Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
De er en match fra øverste hylle; verdens beste champagne og verdens mest prisvinnende flyselskap! Ingen har mottatt flere priser fra publikum og reisefaglige miljøer enn Singapore Airlines, og nå topper de den berømte businessklassen sin med å spandere verdens beste non vintage Champagne på passasjerene.
– Dette høres nesten ut til å være i overkant jålete,
Henrik Hanevold, salgssjef i Singapore Airlines Norge
– Tvertimot mener vi at de to er som skapt for hverandre, og vil oppleves som en spesielt god kombinasjon på 10 000 meters høyde, sprudler han og lover noe helt utenom det vanlige. Vi har valgt nettopp denne Champagnen, fordi den er kraftig og gir mye smak, og derfor egner seg spesielt godt i de høyere luftlag, der smaksløkene svekkes.
Det produktet det er snakk om har navnet Charles Heidsieck Champagne og er nylig blitt kronet som «best non vintage champagne in the world» under The Champagne & Sparkling Wine World Championship i London. Dette er ikke første og eneste gangen produktet er blitt hedret.
Det anerkjente fagbladet Aperitif skriver at «den er verdt hver krone». Det vil si en flaske på Vinmonopolet for 430 kroner. Så man kan kanskje innbille seg at man prøvesitter flyselskapets businessklasse ved å sette seg med et glass hjemme i godstolen.
– I så fall håper jeg det vil friste til å oppleve hvor langt vi er villige til å gå for å tilfredsstille kresne gjester, sier Hanevold.
220 000 flasker Champage
Totalt serveres det over 220 000 flasker Champagne per år hos Singapore Airlines – eller 603 flasker daglig. Hvorav 170 000 flasker i Business Class.
– Det blir over 600 flasker Champagne hver eneste dag, og med et så stort volum er det ekstra viktig å velge riktig. Når vi nå igjen serverer nettopp Charles Heidsieck Champagne er det ikke minst fordi mange av våre passasjerer har ønsket det. Det er jo fortsatt et snev av tradisjonsrik glamour over å nyte et glass god Champagne høyt over skyene på vei mot eksotiske reisemål, avslutter Hanevold med et smil.
Den norske importøren er ikke mindre stolt enn flyselskapet:
– Vi har et veletablert forhold til produsenten og opplever Charles Heidsieck som ytterst seriøs og kravstor til egne produkter, sier daglig leder Hege Pedersen-Fröjd i Chaeos Wine & Spirits. Hun berømmer spesielt firmaet for å ha mer reservevin enn de aller fleste konkurrenter. Dessuten for å ha så lang tid som fem år på bunnfall, hvilket er uvanlig lenge og bidrar til høy kvalitet.
Pressemelding: Singapore Airlines
Legg igjen en kommentar