SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    535
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Yes, registrerte det samme her. Akkurat dette er litt uoversiktlig med måten det føres i listen på, de kunne f.eks. nummerert opptjening og poengoverføring i en eller annen sammenheng. Utover dette synes jeg egentlig det er greit med fortløpende overføring, hyggelig å se saldo endre seg litt oftere :)
     
  2. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,839
    Likes mottatt:
    2,075
    Bonuspoeng:
    113
    Får faktura hver måned, men de første mnd fant jeg den bare på deres nettsted. Nå får jeg e-faktura..
     
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,222
    Likes mottatt:
    17,316
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer i postkassa her :)
     
  4. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Postkassa her!

    (Sorry, klarte ikke holde meg...)
     
    steinaraa, Edin, Tom and 3 others like this.
  5. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen her som har opplevd at innbetalinger har blitt registrert dobbelt opp? Betalte deler av faktura med 2x4000,- i begynnelsen av forrige uke via Payr, men ser at det er blitt registrert 4x4000,- inn på konto. Det er kun registrert 2x4000,- ut fra Sas MC kortet. Regnet med at dette ville bli ordnet etter noen dager, men har ikke skjedd noe til nå.
    innbetAmex.jpg
     
  6. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,839
    Likes mottatt:
    2,075
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sjekket og ser det samme har skjedd med en innbet via Payr som er gått inn hos Amex 11feb 2 ggr uten noen reversering.....
     
  7. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,617
    Bonuspoeng:
    183
    Ganske sikker på når de avstemmer, vil de finne avvikene. :) En ting disse selskapene kan er å ha regnskap i orden. ;-)
     
    Xflipper and Storbaba like this.
  8. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Me too
     
  9. ME262

    ME262 Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    93
    Har nå mottatt de "mislykkede poengoverføringene" fra rundt 4 februar. :)
     
  10. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Amex har korrigert forrige innbetaling som ble registrert to ganger. Sjekket nettbanken nå og nå har linjen debetjustering sneket seg inn.
     
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,700
    Likes mottatt:
    6,702
    Bonuspoeng:
    183
    Var det noen som så denne noe annet sted enn hos Amex? Mulig ikke Payr hadde feilen allikevel...
     
  12. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk feilen etter betaling med e-faktura i min vanlige nettbank, så feilen lå hos Amex.
     
  13. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Når vard det at det gamle SAS American Express Platinum ble deaktivert igjen?

    Har en bestilling på Hotels.com som er forhåndsbetalt, men jeg ønsker nå å oppgradere rommet. Får ikke endret bestillingen, men kan kansellere og rebooke med AmEx Elite. Men vil gjerne ha tilbake pengene mine også om jeg velger den løsningen.

    Eventuelt så kan jeg ringe hotellet og høre om jeg kan oppgradere direkte med dem.
     
  14. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Ser det er ein del som har samme problem her oppe: Betalte inn til Amex og er blitt registrert 2 ganger, fikk "tilbakebetalt" 8752,-. Nå har dei fakturert meg ekstra 8752 som eg har aldri fått innpå konto og dei seier dei har overført. Så pass på....
     
  15. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Mitt ble kansellert rett før faktura for februar ble sendt. Jeg har typisk mottatt faktura rundt 12., og hadde et fast trekk jeg hadde glemt å fjerne som ble avvist den 10.
     
  16. Travelbear

    Travelbear Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    De ringte på fredag og sa at fet var blitt en feil med dobbel innbetaling. Nå er det rettet opp for min del.
     
  17. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    680
    Likes mottatt:
    2,350
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om forbruk mot companion-ticket blir overført ved oppgradering av Amex classic til Amex Premium?
     
  18. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,465
    Bonuspoeng:
    350
    Nei, det blir det ikke
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,696
    Likes mottatt:
    32,607
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bestilte i sin tid hotell og fly for Svalbard turen med mitt gamle SAS American Express Platinum.
    Ringte AmEx i dag og spurte om jeg skulle bruke forsikringen i det nye Elite kortet for å gjøre claim for den ene overnattingen vi mistet. Jeg ble da fortalt at jeg måtte kontakte DnB for dette, da det er forsikringen i det gamle kortet som gjelder her.
    I og for seg greit nok. Men å ringe DnB forsikring fordrer åpenbart at man liker å trykke seg gjennom en serie menyer på tlf og vente i evigheter.
    Det værste er at de tilbyr å ringe tilbake, noe de også gjør, men bare for å sette meg på vent...

    Er det noen som har en epost adresse til DnB forsikring som man kan benytte?
     
  20. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan prøve: [email protected]
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden