Best Western rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av rugan, 18. des 2020.

  1. rugan

    rugan Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    28
    Har nettopp fått min etterlengtede Platinum-status hos Nordic Choice, og det har åpenbart algoritmene fått med seg. Scroller nedover nyhetsfeeden min på Facebook i dag, og ramler over en status match-kampanje fra Best Western.

    Det tok to timer fra innsendt søknad til jeg ble oppgradert til Diamond Select. Nå har jeg ikke noe forhold til Best Western utover et utrolig trist leirskolepreget opphold i Svolvær for noen år siden, men man vet aldri. Mulig de har noen snasne hotell i USA, for eksempel.

    Noen som har erfaring med Best Western? Har de noen ok hotell i Skandinavia, eller Europa for øvrig for den saks skyld?

    (Får dessverre ikke linket til kampanjen pga newbie-status her, men tror det skal være grei skuring å finne den på hjemmesiden deres. Ev. send meg en melding hvis du er interessert)
     
    tobeornot999, haifinn and Maggie like this.
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at dere ikke må statusmatche før dere faktisk trenger den nye statusen. De er som regel gyldig i en opptjeningsperiode.
     
    rugan and Maggie like this.
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Godt poeng :)
    Vet du om flere som matcher mot NC platinum?
     
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183

    Takk for flott tips :)

    Jeg har en nabo her inne som kun smugleser på forumet.
    Når han oppdager dette vil han ligge i stabilt sideleie resten av julen :D
    Stakkars nabo som gikk all inn for platinum med å spare opp sin faste trumf konvertering og rev i kjent stil :cool:
     
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Best Western er en utrolig merkelig miks av frittstående hoteller. I USA er min erfaring at de i beste fall er midt på treet. Derimot er Mornington i London et hyggelig BW-hotell med grei beliggenhet.

    I Asia er de også OK på de stedene jeg har testet det - men det gjelder jo stort sett alle hoteller med noen få stjerner der hvor arbeidskraft er veldig billig.

    Best Western Select kan lett matches til Radisson gull, hvis du har brukt for det. Bare å sende screenshot som viser BW status til [email protected] så fikser det de på under 1 dag etter min erfaring.

    Generelt mer å hente på et gull kort hos Radisson enn BW select uansett etter min mening. Men det spørs jo på den enkeltes behov.
     
    rugan and Maggie like this.
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Har bodd mye på BW i USA, er livstid Diamond. Det er som andre sier at det spenner veldig hva du får, men jeg vil vel si at det er langt mellom de virkelig ille hotellene.
    Statusbevissthet er det dårlig med. Du får gjerne en velkomstgave (pose med en vannflaske og en pose nøtter el.l) og that’s it. Oppgradering pga status er sjelden vare. Opplevde en gang en super oppgradering på BW Grand Canyon, men ellers ingenting. Jeg har mange netter med kjeden, så det sier litt.
     
    tobeornot999 and rugan like this.
  7. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilket hotell program med øverste statusnivå har størst sjanse for oppgradering av rom?

    Har jeg forstått det riktig at man kan matche best western øverste status med nc platinum for så matche best western statusen med øverste raddison status?
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, Gold er ikke høyeste nivå med Radisson (det er Platinum), men jeg har likevel gode erfaringer med oppgraderinger som Radisson Gold tidligere.
     
  9. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Kan man matche best western diamond select med radisson platinum?
     
    tobeornot999 liker dette
  10. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    Har bodd på en del BW hoteller omkring i Europa, og det er innmari varierende hva man får, men aldri helt på bunn, så et "trygt valgt" der prisen ofte har vist seg å være veldig bra sammenlignet med andre (i alle fall med avtalen bedriften jeg jobbet for hadde i sin tid).
    Har derimot utelukkende god erfaring med Best Western Premier, så om det er et valg på plassen du skal til, prøv å sikte inn på det.
     
    rugan liker dette
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nei.
     
  12. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Best Western Select kan lett matches til Radisson gull ble nevnt over her..
    Hvorfor kan da ikke øverste nivå hos best western matches mot Radisson sitt øverste?
     
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det må du nesten spørre Radisson om, men erfaringer tilsier i alle fall at BW Diamond Select blir matchet til RR Gold. Se f.eks.:
    http://www.statusmatcher.com/report/59477
     
    Maggie liker dette
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar.
    Hvilken ville du valgt om du skulle runde California i tre uker, BW diamond select eller RR gold?
     
  15. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    RR (tidl. Club Carlson) tror jeg "aldri" har gitt statusmatch til høyeste nivå. Kan i alle fall ikke huske å ha lest om det..
     
  16. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med Hilton Gold? (Om du ikke har det allerede) Det er ikke top tier, men gir blant annet gratis frokost, noe som kan komme godt med i USA.. I tillegg til mulighet for oppgradering selvfølgelig, men har selv måttet "jobbe litt" med resepsjonen for oppgraderingene der borte, de gangene det har vært aktuelt..
     
    Maggie liker dette
  17. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Godt tips :)

    Vet du om andre en bw som direkte status matcher mot nc platinum?
     
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Du får Radisson gold dersom du har BW diamond select. Altså Raddison sitt nest høyeste nivå.

    Det finnes en nettside for alt, og dette også :)
    http://statusmatcher.com/ gir all info om hva som matcher med hva.
     
    Maggie liker dette
  19. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Har tidligere fått matchet til Thon Black som er toppnivå der, og i dermed hele GHA. De har en del fine eiendommer/kjeder i porteføljen rundt om i verden. Black kan være fint å ha, kanskje spesielt i Asia har jeg inntrykk av.
    Men som nevnt tidligere i tråden. Anbefaler å vente med matching til du faktisk har behov/planlagt reise.
     
    tobeornot999 liker dette
  20. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Grunnet at matching kun kan gjøres en gang?
     

Del denne siden