Visa Egypt behandlingstid

Tråd i 'Reisemål' startet av mariusberg89, 15. sept 2024 kl 16:19.

  1. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    490
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,
    Reiser til egypt i morgen, men lander på tirsdag.
    Reisen ble booket for få dager siden og klønete som jeg er tenker jeg ikke på visa, etc. siden jeg reiser så sjeldent.
    Er det noen som har erfaring med hvor lang tid de bruker på å godkjenne visa søknader?
    Hva gjør man evnt. om den ikke er godkjent i tide før reise?

    EDIT:
    Har søkt på denne siden som jeg trodde var den ofisielle: https://egypt-e-visa.org/
    Men virker som at det er x-antall sider man kan søke på for visa til egypt?
     
    Last edited: 15. sept 2024 kl 16:29
  2. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,265
    Likes mottatt:
    5,806
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har pleid å få visa on arrival gyldig i 30 dager. Regner ikke med at noe er endret her, men du kan jo sjekke i tilfelle.
     
    ina and mariusberg89 like this.
  3. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    490
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    fant ut det nå etterpå, ser de krever cash. så får bare ta ut litt cash på gardermoen.
    Takk for hjelpen :)
     
  4. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,444
    Likes mottatt:
    3,874
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal selv ha en layover på CAI im ikke så lenge. Visa on arrival skal fungere mot 25 USD (cash?). Men jeg ble anbefalt å søke på forhånd likevel for å unngå køen.
    Det ble sagt at egentlig ingen ble nektet visa, da dette bare er en måte å generere inntekter med minst mulig arbeid. Hvor lenge det tar vet jeg ennå ikke, men jeg tror det ordner seg for deg. Sikkert greit å ha dollar med deg for sikkerhetens skyld.
     
  5. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    931
    Likes mottatt:
    3,439
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var i CAI i april. Visa on arrival ble ordnet på minutter. Det var ingen kø da vi ankom rundt 19:00 en torsdag.


    Jeg anbefaler alle å bruke UD sine sider (Google ‘UD Reiseråd [land]’ så finner du offisiell info. Det er som regel mange ‘visumsider’ for land som krever dette. Disse er dyrere og tregere enn offisielle kanaler. Til Egypt er for øvrig https://www.visa2egypt.gov.eg den offisielle siden.
     
    Henrik, mariusberg89 and themichael like this.
  6. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,444
    Likes mottatt:
    3,874
    Bonuspoeng:
    113
    Tok dem bare dollar i cash (det hørte jeg i hvertfall)?
    Noe jeg også hadde hørt er man kan kjøpe flere visa på forhånd, slik at man selv kan klistre dem inn i passet ved fremtidige besøk :D.
     
    Last edited: 16. sept 2024 kl 12:32
  7. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    931
    Likes mottatt:
    3,439
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, dollar i cash.
     
    themichael liker dette
  8. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,265
    Likes mottatt:
    5,806
    Bonuspoeng:
    183
    Er dette ei fin løsning om en henger i Dahab ett par måneder, ta ferga fra Taba til Aqaba og returnere med båten igjen med ett nytt klister, eller bare fikse det på flyplassen på en dagstur?
     
  9. Jon_Noj

    Jon_Noj Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Til sammenligning: Jeg brukte denne offisielle siden og fikk godkjent visa til Egypt på under 1 døgn til en kost av 25 USD. Siden OP viser til over her ser ut til å ta 74 USD for samme og betaler du enda mer ekstra for "super rush processing" tar det 4-5 working days...
     
    themichael liker dette
  10. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,247
    Likes mottatt:
    8,639
    Bonuspoeng:
    183
    Burde ringe en bjelle eller tre når det er et .org-domene, og ikke minst på den nettsiden i seg selv. Får håpe OP får seg visa i tide eller eventuelt får ordnet det som VOA.
     
    Rapolo liker dette
  11. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    jgroneng liker dette
  12. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    490
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    betalte 30 i en av x-antall forskjellige firma skranker som krever inn cash, fasinerende at dette styres så lite av det statlige, og merket meg at det sto 25 på veggen, men flere av bodene skulle ha 30. jaja, inn kom jeg nå.
     

Del denne siden