BA - slutt med gratis innsjekket bagasje

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av tommy777, 30. sept 2013.

  1. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Beklager, jeg skrev feil i morraørska. ;) Rettet nå.
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har funnet prisen for setereservasjon?
     
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,102
    Bonuspoeng:
    183
    Det står sånn halvveis oppgitt her.
     
  4. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Men ingen pris, bare at det har en kost dersom du vil endre fra det som automatisk blir valgt.
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Er det ikke en dynamisk pris i fht hvilket sete du vil velge, mon tro?
     
  6. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,102
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke dette prisene?

    How much will it cost?
    We offer a variety of seats and prices depending on your travel class and choice of seat.

    Business class
    • Seats in our European shorthaul Club Europe cabin start from £20/€24/$30.
    • On longer international flights, seats in our Club World cabin start from £55/€66/$83.
    Premium economy
    • For extra legroom, exit rows seats are available in our World Traveller Plus cabin starting from £50/€60/$75. You will have to meet certain safety requirements and be an able-bodied adult to be allowed to sit in an exit row seat.
    • Standard seats in World Traveller Plus start from £18/€22/$27.
    Bulkhead seats are usually reserved for people with infants as this is where the bassinet table is positioned, so you may not be able to reserve these.

    Economy
    • For extra legroom, exit rows seats are available on longer international flights in World Traveller starting from £50/€60/$75. You will have to meet certain safety requirements and be an able-bodied adult to be allowed to sit in an exit row seat.
    • If you’d like to sit next to just your travel companion, twin seats are available on selected longer international flights in World Traveller starting from £30/€36/$45 per seat.
    • Standard seats in our UK Domestic and European Euro Traveller cabins start from £7/€8/$11, and from £20/€24/$30 on longer international flights in World Traveller.
    Bulkhead seats are usually reserved for people with infants as this is where the bassinet table is positioned, so you may not be able to reserve these.
     
  7. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg booket en HBO-tur til London, og det ser ikke halvgalt ut sånn ved første øyekast. Har gullkort, og snakket med en som har sølvkort og vi har begge fått tildelt sete ihht setepreferansen i BAEC-profilen. Jeg fikk vindussete midt i flyet. Flyertalk-tråd rapporterer om det samme, og at man får seating sammen om man er i samme booking. Jeg vet ikke om alle får tildelt sete med en gang, eller om det er de som normalt kan velge gratis sete. Så gjenstår det å se om setet holder seg helt til avreise.

    Men for de som har status og vil velge sete så ikke velg HOB-fare. Det er dyrere å kjøpe sete enn å kjøpe billett med bag+sete :confused:

    Sjekk profilen din på BAEC - systemendringer for en stund siden medførte at (sete)preferanser ble nullet.
     
    KristianSk and Fnate like this.
  8. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig merkelig og ekstremt irriterende. Jeg vil jo bare bytte sete om jeg har fått et dårlig et (midtsete)...
     
  9. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, ordningen er idiotisk, men som sagt booker du relativt tidlig og har preferansene i orden så får du ikke midtsete ser det ut som
     
    KristianSk liker dette
  10. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor mye koster det forresten?
     
  11. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Koster hva? Setevalg eller oppgradert billett?
    Oslo-London t/r så lå "oppgradert billett" (inkl. bags og gratis setevalg med status) på 345 kroner, mens kun setevalg lå på 358 t/r :confused:
     
    KristianSk liker dette
  12. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Selv om IT-systemene til BA er ganske robuste så hender det at det blir for komplisert. Har en t/r OSL-LHR med hand-bag-only-pris (betal-for-sete-pris). Hand-bag-only kan man normalt ikke kombinere med bags den ene veien eller med Club den ene veien. Fikk tilbud om oppgradering så oppgraderte det ene leget. Nå sitter jeg med en booking der jeg har economy med 2x32kg bags og betal for sete, samt 3x32 kg på returen iflg. my booking. Så da har jeg fått en litt snodig economy-billett, med bagasje inkludert, men betal for sereresevrasjon. I tillegg bryter de regelen om:
    Frister å ringe gull-telefonen og være forvirret passasjer.
     
    Fnate liker dette

Del denne siden