Washington DC museumstråden

Tråd i 'Reisemål' startet av Maggie, 05. april 2022.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,550
    Likes mottatt:
    26,005
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg leser meg opp før avreise og har kommet til museum.
    Byen har jo et utvalg av museum jeg knapt har sett før.
    Alle de statlige Smithsonian er i tillegg gratis :)
    Hvilken av de skal man velge når man har tre dager?

    https://www.si.edu/museums

    Tips til what to see and what to do, mottas med stor takk, da ingen av oss har vært i DC før.
     
    1884derby and Sunnfjordingen like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,603
    Likes mottatt:
    63,608
    Bonuspoeng:
    293
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,550
    Likes mottatt:
    26,005
    Bonuspoeng:
    183
  4. entoten

    entoten Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Smithsonian natural history er must
    National air and space museum er bra (litt under oppussing i høst. Står midlertidig stengt på google maps nå)
    International spy museum ok, men litt nerdete - passer bra hvis du har barn på 12 år.

    Vært på alle de tre.

    National museum of african american history and culture er visstnok veldig ettertraktet og det må bestilles billetter i forkant.

    National Portrait gallery. Favoritten til kona.

    Det ligger/lå et National air and space museum også ute ved Dulles. Vet ikke om det er dette som har blitt flyttet inn i byen, men dette var i alle fall veldig bra for 10 år siden.

    Gratis inngang på alle Smithsonians
     
    1884derby and Maggie like this.
  5. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,330
    Likes mottatt:
    2,530
    Bonuspoeng:
    113
    Det er i overgangen museum/guidet tur, men jeg er veldig glad for at jeg stakk innom Capitol Hill og fikk omvisning og en enkel innføring i litt historie. Denne omvisningen er gratis, og jeg møtte egentlig bare opp og fikk utdelt billett 2 min. før min gruppe startet...

    https://www.visitthecapitol.gov/plan-visit/visitor-hours-info

    Kan se ut som om de har visse begrensninger på disse omvisningene nå grunnet Covid, men det kan endre seg...
     
    Maggie liker dette
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,550
    Likes mottatt:
    26,005
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tips. Du registrerte deg ikke på forhånd?
     
  7. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,550
    Likes mottatt:
    26,005
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tips :)

    Jeg fikk tårer i øynene når jeg oppdaget at air space museumet var midlertidig stengt men lettet når jeg fant et lignende like ved flyplassen.

    https://www.si.edu/museums/air-and-space-museum-udvar-hazy-center

    Favoritten til fruen kan sikkert bli det samme her, muligens ikke for barna som er 7 og 11 :rolleyes:
     
    Last edited: 05. april 2022
    tobeornot999 liker dette
  8. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,330
    Likes mottatt:
    2,530
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, da jeg var der rett før nedstengningen her i Norge tuslet jeg egentlig bare rundt i DC og havnet litt tilfeldig på besøkssenteret. Da jeg var inne fikk jeg spørsmål om jeg ville på en kort omvisning.
    De kjørte grupper hvert 10-15 min. Rundturen tok 45-60 min om jeg husker rett.
     
    Maggie liker dette
  9. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Anbefaler også en tur innom Pentagon med omvisning. Sterke historier om 9/11.
    Var innom flere museum og likte stort sett alle. Spy museum som nevnt tidligere var et herlig avbrekk fra de litt mer "tunge" museumene både for datteren som da var rundt 11.
    Sjekket også muligheten for omvisning i Det Hvite Hus sist gang, men det var visstnok ikke åpent for internasjonale gjester enda, men de jobbet med å få til dette. Utdrag fra mail: " I skrivende stund så har vi ikke mulighet for å søke på turer til Det Hvite Hus i det State Department ikke har et system for å motta våre henvendelser. Vi vil annonsere her (https://www.norway.no/en/usa/norway-usa/about-embassy/#WhiteHouseTours) når State Department har opprettet et system for dette. Hvis dere kjenner noen amerikanere kan dere kanskje be dem om å kontakte sin Kongressmann/kvinne for å be om billetter. Jeg gjør oppmerksom på at mange kongressmedlemmer krever tre til seks måneders varsel for slike søknader."
     
    Maggie and phileas like this.
  10. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    969
    Likes mottatt:
    2,226
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mener den statusen for White House Tour har ligget der i nærmere 10 år. Klarer ikke se at de noen gang kommer til å åpne opp for utlendinger igjen. Skal du komme deg inn der så må du nok kjenne noen helt i toppen av den norske regjeringen, og da det er litt på grensen i forhold til ryddighet i «vennetjenester» så er det også veldig lite sannsynlig.

    Tror faktisk det enkleste er å bli utenriksminister selv ;)
     
    Anita and Maggie like this.
  11. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,638
    Likes mottatt:
    24,985
    Bonuspoeng:
    183
    Det kjem veldig an på kva interesser reisefølget har. Washington med omland har veldig mykje interessant å tilby. Skal de ha leigebil har de tilgong til veldig mykje interessant i omlandet. Virginia kan mellom anna by på Mt. Vernon og Monticello. Dei mest vidgjetne slaga under borgarkrigen (m.a. Bull Run, Fredericksburg, Gettysburg og Antietam) stod i nærleiken av Washington og er stort sett gjort om til museum.
     
    Maggie liker dette
  12. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,263
    Likes mottatt:
    36,927
    Bonuspoeng:
    293
    Var der på en hverdag pre covid. Fullt av skoleklasser. Fin omvisning, vi hadde pre booket tid mener jeg.
     
  13. entoten

    entoten Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Det ved flyplassen synes jeg var bedre enn air and space som er midlertidig stengt. Men som sagt, en del år siden jeg var der
     
    Maggie liker dette

Del denne siden