For lengre perioder kan jeg se at det kan være praktisk, som å leie en villa i Florida etc som Andreas nevner over. Men er oppholdet kort, er det mye styr med slikt.
Men når jeg vet at jeg har trygghet ned at folk står klar til å hjelpe 24/7 dersom jeg trenger noe mot å spane opp en husvert midt på natten om a/c konker ut. Det er jo liksom ikke sånn at du kan bytte rom med Airbnb.
Hver sin lyst, ikke noe for meg. Har bodd på hotell 150++ netter i året siden skolen, klart man bor på mye kjedelige hotellet på jobber, men når jeg er på ferie bor jeg godt og det er for meg ikke same same og kjedelig. Aldri i livet!
Ankomst til Park Hyatt Vendome midt i smørøyet i Paris, bli eskortert rett opp til en executive suite med verdens herligste seng, sjokkis og en flaske god Champers på huset står og venter. Minibaren er full. Du nyter Champersen på verandaen mens du myser mot Place Vendome i finværet. Jacques har allerede mekka deg bord på favorittrestauranten din, han vet hva du liker og alle som jobber på hotellet er trent av John Wallis og hans team hos Pritzker familien her i Chicago til å vite dine behov før du vet om dem selv. Så kommer du tilbake og der står to glassflasker Panna på nattbordet siden du foretrekker det over Evian. Slik husker de fra i dine tidligere besøk. Selvsagt-- på huset. Rommet er klargjort for natten, hjemmelaget sjokolade ligger på hodeputen. Opp om morran og da venter verdens beste frokost der kokken bra Bretagne har laget Kouign-amann siden kl 0500. Ett glass Taittinger til frokost? Selvsagt! Som en konge 4 dager til ende.
Etter 3 netter kom regningen for herligheten: 99.000 Hyatt poeng, gratis frokost grunnet Diamond status.
Derfor er det verdt det for meg. Kunne aldri fallt meg inn å shoppe mat på 7-11 eller mekke mat, vaske klær mv i en leilighet når jeg har ferie. Det gjør jeg nemlig hjemme
Vis alt...