Hei!
Min datter (21år) er p.t. på vei til Miami med Air France. Ved mellomlanding i Paris (CDG) ble hun nektet ombordstigning på flyet videre til Miami, med begrunnelse at hun ikke hadde noen returbillett fra USA. Av frykt for å ikke få komme med flyet før gaten stengte (kort connectiontid), kjøpte hun en enveis billett (til en relativt stiv pris) og kom med flyet i siste liten likevel.
Nå har jeg lest det jeg kan finne av info på Air France sine hjemmesider, samt forsøkt å gjøre en enveis dummybooking til USA, uten at det kommer opp noe info om krav til returbillett noe sted.
Dersom det virker ER et krav, burde hun jo fått den informasjonen på Gardermoen, tenker jeg, og ikke kommet ombord flyet der - eller hva? Dette fremstår som slett kundebehandling for meg, og ikke så rent lite spekulativt heller, å tvinge folk til å kjøpe billett på stedet for å unngå å bli strandet i et annet land enn ønsket destinasjon.
Har hun noen mulighet til å få refundert den dyre enveisbilletten hun nå har kjøpt på noe vis (økonomi, vet ikke hva slags billettklasse, siden hun p.t. er i luften)?
På forhånd takk for alle svar
Vis alt...