Min gamle husvertinne i Trondheim hadde en teori at alt var kineserene sin skyld! I går/natt var det som å fly over Kina den gangen vi kunne reise til HKG med bolaget.. da mistet verdsveven bakkekontakt når vi passerte Kinas grense og bakkekontakten kom ikke igjen før vi landet i Hong Kong. I natt forsvant bakkekontakten når vi kom inn over Canada, og det er helt sikkert kineserne sin skyld. Ellers hadde de glemt å asfaltere mellom Grønland og Færøyene .. humpete og fælt hele veien og vi måtte sitte med setebelte på. Hvilken lidelse er ikke det for vi som er kommet i den alderen at vi må ut mer enn en gang om natten? Det tenkte de ikke på!
Det er snø i fjellene på veskysten og det er flotte fjell. Så var det mat, forretten var noe hønegreier og epleskiver. Om det var høne eller kald kun vet jeg ikke med det var kaldt og var ugodt. Jeg valgte gris til hovedrett, kjøttet var i «baller»smakte bra men det var til de grader overkokt. Grønnsakene var også ihjelkokt og jeg var lenge i stuss om der var asparges eller brokkoli .., jeg bestemte meg for at det var brokkoli. Potetmosen var god .. Frokosten er nesten det beste hos SAS Nå fly til Bergen
Takk for turen! Krysser fingrene for at ingen kanselleringer eller tester setter en stopper for at jeg også kan stikke innom om et par uker!
Da er det ferdig med flygningen for i dag, litt av en kontrast å komme fra et nytt og stort fly til en sliten CRJ-900. Det virket utslitt og jeg måtte sjekke alderen på flyet, bare 5 år! Så kom maten .. den blå gourmetboksen Innholdet var 2 grove skiver, 2 små hvitost skiver, paprika og steinhardt smør. En juice og en yoghurt .. uten syltetøy selv om det var en utenlandsflygning. Innholdet blir mindre og mindre ..,
Så var det covid-19 test .. på gulvet i den gamle terminalen og jeg er glad det bare var vårt fly og et lite fly. Det gikk i grunnen fort 43 min totalt. Takk for en fin tur .. kjekt å være på tur igjen!
Bok Choy? Bolaget kan altså potet på langrute, men ikke på kortrute. God tur hjem fra Norge til Bergen
Takk for turen! Alltid kjekt å lesa dei observasjonane du gjer på tur, minnene frå tidlegare turar og meir til. Eg ser fram til neste reisebrev frå herren!