Washington DC

Tråd i 'Reisemål' startet av tafta, 18. okt 2018.

  1. tafta

    tafta Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Skal over atlanteren in desember til Washington DC. Har ikkje flydd så mykje transatlantisk dei siste åra, men det eg har sett her på forumet og andre plassar verkar til å tilsei at Lufthansa har det beste tilbodet på økonomi pluss tur til Vancouver for 2 år sidan med Lufthansa var heilt ok i økonomi.

    Har de tips te selskap å ta over dammen i økonomi ev premium. Business blir nok utelukka.

    Pluss gode aktivitetar å finne på i Washington DC. Det kvite hus er dessverre stengt for oss utlendingar ser det ut som ellers hadde det stått øverst på lista mi.

    Er SAS sølv.
     
  2. MarcoP

    MarcoP Ivar Aasen Jr.

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Washington er hyggelig. Siden du blir nektet adgang til Det Hvite Hus, kan du jo se det utenfra. Og da bør du også ta deg en tur til the Mall, en gedigen park rett ved Det Hvite Hus. Det strekker seg fra The Capitol, som har et besøksmuseum, og langs denne parken ligger flere avdelinger av The Smithsonian Museum. Er du interessert i kunst, amerikansk historie, naturvitenskap eller teknologi og romfart, finner du helt sikkert en eller flere avdelinger å gå inn i. De er som alt annet i USA store. Tar du denne ruten får du i det miste følelsen av å være i en by hvor det er - og har vært - mye makt samlet. For lunsj, eller kveldstur med middag, bør du får med deg Georgetown. Meget hyggelig område. Et annet område jeg liker, er den såkalte U Street Corridor. Dvs. gå opp 14 gate mot U street. Et område med hubygninger av ulike kvaliteter, men i stor utvikling. Masse gode restauranter, musikk og liv. Litt som Harlem i New York. Flybillett er jo et spørsmål om pris (og så bør du kanskje sammenligne poenginntjening). Jeg reiste SAS Plus sist til Washington, og var meget fornøyd med det: Enkelt og reit via Kastrup. Jeg ser på en tilfeldig valgt dato i desember, og da er SAS Plus billiger (8400) enn Lufthansa, som er ca 1000 mer. I plussklassen trives jeg bedre i SAS enn Lufthansa. God tur
     
  3. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Heisann!

    Det er etter kvart opptil fleire trådar som handlar om Washington DC med både framlegg til kva ein kan finne på og kva som kan vere moglege reisevis (ikkje nasevis, altså):

    @Eddie47 skreiv dette reisebrevet for ikkje så altfor lenge sidan og han reiste i SAS Plus. Her er det òg eit par framlegg til korleis du kan slå i hel tida òg.

    @MadsVaHa skreiv dette reisebrevet nokså nyleg og reiste over dammen med Lufthansa business. Dette reisebrevet skildrar òg litt tidsbruk i sjølve byen. For mi eiga rekning kan eg leggje til at Lufthansa premium økonomi kanskje er eit mogleg alternativ og slett ikkje ille (har testa det mellom Buenos Aires og Frankfurt).

    @Darkcho har skrive dette reisebrevet og flaug United økonomi samt skreiv litt om kva du kan gjera i DC.

    Nokre tips til Washington finn du òg i denne tråden.

    Tips til overnattingsplassar i Washington finn du i denne tråden.

    I tillegg har du allereie fått ei mengde tips i posten rett over.

    God tur :)
     
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,147
    Likes mottatt:
    869,601
    Bonuspoeng:
    293
    Plus er helt OK over til IAD, flygningen er jo ikke veldig lang, men de var jo godt å bli oppgradert til Business OU ...
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,147
    Likes mottatt:
    869,601
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk et tips fra en reiseleder om å søker via nettet om å søke om tilgang til parken til White House ..
    Husker ikke hvor man skulle søke ..
     
    tafta liker dette
  6. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,339
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk du ikke komme inn? Har samme problem på Slottsplassen
     
    alexfins liker dette
  7. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Det minner meg på at, det reisebrevet ble aldri ferdig :oops:
     
    Kristian liker dette
  8. tafta

    tafta Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Såpass ja, gjorde eit forumsøk før innlegget der eg ikkje fekk desse opp. Masse bra tips der. Takkar og bukkar.
     
    Kristian liker dette
  9. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Syns sas plus har hyggelige priser og god kvalitet.
     
  10. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
  11. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    enorm respons på forrige innlegg her i tråden ser jeg :D:D

    prøver allikevel på ny jeg;
    noen som har gode tips til outlets i nærheten av sentrumskjernen?
    har et par dager i washington og kona vil gjerne innom shopping
     
  12. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Det ligger et par outlets i kjøreavstand fra DC. Vi var innom en outlet i Jersey på vei ned fra Philadelphia, kan det ha vært to timers kjøring kanskje? Fordelen her er at det er null tax :) Ellers er shoppingen bra i DC, men ikke outlet uten å måtte kjøre litt.
     
  13. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    takk f
    takk for det, prøver å holde oss litt i nærheten. har kids med, og jeg tror ikke det er deres aller største interresse å reise frem og tilbake over lang tid for å gå i butikker :D
    tanger outlets ligger 20min med uber syd for dc sentrum så tror det blir der.
     
  14. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Mener det er en outlet mall 20 min fra IAD husker ikke navnet. Ellers så har du Pentagon city du kan ta metro til fra byen. Der var det iallfall Macy's og Nordstrom tidligere. Utenfor senteret er det endel ymse kjeder som Ross og andre outlet lignende shapper.
     
    leeds1979 liker dette
  15. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Hvilket hotell havnet dere på? Hvor mange barn har dere med på rommet?
     
  16. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Washinton er supert! Tok en MR dit i høst.
    Det var imidlertid mye mygg da jeg var der. Så på enkelte tider av året kan det nesten lønne seg å ta med myggspray. Nå er det derimot sikkert såpass kaldt at det ikke er noe problem!

    Smithsonian har blant annet et aviation/space-museum som er kjempebra! Og Georgetown er veldig hyggelig!
     
  17. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    havna på convention center, 2 voksne, 2 barn + infant

    har noe leilighetopplegg i bakhånd, men det er uten avbestilling, så jeg booker gjerne om til det når vi er i lufta :)
    da får vi 1 eller 2 soverom. greit med minste kidden
     
  18. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Vi skal til DC I februar og har veldig lyst på et par dager med snow-tubing. Noen som har et sted i nærheten å anbefale? Det vi har tenkt på er Massanutten, men vet ikke om dette er beste altarnativ. Det bør ikke være mer en 5 timers kjøring en vei fra DC, da vi må har booket billetter på diverse turer der.
     
  19. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Låner denne tråden for spørsmål om IAD. Er det noen som har erfaring/innspill på hvor mye tid en trenger å legge inn for transfer?

    Dette gjelder i første omgang for transfer fra interkontinental flight til domestic, med imigration og hele suppa, men uten innsjekket bagasje. Ser på en connection tid på nøyaktig to timer, men er redd det er i minste laget? (kommer til å ha kun håndbagasje så sparer i alle fall litt tid på det, men ikke gjennomgående billetter)
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,147
    Likes mottatt:
    869,601
    Bonuspoeng:
    293
    Normalt holder det med 2 timer med gjennomgående billett ..
     
    Sonictravel liker dette

Del denne siden