Amex Norge, et elendig premium produkt?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Helikopter, 30. des 2015.

  1. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Kanskje bare jeg som har hatt uflaks, men begynner å få mye negative opplevelser med american express og mitt premium kort. Det begynte med at det tok 2 måneder bare å få kortet. Måtte søke 2 ganger da en søknad ble borte vistnok. Etter dette har jeg fått masse feilinformasjon fra support, ekstremt trege svar på epost og generelt mye surr. Det virker rett og slett som om de på supporten ikke kan jobben sin. Har toppet seg nå for meg da jeg sitter i Thailand uten fungerende kort pga feil fra Amex. Har riktignok vært behjelpelige med nødkort, men det tar nesten en uke å motta.

    Hva skjer med CT bestilling og reglene? Det står side opp og side ned både her og andre forum om dette. Det må da virkelig strammes opp i. For den menige mann i gaten må det virke helt håpløst å begi seg ut på.
    Eksklusive medlemstilbud? Ja, jo, det var kjekt å komme først på salget til Ferner-Jacobsen. Og egen handledag i julen på House of Oslo. Men alle de her rare, dyre turene til vingårder i Toscana har da virkelig ingen verdi i det hele tatt. Og det er absolutt mest av de. Føles mer ut som reklame enn eksklusivt medlemstilbud...
    Og hva med nettbanken? Den er da virkelig en skam, ser ut som noe fra 1998. Ikke veldig mye premium følelse over den. Selv som den aller kjipeste kunden i DNB får man en bedre nettbank.

    Jeg er glad i poengopptjeningen og alt det der, men kjenner jeg begynner å bli litt lei. Det føles i hvert fall feil å betale 1200kr i året for det her. Kanskje hoppe over på Shell Mastercard heller? Eller er gresset grønnere på platinum siden?
     
    Last edited: 30. des 2015
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Høres ut som om du har vært litt mer uheldig enn mange andre, men det er ingen tvil om at de ikke selger et så premium produkt som de selv hevder. Er nok ingen forskjell på Premium og Platinum på det området.

    Poengopptjeningen og CT gjør det verdt det for min del, men det er utvilsomt litt "hassle" og ville vel ikke anbefalt kortet til de som ikke er litt mer enn middel interessert i bonusjakt..
     
  3. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Gratis for diamant. Best opptjening. Reis 2 for pris av 1(CT). Så i praksis en førsteklasse reise "gratis" for 2, hvert år. (Riktignok ikke uten litt jobb for å få det i boks)

    Servicen skulle vært bra dårlig for at jeg skulle vurdert andre kort:D:D:D

    Forøvrig er jeg selvfølgelig med at Hjemmesiden er dårlig. Selv om den nettopp ble oppdatert/fornyet!
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig i at nettsiden deres er triste greier, men så lenge den funker er det greit nok. Jeg trenger ikke betale mer i årsavgift for å få en fancy side :).

    Jeg har aldri opplevd noe negativt og når jeg en sjelden gang må snakke med dem, så er det utrolig behagelig å få svar omtrent umiddelbart i motsetning til mange andre hvor man må sitte på tråden i evigheter.
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er akkurat det som er problemet.
    De har ingen insentiver for å holde servicen på topp når folk er poenggriske og finner seg i det aller meste fordi de får en CT i året.
    Riktignok er det ingen som kan fortelle deg hva slags regler du kan finne reise etter, men du får i alle fall beskjed om du prøver på noe som ikke er tillatt, helt i tråd med den ønskede kundeservicenivået.

    Er også mye billigere for dem når man til slutt gir gir f... i flotte routinger og blir fornøyd med OSL-EWR i biz en vei og øko motsatt vei siden ingenting annet finnes...
     
  6. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Nå er kanskje dette feil forum å spørre, men er det andre insentiver for å velge AmEx fremfor andre kort enn poeng og companion ticket? De skriver det inngår forsikring som dekker egenandel på leiebil, men etter hva jeg leser her på forumet er det en verdiløs. Eller?
     
  7. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Håper noen kan utdype dette med egen erfaring e.l.?! Prøver å lese vilkårene, og får inntrykk av at de dekker opp til 30 000 kr pr. skadetilfelle (maks 50 000kr/året). Dette bør jo være mer enn nok - et eks. er leiebil med Avis i Italia der egenandelen er opp til 1500 euro ved skade og 2500 euro ved tyveri...

    Edit: Står et unntak som bl.a. omfatter biler til en verdi av over 500 000kr, som kanskje rammer en del på forumet?
     
    thecoldfish liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Oops, det visste jeg ikke, og jeg som stolte på den for Porsche turen,... Bra det gikk bra :)
     
  9. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Consiergetjenesten er iallefall sørgelig. Har stått i epostkø nå i 4 virkedager for en enkel restaurantbestilling i Fort Lauderdal jeg egentlig kunne ha gjort selv i stedet. Tenkte bare det var litt mindre frekt at det ble påpekt fra Affinion at det var vår bryllupsreise og at jeg blir 40 år den kvelden enn at jeg sa det selv ;)
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du ikke allerede har tenkt på det, prøv å bruk concierge på hotellet isteden, si at du og kona er på bryllupsreise og du ønsker å gi henne en spesiell opplevelse. Da er det også en god sjanse for at hotellet gir dere en flaske vin eller sprudlevann på rommet når dere kommer.
    Min kone og jeg har ofte gjentatt ekteskapsløftene før en reise :)
     
  11. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    smart Roadking, takk :)
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden