JFK-flyplassen i New York har fått ny British Airways Club lounge

British Airways Club lounge JFK

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

British Airways åpnet i går sin nye Club lounge på JFK-flyplassen i New York. Den nye loungen er en del av en større oppgradering av flyselskapets fasiliteter på terminal 7. Oppgraderingen omfatter også en ny First-lounge som åpnet i fjor høst. Flyselskapet har imidlertid allerede annonsert at de flytter til terminal 8 i 2022.

Som British Airways flaggskiplounge i USA vil den nye loungen gjeste hundrevis av reisende som hver dag reiser på en av de opptil 12 daglige avganger mellom London og New York. Den nye loungen er over 2000 kvadratmeter stor og skal dekke behovene for både forretningsreisende og fritidsreisende. Her er det gode muligheter både for å jobbe og for å slappe av.

Denne bildekrusellen krever javaskript.

 

Av nye fasiliteter finner vi blant annet et underholdningsrom med topp moderne lyd- og bildeutstyr fra Sony, og en spa-avdeling som tilbyr ulike behandlinger for passasjerer som vil slappe av og lade batteriene før reisen.

Bemannet bar og mikrobryggeri-øl

Passasjerer som ønsker å sove på flyturen har gode muligheter for å spise og drikke i loungen før avreise. Loungen tilbyr både a la carte-servering fra en omfattende meny og enkle matretter man kan ta med seg på farten.

Denne bildekrusellen krever javaskript.

Vin og cocktails får du i den bemannede Quaich-baren som drives i samarbeid med Quaich-baren på Craigellachie Hotel i Speyside, Scotland. Det serveres også øl fra mikrobryggeri og i samarbeid med BrewDog har British Airways fått brygget sitt eget øl. Speedbird 100, som ølet heter, er oppkalt etter flyselskapets kallesignal. Den vil også være å finne om bord hos British Airways fra 1. mai.

– Vi ser på JFK-flyplassen som vårt andre hjem etter London Heathrow. Vi er svært glade for å ha kommer i mål med denne omfattende investeringen med åpningen av våre nye lounger, sier Carolina Martinoli, Director of Brand and Customer Experience i British Airways. – Enhver detalj er nøye planlagt og skreddersydd for å møte våre kunders behov, enten de ønsker å slappe av, spise eller nyte håndtverks-øl og oppdatere seg på de siste internasjonale nyhetene.

Investerer 70 milliarder

Loungen på JFK-flyplassen er den tredje loungen i flyselskapets moderne og luksuriøse design, etter åpningen av loungene i Roma og Aberdeen i fjor. Loungene er en del av femårig investeringsplan verdt 70 milliarder kroner.

Den nye First Class-lounge på JFK-flyplassen åpnet i oktober i fjor etter en totalrenovering. Den tilbyr en overdådig bar, kjøkken med førsteklasses servering og et topp moderne vinrom med tappesystem fra Enomatic som gjør at vinen serveres med perfekt temperatur og riktig lufting. Vinkartet er komponert av Borough Wines i London og omfatter viner fra hele verden.

InsideFlyer skal forsøke å få besøkt både First- og Club-loungen så snart vi kan, og kommer tilbake med en fyldig rapport.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *