Vond onsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av holmen, 05. aug 2026.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    82,161
    Bonuspoeng:
    293
    Mornings fra godstolen.
    Jeg har offisielt blitt gammel. Og har fått min første "livsstilssykdom". o_O:rolleyes:

Våknet i går med ekstremt vondt i en tå. Det føltes som om den var brukket eller forstuet når jeg tråkket ned med den foten.

En kollega syntes det hørtes ut som urinsyregikt. Så da gikk jeg (nei, jeg jeg kjørte) til legen. Og hun kunne bekrefte mistanken. Så da har jeg fått piller, og satser på at det går over snart.

Heldigvis er det venstre fot, så jeg kan kjøre bil. :p

Beste remedie hadde nok vært en flytur i eleverte klasser, men det er lenge til neste gang.

3 uker til neste flytur.

Ha en fin en!

2. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    49,324
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Mo i Rana, nydelig solvær og straks frokost hos historiske Helma hotell.

Det blir tur opp i fjellet og utenfor dekning noen dager, til tross for fruens solide ankelvrikk i går. Må sindet er utrolig digg å ikke ha noe form for tidspress for når vi må være tilbake!

Fikk forresten 25000 poeng isf 250EUR i erstatning for delay fra SAS, men mener jeg burde på 50000. SAS mener infant ikke trenger erstatning, jeg har meldt meg uenig allerede selvsagt.

3. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    11,070
    Bonuspoeng:
    183
    Morgenhilser fra kontorkrakken.

Det var en noe tung morgen også her. Ingen nye fysiske vondter, men første arbeidsdag, etter en altfor kort sommerferie, er utfordrende nok.
    Har heldigvis rukket å medisinere vekk antydningen til jobbindusert depresjon, ved å foreta booking av vinterferien. Blir Thailand, gitt, det blir bra!

Nå skal det straks gyves løs på en sprekkeferdig innboks, men først: en kopp kaffe til.

God lillelørdag!

4. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    2,007
    Bonuspoeng:
    113
    Morn fra hjemmekontoret i sofaen, inne i regnet, mens man passer tvillinger og mor sover litt ekstra :D

Flere som ser at PointSharing poeng-oversikten ikke lenger viser nyeste transaksjoner fra i år først? Min starter nå med 8 Aug 2025..

5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    888,639
    Bonuspoeng:
    293
    Podagra som Kaptein Vom har ..
    Jeg hadde det da jeg var på din alder, piller en stund og litt matendringer, så går det over!
    Kanskje det kommer av for mange pre-departure bobler?

6. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,767
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra vest! Klamt og lummert ute, regner med noe smell og lysglimt senere i dag. Kaffe er i hvertfall fortært, og noe planlegging av fremtidige overnattinger unnagjort. Godt man kan gjøre noe nyttig når det er stille på jobb!
    Ha en produktiv dag!

7. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    19,624
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen.

Vi starter med å uttrykke medfølelse med alle plagede og/eller syke, selvindusert eller ikke. Vi håper humøret stiger og helsen bedres raskt. Selv var vi noen øyeblikk i tvil om årets tur til Aust-Finnmark kunne gjennomføres, men snart er vi på vei.

Ut å fly? Ikke før om minst 90 dager.

8. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    42,507
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Røldal-/Suldal-området!

Noregsferien held fram og det våte Vestlandet er inntatt. Energihotellet fungerer fint som overnattingsstad med god mat og alskens :)

20260804_214523.jpg
    Eneregihotellet ligg bak kraftstasjonens hovudkontor

Ha ein fin midtvekedag, folkens! :)

Earl, Calling, Spielhaug and 16 others like this.
  9. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    28,003
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra hjemmekontoret.

Låsesmed er innom for å sørge for at jeg kan legge igjen fysisk nøkkel om jeg ønsker det. Har blitt godt vant til å være nøkkelfritt i mitt forrige bopel, og synes det er prakk å ha med nøkkel på reise. Jeg skal riktignok bruke mobilen som nøkkel, men kan da bare legge igjen en fysisk nøkkel på jobb, just in case.
    Elles har jeg ikke lykkes å prakke en tur til Irland på noen av mine kolleger, så jeg må muligens ta denne selv, selv om jeg egentlig ikke har tid.

Ha en fin onsdag!

Calling, Spielhaug, Kristian and 12 others like this.
  10. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,704
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Scandic Parken i Ålebyen.

Siden alle deler sine skavanker får jeg gjøre det og. Skal en tur innom kiropraktor for å bryte opp litt etter å ha bært alt for tunge ting etter flislegging av en betongplatt.

Siden det ble bytur er det godt vi har frokost hos Scandic:
    IMG_5786.jpeg

EirikL, Calling, Spielhaug and 13 others like this.
  11. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    40,295
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret, alt en time inn i første møte, som plukket opp der forrige avsluttet for åtte timer siden.

Hva skjedde med en rolig start etter sommerferien?

Sympatilikes til @holmen høres ikke godt ut, og håper du får foreskrevet første klasse på blå resept for å kunne holde foten høyt :)

Calling, Spielhaug, Kristian and 12 others like this.
  12. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    611
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra E6!

En liten shoppingtur for nytt turutstyr før det er ut og fly i ettermiddag. Fint å fly SAS Biz, men på en E195 er det jo ikke deb største opplevelsen... Særlig ikke når jeg måtte si fra meg maten for det siste stempelet til Changemaker..

Livet er hardt!

13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,298
    Bonuspoeng:
    293
    Infant har i utgangspunktet ikke rett på erstatning fordi de ikke betaler noe for billetten. Men, jeg mener at det er presedens på at hvis infant har betalt så mye som en krone i ekstra avgifter så har man rett på erstatning. Uten at jeg husker hvor jeg leste dette, det er noen år siden jeg var i samme situasjon selv og leste meg opp på det.

14. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,716
    Bonuspoeng:
    293
    God onsdag. Her ute i Olja går det en ekstra tanke til de som egentlig skal hjem i dag. Det ser ikke lovende ut her:

IMG_20260805_101958.jpg

IMG_20260805_102025.jpg

Ganske spøkelsesaktig stemning.

IMG_20260805_102031.jpg

Og når man sjekker statusen på heliporten så er det heller ikke mye trøst å få:

New info.jpg

Så trøsta får være at jeg ikke skal hjem før i neste uke.

Earl, Jeanette, Calling and 14 others like this.
  15. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,539
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra en lett regntung Osloby. Høstens første dag kanskje?

Opphavet har vært på telefonen både før og etter besøk i dag. Ikke greit når tv blir skrudd av raskere en jeg klarer å finne riktig kanal. Jaja....

Sympati til @holmen : kjedelig med livsstilsykdommer som kommer til oss som har eller skal tippe 50. Og enda kjedeligere at behandlingen stort sett består i å avstå fra 1.klasse livsstilen:oops:

16. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    35,772
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag.
    Dårlig værmelding i fjellheimen, så vi har flyttet oss til Åndalsnes

IMG_4172.jpeg

Passe tidspunkt for en lunsj

IMG_4173.jpeg

Earl, Calling, Sonictravel and 12 others like this.
  17. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    19,037
    Bonuspoeng:
    183
    Spøkelseskodde i havet og regn i Tigerstaden, det var ikkje måte på negativitet i dagstråden i dag...

150 grader (kjennest det ut som, er nok nærmare 40 enn 150, men godt og varmt) i Antalya i dag. The winter is coming! Men den varar ikkje evig. Der er lys i enden av tunnelen folkens!
    Screenshot_2026-08-05-13-22-20-75_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
    Screenshot_2026-08-05-13-23-00-90_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg

Ha ein strålande fin dag alle sammen!

Redigert:
    Om nokon plutselig finn seg sjølv på jakt etter ein fin plass på Konyaalti beach i Antalya så kan eg absolutt anbefale Roxy's (#5). Var her fyrste gongen for 28 år sidan, og standarden har heva seg år for år sidan eg for fyrste gong knekte ribbebein ved "fall frå badering" (slept etter speedbåt i 45 knop i rufsete sjø. Har elles to andre ribbebeinsbrudd på sjøen og fire på fastlandet, men åtte år sidan sist, så håpar det betyr at haldnings/handlings-endringar har vore til hjelp.)
    Uansett ikkje Roxy sin feil. Personalet var raskt på plass med fyrstehjelp-Efes den gong då.
    Vanvittige prisar på champagne, men mat og drikke elles er ok. God service, virkar reint og fint (få klistrete overflater, luktar skyllemiddel av madrasser og handdukar), og reine toalett.

Edit 2: Om det spelar nokon rolle, så er det veldig lite russisk popmusikk her i år som i fjor. Dama som servar DJ-maskina i dag fokuserar på mest tyrkisk (og mykje sør-amerikansk) musikk. Elles få naboar frå aust her, mulig det heng saman med champagneprisane (3750 for ein Moet Ice:confused:), men absolutt greit å kvile øyrene litt.

Last edited: 05. aug 2026
    Thomas123, Calling, NoLimit and 12 others like this.
  18. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    611
    Bonuspoeng:
    93
    2F på E195 har helt OK benplass!

image.jpg

Kristian, Calling, NoLimit and 6 others like this.
  19. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    35,772
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke lang kjøreturen fra Åndalsnes til Isfjorden hvor det smakte godt med en

IMG_4175.jpeg

Nattens innlosjering hos Romsdalseggen Camping ble bestilt i går kl 18.
    Var ingen ledige hytter, men var et rom ledig for 600 kr

IMG_4176.jpeg

Felles stue

IMG_4177.jpeg

Og felles kjøkken

IMG_4178.jpeg

Veranda med sitteplass og tilgang til hage

IMG_4180.jpeg

Koselig sted med en super hyggelig bestyrerinne.

Earl, Kristian, Eddie47 and 7 others like this.

Del denne siden