Air Berlins bonusprogram slår seg selv konkurs

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Omaniac, 25. aug 2017.

1. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Som sagt i overskriften.
    Sto i en eller annen FB post som jeg bladde forbi.
    Sikkert noen som har bonuspoeng der. Også. :):(

CrotchRocket liker dette
  2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Omaniac liker dette
  3. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er litt av årsaken til at jeg brenner av det som finnes av Eurobonuspoeng hvert år.

Jeg finner det alt for gunstig å kunne reise interkontinetalt på F hvert år med EB og CT. Det er alt for store verdier vi får tilbake for å bruke kredittkort og å samle bonuspoeng. Jeg opplever at SAS hiver bonuspoeng etter oss, mens AmEx gir deg ekstra billett hvis du bruker 100 000 på kortet!! MC gir deg bonusturer til go-pris hvis du samler 200 000 poeng pr. år.

Dette kan ikke være bærekraftig i min verden. Det koster meg ingenting å oppnå disse fordelene, men jeg nyter det så lenge det varer.

4. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Vel talt!

5. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Ser poenget ditt, men motsatt kan man si at tapet ikke er så stort om poengene blir borte.
    At vi bruker SAS MC og Amex tjener SAS penger på, plassene er på seats available så de skal i utgangspunktet ikke koste så mye for Star Alliance. For oss er verdien i titusenklassen når vi flyr med stil.
    Glem ikke at det ikke er så veldig mange som utnytter dette på den måten som vi gjør.

6. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk akkurat mail om at det var suspendert intill videre

Omaniac liker dette
  7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Er tildels enig. Poengene blir ikke verd mer med tiden.
    Men jeg synes heller ikke det gir mening å bruke de hodeløst og tidsbegrensning er en faktor.. Så hva gjør man da? Plutselig har et selskap er knalltilbud på reiser over hele Afrika og vips, alle vinduer for poengreiser er lukket for kommende år..

Det er ikke lett å ha bonusfeber....

Shyneno liker dette
  8. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    83
    Noen som har sett tilbud om statusmatch fra Topbonus til andre OW selskaper enda?

9. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,042
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke lett å balansere samling av poeng med bruk alltid. Husker fortsatt da jeg stod bak Randy Peterson på innsjekk på et Sheraton, og den ansatte sjekket hans status i systemet... og det var over en million SPG poeng på kontoen. Shitpomfritt

10. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,336
    Bonuspoeng:
    183
    Business as usual. Det har jeg i ca 5 programmer:cool: Men enig, vanskelig å brenne.
    Feks forestående MRU tur betaler jeg heller 800 kr/nett for Radisson resort inkl froksot/middag (superdupersalg!), enn å brenne poeng noe sted på øya. Forlenget turen og betaler også heller litt småpenger cash og bruker en BOGO på IC og får presidentsuite ved riktig bruk og status.

RoadKing liker dette
  11. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Litt smårart at jeg fikk et nytt topbonus kort i posten i går...

12. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Som sikkert flere har fått med seg så er TopBonus oppe og går igjen, i alle fall i en redusert utgave. Som bosatt i Norge ser det ikke ut til å være mange muligheter for å bruke poengene man har på en enkel måte, annet enn på vouchere hos Sixt.

13. NilsernNilsen

NilsernNilsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Vet du hvor mange poeng man må ha for å få en voucher? Jeg har noen poeng (heldigvis ikke alt for mange) som det kunne ha vært greit å bruke på noe ...

Edit: Tror jeg fant det ... 5000 poeng for voucher på 10€ og 12.500 poeng for voucher på 25€.

Last edited: 06. okt 2017
  14. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ut til å stemme det ja. Men vær obs på at man bare kan bruke en voucher om gangen og den er kun gyldig i Germany, Austria, Switzerland, Belgium, Netherlands, Luxembourg, Spain, France, USA, UK and Monaco. Men skal man på tur til ett av de landene og likevel skal leie bil så er vel dette en grei måte å bli kvitt noen poeng på.

NilsernNilsen liker dette

Del denne siden