Airbnb vs Hotel

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Edvard, 26. mars 2015.

  1. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
  2. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis en «property» finnes både på booking.com og AirBNB, er det ugler i mosen da? Det er seff endel billigere på Airbnb, uten at det er en deal breaker for meg, syntes bare det var rart det var på begge stedene...
     
  3. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det er ganske vanlig. Utleier ønsker selvfølgelig så mye eksponering som mulig.
    Om en bolig er ledig på AirBNB og opptatt på Booking.com hadde jeg kanskje begynt å lure.

    At leiligheten er billigere på AirBNB skyldes nok forskjeller i gebyrer for utleier.
     
    Spielhaug liker dette
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Flott, takker for svar!
     
  5. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    For meg kommer det veldig an på lengde på reisen og også hvor reisen går om jeg velger hotell eller AirBNB.

    Weekend eller et par dager til f. eks. Gdansk eller Hamburg - stort sett hotell.

    Champagnetur med IF - alltid hotell.

    Tur til f. eks. Budapest (hvor jeg under normale forhold er 1-2 ganger i måneden) - AirBNB. Her har jeg et par faste verter jeg veksler mellom, den ene leiligheten jeg har hatt flere ganger de siste årene ligger i krabbeavstand til et par av stampubene. I Budapest har jeg 2 unntak ikke bodd på hotell siden 2018.

    Den årlige turen til Thailand - stort sett leie av hus. Har hatt det samme huset på 5 av de 7 turene jeg har vært på. Ligger i et eget villaområde rett ved stranden i Jomtien, 4 soverom med hvert sitt bad og ikke minst eget svømmebasseng.

    Så for meg er det egentlig ja takk, begge deler.
     
  6. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,223
    Bonuspoeng:
    183
    For meg er det også veldig avhengig av målet med turen, og hvor mange som er med på turen. Det er ikke alltid lett å finne verken airbnb eller hotell som har "fornuftig" plass til 2 voksne og 4 ungdommer. Minstekrav er da at det er minst 3 soverom og minst 2 bad for hele gjengen. Noen ganger løses det med leilighet eller husleie, noen ganger med 2 til 3 hotellrom, alt ettersom hva som er ledig og prisnivået.
    På "kjærestetur" er det utelukkende hotell, for det er veldig enkelt å finne noe til 2 voksne. På jobbtur er det også hotell, fordi organisasjonen jeg jobber for betaler ikke for utlegg til airbnb og lignende tjenester, det må være hotell av en viss standard (men merkelig nok sier samme reiseregulativ at vi må benytte billigste framkomstmåte gitt at det står i stil med fornuftig tidsbruk).

    Når det gjelder airbnb bruker jeg utelukkende superhosts, betaler gjerne litt ekstra for å vite at sjansen på "gnål" er minimal.
     
    Insomnia4u and Edvard like this.
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    milehigh, Maggie and Spielhaug like this.
  8. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilke land/øyer utmerket seg som billigere?
    Nordmenns favoritter som fks Kreta ligger vel som vanlig i pris.
     
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Airbnb har en fin søkemotor og app. Du får surfe en tur på dine destinasjoner. Vet ikke hva vanlig pris på Kreta er.

    https://www.airbnb.no/
     
    Eddie47 liker dette

Del denne siden