SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,577
    Bonuspoeng:
    183
    I stand corrected, then! Og bra nyhet!

Spennende hvordan de håndterer reciprocity prinsippet rundt dette.

For hvis en Senator på LH flight kan komme inn i SAS gull på OSL, så burde jo en EBG+ med SAS billett komme inn i LH Senator loungen på feks LHR.

Access til hverandres lounger i dette eksempelet er del av samme avtale som slipper inn LH gjennom første gates på SAS loungen. Men SAS har aktivt brukt uttrykket "business lounge" og nevner ikke gull/senator-stuen i den kommunikasjonen de har lagt ut på webben sin. I motsetning til Lufthansa.

https://www.flysas.com/en/travel-info/at-the-airport/lounges/

Jeg ville ha testet dette imorgen (fløy SAS OSL-LHR for et par dager siden), men på LHR-OSL returen passet både flytidene og ikke minst service meg bedre på BA :p

NoLimit, jgroneng and ina like this.
  2. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    366
    Bonuspoeng:
    63
    Hei! Andre som skal til Athen i morgon med 06:50-flyet, og vil invitera meg med på frukost i loungen før avreise? =)

3. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,942
    Bonuspoeng:
    350
    Dette er jo kun for at LH betaler SAS for det. De bytter ikke bare en tjeneste, men LH kjøper tilgangen av SAS.
    SAS gidder ikke å bruke penger på mer enn de må, så derfor ikke noe Senatorlounge på deres kunder

tobeornot999, NoLimit and Kjetil L like this.
  4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,577
    Bonuspoeng:
    183
    Tror desverre absolutt dette kan stemme. Og er helt enig med deg i den sannsynlige situasjonen.

Men hadde vært morsomt om noen rapporterer hva som skjer i LH inngangen på LHR T2. Med SAS gull og SK billett.

Normalt har jeg "hundre ganger" uoppfordret fått en liten papirlapp i hånden med QR for Senator stuen, men er lappen helt borte? Eller ikke?

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,959
    Bonuspoeng:
    293
    Siden @Bernd har kommet med første erfaringer på forumet fra Delta One-lounge på JFK så sjekket jeg opp litt rundt adgangsregler til denne loungen. Man har såklart tilgang hvis man flyr Delta One ut fra JFK, enten det er internasjonalt eller til vestkysten av USA. For partnere gjelder følgende:
    Siden det står "connecting" flights tolker jeg dette som at man i motsetning til United har adgang ved ankomst fra Europa hvis man flyr videre innenriks. United krever her at du flyr lounghaul med United hvis du skal ha tilgang før du flyr videre domestic.

Dersom SAS blir tatt inn i det gode selskap og havner på lista over så kan man med andre ord fly OSL-JFK og så videre til resten av USA med Delta og fortsatt ha tilgang til Delta One. Ulempen blir såklart at man må bytte terminal landside, men dette er hovedsaklig et problem på hjemreisen siden man på utreisen uansett må gjennom sikkerhetskontrollen på nytt. Fordelen er at Delta alltid flyr fra samme terminal som Delta One Lounge.

Nå har såklart ikke Oslo-flighten blitt flyttet fra EWR enda, men det må vi vel forvente at skjer snart?

Last edited: 08. sept 2024
    RoadKing, Cumulus and NoLimit like this.
  6. Trotamundos

Trotamundos Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Testet Senator tilgang på DUS i går, no go.
    Måtte benyttet den ordinære Lufthansa Lounge - som var skikkelig overfylt.

Diamondstatus hjalp ikke

NoLimit and Cumulus like this.
  7. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,160
    Bonuspoeng:
    93
    Drar på min siste star alliance tur til Karibean og usa i desember. Flyr Avianca fra LHR til BOG og hjem igjen fra MIA til WAW med Lot, begge i business. Har jeg tilgang til noen lounge på Heathrow og Miami når sas er gått over til SK mens flyselskapene jeg flyr med er i star alliance?

8. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    824
    Bonuspoeng:
    93
    Lounge Finder - Star Alliance - med business billett har du tilgang til SA medlemene sine egne lounger. I MIA ser det ut til Turkish er eneste alternativ og burde vel ha tilgang der også med LOT business.

Magnus77 liker dette
  9. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,877
    Bonuspoeng:
    183
    Har en litt lengre mellomlanding i Stavanger (kommer med SAS fra CPH).
    Er det teknisk mulig å gå til North Sea Lounge når en ankommer?
    Slipper en i hele tatt inn med SAS Diamant? (videre innenriks flight)
    Har vel lounge key også via DNB sånn sett

10. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du ankommer fra CPH kommer du rett inn i utenlandsterminalen, så det er ingen problem. Husk at for å komme deg til innenlandsterminalen må du ned gjennom tollen og gjennom ny sikkerhetssjekk.
    Du kommer inn som EBD om du flyr KLM eller Widerøe, ellers må du bruke loungekey. Om du slipper inn med innenlandsbillett vet jeg ikke.

obay liker dette
  11. altejoha

altejoha Nytt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg er EBG og reiser med SK fra LHR senere i dag (15.09) i Eco. Flyet er satt opp fra Terminal 2.
    Kan ikke finne noen SkyTeam-lounger på Terminal 2 i deres egen loungefinder.
    Er jeg out of luck, eller hva er det jeg ev. misser her?
    Hvis jeg faktisk MÅ til T3 for å benytte lounge, er det veldig kronglete fra T2?

På forhånd takk!

12. kjellv

kjellv Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Slik jeg har forstått det har SAS en ordning med Lufthansa om lounge på LHR T2 slik at du skal komme inn i businessloungen der Når du er EBG/EBD og flyr med SAS eller flyr SAS Plus.

altejoha liker dette
  13. altejoha

altejoha Nytt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    18
    Okey, takk for info! Sjekker ut videre

14. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,353
    Bonuspoeng:
    293
    Du kommer nok ikke inn på T3 hvis du reiser fra T2.

15. altejoha

altejoha Nytt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    18
    Kan bekrefte at SK har en avtale med LH og at man derfor slipper inn i både Biz og Senator-lounge på LHR T2

Attached Files:

16. kjellv

kjellv Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Strålende nyheter. Har vel vært diskutert og påstått at man ikke kommer inn i Senatorloungen, men da går altså det fint.

altejoha liker dette
  17. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,654
    Bonuspoeng:
    93
  18. altejoha

altejoha Nytt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    18
    Må vel anta at SK er kjent med dette og at det derfor (forhåpentligvis) korresponderer med at de begynner å fly fra T3.

19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,959
    Bonuspoeng:
    293
    T4 er dessverre mer sannsynlig :(

tobeornot999 liker dette
  20. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,654
    Bonuspoeng:
    93
    Tror SAS blir på T2. Er enklere å komme seg fra T2 til T3 enn fra T4 til T3.

Del denne siden