Det står dårlig til med SAS

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av elgringo1964, 07. des 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. larslarslars

larslarslars Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

har folk noen tanker om hvorvidt det er verdt å betale noen ekstra kroner for å re-kvalifisere til gold?

Tenker på faren for at Sas går konkurs og at status mister sin betydning.

2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,219
    Bonuspoeng:
    293
  3. Propflyer

Propflyer Medlem

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    33
    Dette har dessverre vært bevisst strategi fra SAS under hele pandemien. de har satt opp masse avganger, og når det nærmer seg 14 dager, kansellerer de flere avganger og samler folk på noen få avganger. Dette i sterk motsetning til strategien i Widerøe, og Norwegian, som i størst mulig grad har satt opp et program de har til hensikt å fly. Har denne infoen fra høyere hold. Spesielt bedriftsmarkedet er fly forbanna for denne praksisen fra SAS, da det gjør det helt umulig å forholde seg til viktig reisevirksomhet.. i tillegg går de til krig mot de ansatte, nok en gang, i stedet for å finne gode løsninger, sammen.

Spørs hvor lenge folk gidder å finne seg i dette. begeret er vel kanskje fullt allerede, og vel så det.. leser jo overalt på forum og kommentarfelter at folk er dritt lei den elendige servicen og kundebehandlinga, og longhaul-opplevelsen på business sammenliknes med et økonomiprodukt. Jeg fløy nylig LH eco europa, TK biz longhaul og europa, og sas plus. det var jo bare trist å avslutte i sas plus. Har en tur til ORD med sas biz i mars, den skal jeg enten endre eller kansellere, etter å ha lest nylige reviews og sett bilder fra SAS over dammen o_O

tobeornot999, Wiolenze, drsyk and 6 others like this.
  4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,171
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor lenge siden er det SAS ikke hadde røde tall?

5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,867
    Bonuspoeng:
    183
    Shyneno, furlong, fly4fun and 3 others like this.
  6. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,350
    Bonuspoeng:
    293
    Last edited: 13. des 2021
    Shyneno, flying_all, drsyk and 3 others like this.
  7. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,088
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg startet å fly med SAS regelmessig fra 2018, siden Norwegian flydde for tidlig på en lørdag til Ålesund. Det skulle bare være engangstilfelle å fly med SAS, men så merket jeg at det var en komfortabel tur som er verdt å betale ekstra. Senere i året begynte jeg å bli hekta på Eurobonus, Trumf og Viatrumf - trioen, da klarte jeg være sølvmedlem i 2019, da bestemte jeg å slutte å fly med Norwegian for godt som mitt #Focus2019. (sist flytur med Norwegian var 28. desember 2018).

#Focus2019 er et kostnadsreduksjons prosjektet hos Norwegian for de som lurer på med hashtaget.

Etter streiken hos SAS april/mai 2019, innså jeg at SAS ikonet kommer umulig å forsvinne for godt. Jeg sitter her stille og tenker at SAS vil klare seg her. Det står her mange booket billetter året rundt.

Jeg har fått noen venner å kjøpe billetter fra SAS istedenfor British Airways, da er det enklere å få status og bonus der og i tillegg for å støtte SAS. De sa at de kjøpte SAS plus billetter og jeg sa det er mer verdt hvis dere drikker :p (ja, jeg har venner som ikke røyker og drikker, de ga meg sin kvote hver gang vi reiser sammen).

Jeg har flybilletter hos SAS i året rundt, ikke fordi SAS er best, men fordi jeg ble trigget av illusjonen av eurobonus og i tillegg det er deilig å få snakket skandinavisk etter å ha vært lengre opphold i utlandet som får meg følelsen av å være hjemme.

Storbaba liker dette
  8. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Leste en ganske kraftig slakt fra Flemming på finalcall om SAS Biz her om dagen. Flere som så den sikkert! Han var ingen happy chappy... Og det blir ikke jeg heller hvis turen til LA i januar blir som beskrevet der... o_O Om den blir noe av i det hele tatt. Det var i det hele tatt ganske trist å lese. Er det noen her som har tilsvarende erfaringer i det siste?

tobeornot999 liker dette
  9. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,215
    Bonuspoeng:
    183
    For de som vil endre SAS-flyvninger:

Hvilket selskap skal dere bytte til og hvorfor tror du det er et bedre valg for din reise?

flying_all, Eddie47 and fly4fun like this.
  10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,927
    Bonuspoeng:
    293
    Altså, han klager på absolutt alt uansett, så hvorfor han gidder å fly med SAS i det hele tatt, det skjønner ikke jeg. Kanskje det er Flemming som er @Laffen?

Smurfboy, Ombo, Shyneno and 6 others like this.
  11. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    :D Kanskje. Men det så jo unektelig litt trist ut da. Snakker jo et premium-produkt her. Noen som kan ta til motmæle?

12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,927
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er absolutt enig i at serveringen ser trist ut. Uavhengig av hva som er årsaken til dette.

tobeornot999 and furlong like this.
  13. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,450
    Bonuspoeng:
    183
    Det annonseres gjennom flere kanaler at service skal bli bedre fra og med 15/12. Så det gjenstår å se hva de legger i det.
    Det lønner seg i alle fall ikke å legge seg for langt under det andre selskap har begynt å tilby igjen etter alle innskrenkninger.
    Hard product er i det minste bra, jeg liker C stolene til SAS veldig godt.

Reiseglad liker dette
  14. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,620
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo flere i det siste som har rapportert om bra service og mat. Samtidig som andre sier det er rævva. Mulig en del av forklaringen er ulik forventning og annet sammenligningsgrunnlag? Ikke vet jeg, men det virker svært sprikende uansett

15. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,867
    Bonuspoeng:
    183
    Min oppfatning er at folk flest er fornøyd med det de får servert i SAS Business ut fra Skandinavia, mens det er mer varierende på returen fra USA?

16. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,014
    Bonuspoeng:
    183
    Flyr gjerne mer med Turkish, de har bra produkt :)

furlong liker dette
  17. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Enig i at det er irriterende at SAS setter opp avganger for å så endre det og samle folk på et fåtall av de avgangene….

SAS til og fra USA har jeg bare gode opplevelser med. Var til LAX med SAS for snart 2 uker siden, og reiste hjem fra ORD før helgen nå. Begge i business. Ingenting å kansellere :)

Ombo liker dette
  18. flying_all

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Den var veldig overdrevet. Jeg var nylig til LAX og ORD i SAS business og kjente meg ikke igjen på halva av det han nevnte.

Shyneno liker dette
  19. Trent600

Trent600 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    659
    Bonuspoeng:
    93
    Hva var det du ikke kjente igjen? Skummet fort gjennom tidligere i dag og var vel spot on for min del, bortsett fra at crewet ikke virket så ivrige når jeg reiste som på hans tur.

20. flying_all

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Har du reist med SAS business over dammen i det siste eller lurer du faktisk?

Man kan begynne på negativiteten til mat på de korte flyvingene. Bare tull, hva skal han forvente.

Lang gåtur i København, er som forventet. Har han aldri flydd før? At nesten alt er stengt, ja det er jo også som forventet.

Forsinket avgang uten info: Kjenner meg ikke igjen. Vi fikk info på hvorfor og det var bare en liten forsinkelse både til LAX og fra ORD.

Han skylder på ikke drikke med engang man kommer ombord, det står en vannflaske der og ønsker man noe kaldt så var det bare å spør så får man (ikke alkohol)…. Er han 3 år eller?

Riktig at det ikke ble utdelt menykart, men kabinpersonalet har noe som heter munn og stemmebånd. Jeg er ikke døv, så jeg klarte å finne noe jeg likte av det de serverte.

Små porsjoner: synes ikke de var små, og ønsker man mer, er det bare å spør. Igjen, er han 3 år gammel eller bare sutrete gubbe som forventer First Class i business?

ps: til dessert fikk jeg aaaaalt for mye ost. Kjenner meg ikke igjen i hans vurdering og opplevelse.

Jeg er for lat til å gidde å nevne mer, men you got my point :D jeg hadde en aldeles flott reise med SAS og folk som bare klager i disse tider, kan holde seg hjemme.

Ombo, Baldrick, LucasCorso and 9 others like this.
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden