InsideTalk: Vi snakker Norwegian Reward med administrerende direktør Brede Huser

Få dobbelt så mange CashPoints på hotell

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

I denne utgaven av vår InsideTalk-serie intervjuer vi Brede Huser, administrerende direktør i Norwegian Reward.

Brede Huser, adm. dir. i Norwegian Reward
Brede Huser, administrerende direktør i Norwegian Reward

Brede Huser deler sine tanker om fremtiden for Norwegian Reward, gir oss innsikt i hvordan han selv ble en del av Norwegian Reward og avslører sine favorittfordeler i Norwegian Reward-programmet.

Norwegian Reward har hatt en eksplosiv vekst de siste ti årene og er nå Skandinavias største lojalitetsprogram. I denne utgaven av InsideTalk vil vi i all hovedsak snakke om dine fretidsplaner for Norwegian Reward. Først kunne vi likevel godt tenke oss at du fortalte litt om deg selv og hvordan du ble en del av Norwegian Reward?

– Jeg har vært en del av Norwegian siden den første 737-flygningen i 2002 og har hatt forskjellige stillinger innen finans. Jeg startet i Norwegian Reward i 2015 da vi besluttet å akselerere utviklingen av prorammet.

Rewards i stedet for tradisjonell elitestatus

Norwegian Reward jobber ikke med tradisjonelle elitestatusnivåer slik mange andre flyselskap gjør. Hva gjør dere i stedet for å holde på kundenes lojalitet?

– Våre Rewards kan sammenlignes med statusnivåer. De gir flere fordeler jo oftere du flyr. Etter hver sjette flygning gir vi deg en ny Reward. Din første Reward er alltid en CashPoints-boost, og deretter kan du velge hvilke Rewards du foretrekker. Det kan være ytterligere 2% CashPoints-boost, gratis FastTrack, gratis setereservasjon elle gratis baggasje. Dine Rewards er gyldig i 12 måneder og du kan bruke de så ofte du vil. Dette er relativt generøse belønningeer som er svært attraktive for frequent flyers. Har du flydd med oss på minst 48 enkeltstående flygninger de siste 12 månedene får du ubegrenset gratis setereservasjon, gratis bagasje, gratis FastTrack og minst 12% opptjening av CashPoints på LowFare-billetter.

Er planen å holde på dette systemet, eller vil dere bevege dere mot et mer tradisjonelt lojalitetsprogram etter hvert som Norwegian Reward vokser?

– Vi har for øyeblikket ingen planer om å lage tradisjonelle medlemsnivåer, til gjengjeld lanserer vi snart to nye Rewards – The 2018 Limited Edition Rewards. Disse belønner de kundene som flyr aller mest med oss. Vi endrer litt på parameterne for å opptjene Limited Edition Rewards hvert år, men i 2018 vil de bli gitt til de som flyr minimum 40 enkeltstående flygninger med oss og opptjener minst 3000 CashPoints. Disse kundene vil bli belønner med en gratis longhaul-flygning tur/retur, inkludert mat, setereservasjon og bagasje. Skatter og avgifter er også inkludert, og det er minimalt med restriksjoner og «black out»-dager.

Hva med egne lounger?

Norwegian som flyselskap vokser i premiumsegmentet med planer om å utvide størrelsen på Premiumkabinene og Norwegian Reward-programmet har blitt mer populært blant forretningsreisende. Har dere vurdert å åpne egne lounger på hub-flyplasser som Oslo, København og London Gatwick?

– Ingen planer i nærmeste framtid, men alle våre Premium-billetter inkluderer loungetilgang. Vi tilbyr også våre medlemmer muligheten til å kjøpe loungetilgang gjennom våre partnere som Lounge Pass og No 1 Lounges, med mulighet for å opptjene CashPoints i mer enn 400 lounger verden over.

Norwegians premiumkabin
Norwegians Premium-kabin om bord i  en av flyselskapets Boeing 787 Dreamliner-fly. Foto: norwegian.no

Norwegian skiller seg fra andre flyselskaper ved å ikke tilby prioritert innsjekk og bagasjehåndtering. Er dette tjenester dere vurderer å tilby på sikt, for eksempel som en Reward eller som en del av deres Flexbillett?

– Vi ser alltid etter nye, kostnadsvennlige måter å forbedre servicenivået ovenfor våre kunder. Fokuset vil imidlertid være rettet mot kostnadsvennlige digitale løsninger og ikke tradisjonelle løsninger.

Noen lojalitetsprogrammet tilbyr bonusreiser i lavsesong eller dager med lavt belegg for færre poeng. Finnes det planer om å redusere prisene på slike dager eksklusivt for Reward-medlemmer, såkalte «Saver awards»?

– Som Reward-medlem kan du bruke CashPoints som kontanter. Jo tidligere du booker dine flygninger, eller bonusbilletter om du vil, jo mer får du for dine CashPoints. Siden vi ikke har noen restriksjoner på bruk av CashPoints, kan våre medlemmer alltid finne gode tilbud når de vil bruke sine CashPoints.

Flere muligheter for CashPoints uten å fly

For ikke lenge siden introduserte Norwegian Reward muligheten til å opptjene CashPoints i utvalgte nettbutikker. Er dette noe dere planlegger å utvide?

– Ja, vi kommer til å utvide vårt nettverk av partnere løpende og gi våre medlemmer flere muligheter til å opptjene CashPoints, også når de ikke flyr.

En av de mest attraktive fordelene ved Norwegian Reward er enkelheten. Hva vil dere gjøre i fremtiden for å utvide og forbedre brukervennligheten?

– Vi har noen ideer for framtidig utvikling og noen av disse vil bli lansert allerede i 2018. Vi tar også med oss tilbakemeldinger fra brukene og justerer tilbudet vårt i tråd med medlemmenes behov og ønsker.

Et siste spørsmål: hva er din personlige favoritt blant fordelene i Norwegian Reward og hvorfor?

– CashPoints! De er lett å opptjene CashPoints og som familie nyter vi godt av å kunne bruke dem til å betale sommerferien vår.

Tusen takk for din tid.

Vil du vite mer om hvordan du kommer deg opp og fram med Norwegian Reward? Les deg opp i vår nye guide til Norwegian Reward og alt du behøver å vite om Norwegian-kortet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *