Anbefaling til neste kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av EuroB86, 18. juli 2024.

  1. EuroB86

    EuroB86 Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Vi er en familie av 4 og til nå har kjørt full SAS pakke med AMEX SAS Eurobonus Premium og SAS Eurobonus Mastercard Premiem til å samle poeng til flyreiser.

    Vi skal nå flytte til Oceania for et år, og vil gjerne ha mulighet å booke fly og hoteller med poeng utenom SkyTeam. MEN - vi liker fordeler med status på flyselskapene (loungetilgang og ekstra baggasje spesielt), og har utnyttet CT godt med SAS i mange år, men merker at status poeng fra Mastercard har redusert betydelig i det siste.

    Susser på hvis vi skal bytte til AMEX Platinum og noe annet på Visa/Mastercard som gir mer fleksibilitet, men miste vi noe fordeler her også? Jeg ville gjerne høre fra ekspertene hva dere ville anbefalt.
     
  2. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    977
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    93

    Jeg ville være tilbøyelig til å foreslå DNB Saga eller Private Banking for ytterligere statuspoeng.
     
    EuroB86 liker dette
  3. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Om dere har tenkt til å benytte kortet mens dere er i utlandet så det nok være å anbefale at det er mer å tjene på å ha et kort med gode valutabetingelser (som Revolut) over det å ha et kort som gir poeng/reisefordeler. Bruk av eks. Amex i utlandet er dyre poeng.
     
  4. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,637
    Likes mottatt:
    24,985
    Bonuspoeng:
    183
    Om det berre er eit år ville eg truleg berre gått for Curve og brukt SASMCP der. Hugs at bonussamling er eit maraton, ikkje ein sprint. Med mindre de har eit forbruk som er ganske langt over normalen skal det godt gjerast å samle saman nok poeng med f.eks. Qantas til at de får heile huslyden med på elevert langtur. Om SkyTeam flyr til det landet du skal bu i vil eg tru du framleis kan få ein del nytte av EB-poeng, men vi veit jo sjølvsagt ikkje endå korleis tilgongen på billettar vil bli. Fire personar i C er ofte utfordrande med Star Alliance i dag.

    Elles gir jo AmEx Platinum status ein god del plassar utan at du må bruke kortet noko særleg (trur eg), og kan sikkert gje verdi.

    EDIT: Du lyt visst ha DNB-kort for å få poeng. Takk til @Wanderlust for info.
     
    Last edited: 18. juli 2024
    EuroB86 and holmen like this.
  5. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    977
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    93

    SEB (SAS MC) gir ikke lenger poeng via Curve.

    DNB med Upgrade, derimot, funker aldeles utmerket.
     
    Cumulus, EuroB86 and btm like this.
  6. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,637
    Likes mottatt:
    24,985
    Bonuspoeng:
    183
    Ådu! Det var eg ikkje klar over. Eg har fått med meg at GBIT ikkje lenger virkar, men at det var heilt strengt var nytt for meg.
     
  7. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    977
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    93

    GBIT funker fjell fremdeles, men har ikke lenger noen hensikt med tanke på at kortet uansett ikke gir poeng med Curve.

    SAS-kortet kan nå eventuelt brukes til å «parkere» transaksjoner som man av hensyn til statuspoeng ønsker å utsette til ny opptjeningsperiode på DNB-kortet.
     
    Chrisljo liker dette
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Gir DNB poeng ved bruk av Curve?
     
  9. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    636
    Bonuspoeng:
    93
    Ja
     
    Cumulus and Are like this.

Del denne siden