Styret i flyselskapet Air Berlin har begjært seg selv konkurs. Regjeringen i Tyskland sørger imidlertid fortsatt drift av flyselskapet. Overraskende eller forventet? http://e24.no/boers-og-finans/tyskland/air-berlin-slaar-seg-selv-konkurs/24118551
Den tyske regjeringen sørger for videre drift. http://e24.no/boers-og-finans/tyskland/air-berlin-slaar-seg-selv-konkurs/24118551
Jepp, ser ut som Etihad har fått nok... https://www.bloomberg.com/news/arti...for-insolvency-after-etihad-withdraws-support Det kan se ut som at det pågår forhandlinger med at Lufthansa tar over i alle fall short-haul delen. Lufthansa har allerede wet-lease på mange maskiner. De har også en long-haul del 15+ A330-200 maskiner som det blir spennende å se hva som skjer med.
Ifølge Bloomberg pågår det forhandlinger med Lufthansa om salg av eiendeler. Kanskje vi kan få slått sammen disse trådene
Lufthansa har allerede wet-lease på endel "short-haul" maskiner (35 stk.), så ser det ikke som usannsynlig at de tar over den delen. Long-haul (15 stk A330-200) er det vel mer spennende å se hva som skjer med. Ellers kan jeg ikke si at dette er spesielt overraskende. Både Alitalia og Air Berlin er i dype økonomiske problemer, og har kun overledt på tilskudd fra Etihad. Nå er det slutt.
Det var å forvente etter de siste måneder med høy underskudd. Tror det er mye som skal over til Eurowings...
Det kan vel forklare hvorfor både AirBerlin og Alitalia har vært de rauseste med statusmatch de siste par årene.
Er det nå man skal statusmatche i øst og vest før hele moroa er over? Eller har de sagt opp de menneskene som statusmatcher?
Kan vel kanskje tenkes at Norwegian er interessert i å "plukke opp" noen slots ut av Berlin for long-haul...
Blir spennende å se hva som skjer. Får håpe jeg får behold Topbonus Gold på en eller annen måte Edit: fikk faktisk gullkortet fra Topbonus just nå i dag som de har slått seg konk hehe
Konkurransemyndighetene i EU kan vel umulig godkjenne at Lufthansa overtar en større del av Air Berlin?