Hilton gjør alle bookinger refunderbare og lemper på elite-kravene

Hilton Anaheim

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Koronaviruset COVID-19 gjør at flere selskaper i reiselivsbransjen setter i verk tiltak for å holde hjulene i gang og holde på kundene sine. Nå innfører også Hilton fleksibilitet på alle bestillinger og gjør det lettere for Hilton Honors-medlemmer å ivareta status og poeng.

Koronaviruset COVID-19 gjør at de fleste av oss nå belager oss på å måtte holde oss hjemme i overskuelig framtid. Samtidig kjemper flyselskaper og overnattingssteder for å holde hodet over vannet. Heldigvis fokuserer nå flere aktører på at vi faktisk skal tilbake til normalen igjen. Hilton er blant de som nå har satt i gang tiltak for å gjøre det tryggere å bestille og lettere ivareta status og poeng i lojalitetsprogrammet Hilton Honors.

Økt fleksibilitet ved bestilling

Har du bestilt opphold som starter før 30. april kan du fritt avbestille disse. Dette gjelder også for bestillinger som ikke er fleksible og som er betalt på forhånd. Dette gjelder også for nye reservasjoner. Dersom du må reise før 30. april kan du velge laveste pris når bestiller og fortsatt ha full fleksibilitet.

Utover dette gis det fortsatt mulighet til å endre eller avbestille kostnadsfritt i områder hvor myndighetene har innført restriksjoner på innreise på grunn av koronaviruset.

Har du bestilt reisen direkte fra Hilton, kan du kontakte kundesenteret for å gjøre om bestillingen. For bestillinger gjort via reisebyrå kontakter du reisebyrået.

Hilton Honors

Poeng og status

Reiser man ikke, blir det også vanskelig å opprettholde elitestatus i lojalitetsprogrammer. Det er også vanskelig å få brukt poengene man har. Flere hotellkjeder og flyselskaper, blant annet Qatar Airways, ser heldigvis ut til å forståelse for dette.

Hilton Honors skriver i en e-post til sine medlemmer at de setter utløp av poeng på pause fram til 31. mai. I tillegg ser man på å endre kravene for å nå høyere status i programmet. Akkurat hva de nye kravene blir evalueres fortsatt. Vi er fortsatt i en tidlig fase av utbruddet og det er vanskelig å si noe om hvor stort omfanget faktisk vil bli.

Vi er glade for å se at hoteller og flyselskaper nå på alvor går inn for å ta vare på sine beste kunder. Det er tiltak som koster lite, men som ivaretar kundenes lojalitet.

Foto: Hilton

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *