ikke hadde den delen inne akkurat nå, og spurte om jeg heller ville sende inn skulderstroppen min til reparasjon. Pinget tilbake at jeg satt i Norge og det sikkert tok litt tid med post frem og tilbake, og spurte om de heller hadde en indikasjon på når de fikk tilbake reservedelen på lager.
Og så. Pling. Ny melding. "Tell you what, I'll mail you a new strap. It'll be on its way tomorrow!"
Filson ordnet opp. Med stor O. Mange store O-er.
Første bildet er av en helt ny en. Siste bildet av en som har vært på eventyr i mange år. Gleder meg villt til min ser ut som det.
Røyk også på en Swims satchel for noen uker siden. Plukket den opp til ganske grei pris og har dratt den med som håndbagasje på én langdistanse-tur og en liten weekendtur med bil og bysykkel, så erfaringene mine bærer preg av det. Men jeg er ganske så fornøyd hittil.
L: 42cm W: 22cm H: 28cm
Den er ganske langt fra det lekreste du får tak i. Det kan jeg etablere allerede nå. Skulderstroppen er også skikkelig kjip, så den skal byttes ut. Sikkert med en sort fra Filson.
Den veier derimot ganske godt opp med å være funksjonell. To store utvendige lommer med glidelås. Både Kindle og iPad mini glir lett nedi. Tynn lomme på baksiden hvor du akkurat klarer å få plass til et blad eller to.
Åpnes med to glidelåser, som er bittelitt slitsomt -- men fordelen er at du får veldig god oversikt over hva som faktisk ligger inni. To trykknapper på enden for å lukke den helt sammen. Jeg gidder sjeldent å bruke de. Glidelåsene er "fused", så de skal i teorien holde vann ganske greit ute. Hele bagen er i lagd i ganske glatt polyester og den skal visst være greit vannavstøtende. Ikke stresstestet det på denne enda, men hadde ikke vært redd for innholdet i regnvær.
Innvendig er det en PC-seksjon med tablet-lomme, og plenty av plass til et drog av en 14" ThinkPad. God polstring mot hovedrommet. To innvendige sidelommer, pluss den langsgående man ser på bildet, så godt med muligheter til innvendig organisering. Klarer greit å få plass til klær for en til to dager, sikkert også tre, pluss PC i denne.
Last edited: 24. mai 2016