Hvorfor de ikke kan skrive shampoo og bodywash med stor skrift på disse beholderne i dusjen kan man lure på.
Her har dagen gått med vandring i ukjent terreng, Marina del Ray og Venice Beach. Lite folk egentlig, men nok for meg. Litt «kjølig» til å begynne med, men varmt og godt etterhvert. Nå ligger jeg ved bassenget med en medbrakt IPA fra nærmeste apotek, ja for de som ikke vet det så har apotekene som regel et velassorterte utvalg av mat og drikke her i Biden-land. Det som overrasket her i dette landet er alle uteliggerne som driver rundt i gatene, det ser også ut til at de noen steder har teltleirer.
Ja på natten/morgenen så er det tettpakket med hjemløse hele promonaden. Ikke bra og mange stakkars sjeler der ute. Sjekka tempen i sjøen?
Sjekker sjelden sjøtemperaturen på strender hvis det finnes et basseng … sand og skitt overalt .. Basseng er betydelig bedre ..
Dagen i dag startet selvsagt med kaffe på sengen og nyheter på TV før frokosten ute på bassengkanten .. Så var det ut på tur .. flotte turveier og mye folk, det er jo lørdag syklister i alle fasonger og hastigheter, og ikke minst alle fotgjengerne som har det så travelt at de må løpe? Hvis de er så sent ute burde de jo startet tidligere På veien gikk jeg forbi alle de som venter på syndefloden eller at polisen skal smelte. Her ligger båtene på rekke og rad og venter at havet skal stige sånn at de får vann under buken Fiskene lever fremdeles i dammer og venter på at havet skal stige så de kan svømme hjem igjen Så var det plutselig strand igjen, Playa del Rey og da fløy SK932 over hodet mitt, god tur til CPH Flotte strandhus på rekke og rad, med en utsikt som selv Charlie Harper kunne vært misunnelig på .. På en av kaiene lå denne, kanskje det er Røkke sin gamle båt?? Nå er jeg på «èin tankstelle» midt i et veikryss
Det er alltid med litt skepsis å gå inn på offentlige toaletter på standen, alle uteliggerne svermer jo rundt .. og jeg ser meg rundt, litt redd for at noen står rundt .. .. det blir jo ikke bedre når jeg kommer inn Men utenfor vokter kystvakten, men de har vel egen dass..
God tidlig morgen i Los Angeles, Eddie har nettopp brygget en kopp amerikansk putekaffe til meg og jeg ser på nyhetene at jeg er glad jeg ikke skal fly fra østkysten i dag. @holmen , ung og lovende, tok godt vare på meg i går! Han holdt meg godt oppdatert på WhatsApp om Uber bevegelse og om når han kunne ventes for å plukke meg opp på hotellet mitt. Han kom selvsagt inn i resepsjonen og geleidet meg ut i bilen, for å gjøre det best mulig for meg hadde han bestilt ekstra komfort. Vi ankom hans farvorittrestaurant i LA, Rainbow Bar&Grill på tid! I baren utenfor står en statue av Lemmy og etter en rundhåndet donasjon en gang i «gamle dager» har han og konen fått sine navn på plaketten for statuen. Sånt krever respekt. For å si det sånn, dette var nok ikke et sted jeg ville gått inn på alene. Men du verden så kjekt det var god mat og god drikke og hyggelig betjening, men et uryddig klientell og et rart lokale. Bilder av gamle rockestjerner, gitarer og tommer og trommestikker som dekorasjoner. Gjester i all verdens kreasjoner og aldre, men det var kjekt. Etter mat og prat og en fin stund gikk vi ut og @holmen var igjen på pletten og bestilte en ny Uber og fikk fraktet meg hjem igjen til hotellet mitt før han kjørte videre til sitt. Sånn går dagene … om 5 timer sitter jeg i SK932 i sete 3H Livet er lett
Ruth hentet meg som avtalt og kjørte meg helt til døren på terminalen til en pris av 15$ .. andre veien som da var like langt, men i en travlere tid på dagen, kostet 40$ … dynamisk prising som de sier! Nå er det boble frokost i Star Alliance Loungen, franske og amerikanske bobler. Er ikke sikker på hva som er best så jeg må nok ta noen ekstra testrunder. Bobler kl 09.14 må jo være innenfor, jeg har jo en lang dag foran meg..