Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

  1. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,244
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    AmEx er vidgjetne for å vere dårlige på IT. Eg tvilar på at dette har noko med det forretningsmessige å gjere. På feil side av svenskegrensa har dei hatt høve til å betale faktura (og på papir?) med AmEx ei stund gjennom appen Betalo. Det er berre å vere tålmodige folkens. Eg trur det vert ei orden på det, men neppe no i sommar.
     
    drsyk, Vaskehanske, rimitone and 2 others like this.
  2. OSLflyer

    OSLflyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Har sett tilbake i tråden for å finne månedlig beløpsgrense for betaling av efakturaer med Choice MC som gir Choice poeng, men uten hell. Noen som kan hjelpe?
     
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Maks 20K per mnd. Maks 5K per transaksjon. Neste mnd minst 30 dager etter påfølgende transaksjoner. Fks efaktura 20 juli 5K, 21 juli 5K, 28 juli 5K 30 juli 5K. Pass på ha andre transaksjoer på kortet, ellers er det fare for at grensene sperres/mister mulighet for poeng opptjening.
     
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Maks 5k pr. 24 timer også, så vidt jeg vet. Der av maks 5k pr. transaksjon.
     
    Maggie liker dette
  5. OSLflyer

    OSLflyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for hurtig svar. Vil alltid ha god mix av forbruk og efakturaer på kortet:)
     
  6. olestolen

    olestolen Medlem

    Innlegg:
    171
    Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Dersom eg har ein faktura på 12000,-, kan eg splitta fakturaen opp, til f.eks 2*5000,- og 1*2000,- eller må heile fakturaen betalast med ein gang?
     
  7. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,244
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Du må gå via Revolut. Legg inn Revolut i BillKill og topup Revolut med NCC.
     
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    du kan godt dele opp en faktura. Men du har bare en e-faktura å betale. Så da må du betale resterende beløp via feks banken din, og legge inn informasjon manuelt.

    derfor bruker mange framgangsmåten som @Sunnfjordingen beskriver.
     
  9. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Bruk av maks beløp til å fylle opp Revolut (i tillegg til vanlig bruk) over lang tid var det som fikk SEB til å slå ned på bruken og kreve dokumentasjon på bruk. Heldigvis ble ikke kontoen stengt, men fikk redusert grensen til 5K. Bare sånn til info..
     
  10. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Begynner å miste troa litt.. fra en posting på facebook:

    Så koblingen er ok, compliance er ok, men det er noe administrativt? Jeg skjønner at BillKill kanskje får bare dråper med informasjon fra Amex, men det begynner å virke som litt tynne bortforklaringer nå, uansett hvem som kommer med dem.

    Han som skulle godkjenne dette hos Amex Norge måtte dra til kontoret i USA, og da kommer han jo ikke inn pga Schengen-forbudet. Så han dro først til Cancun i Mexico, for å være der i 10 dager. Men på vei til flyplassen (OSL) brøt bilen hans ned, så han måtte utsette reisen litt, for søsteren hans kunne ikke kjøre samme dag. Hun skulle jo føde og fikk plutselig veer, så da måtte de ta taxi sammen til ullevål. Mannen til søsteren hadde nemlig vært utro med en massør han møtte i Thailand som viste seg å være jente alikevel selv om kompisene trodde det var en shemale. Så søsteren hadde plutselig ingen lenger som kunne stille opp for henne. Og når hun da endelig kunne kjøre amexmannen til OSL så han kunne fly til CUN så skulle han fly via FRA men hadde han glemt tysk innreiseregistrering og å laste opp papirer til lufthansas travel center, for det holdt ikke å gjøre det til SAS sin, selv om OSL-FRA var med SAS, for det var jo en codeshare. Og når han endelig kom til CUN så var hotellet overbooket og han måtte ned til Tulum hos et søsterhotell. Etter 8 dager der så klarte han å brekke benet etter et fall ned i en Xenote, og bruddet var så komplisert at måtte fraktes til MEX, og der ligger han fortsatt..

    Håper det går bedre med han :p

    EDIT: Det ovenfor som ikke er sitert er da min frie fantasi om hva som skjer. De av dere som har noen gang jobbet med en Klodrik som opplever de utroligste ting og kommer med fantasifulle forklaringer kjenner seg kanskje litt igjen. Det er ment som et humoristisk avbrekk mens vi venter på gode nyheter..
     
    Last edited: 20. juli 2021
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,729
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden…..
     
  12. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Som jeg skrev som en kommentar på Facebook i går

    Samarbeidet vårt med Amex er veldig godt og har vært det hele veien. Det at Amex support også nå bekrefter at koblingen er på vei opp igjen bør fjerne frykten for at amex ikke kommer tilbake. Begge parter jobber for å få opp koblingen asap.

    Naturligvis kan vi ikke fortelle dere i detalj hva som foregår bak sceneteppet, så så lenge Amex ikke funker vil det bli refert til som at koblingen er nede, uavhengig om det er teknisk, compliance eller administrativt som bremser prosessen.
     
    S2nes, watchaddicted, drsyk and 15 others like this.
  13. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Og bare for å ha det klart, vi (ihvertfall jeg) setter veldig pris på at du er aktiv her!
     
    S2nes, watchaddicted, kiev and 12 others like this.
  14. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Slutter meg til det, det er vel ganske unisont at produktet er noe som ønskes
     
    Sunnfjordingen, kjeid, Blaa and 2 others like this.
  15. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,537
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for update, som det er presisert over her så er det flott at du er aktiv her på forumet og gir oss updates. Alle her håpar sjølsagt at dette er ein tjeneste som kjem opp igjen og som forblir stabil.
     
    Vaskehanske, oddA, DrJens and 3 others like this.
  16. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Gjort dette, men får bare beskjed om at regning ikke er betalt. Revo er fyllt opp nok til å dekke faktura, er det noen innstillinger som må til?
     
  17. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,244
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Mystisk. Eg har aldri hatt problem med dette
     
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    :D Den var fin! Takk for dagens latterkule! :D
     
    tobeornot999 liker dette
  19. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Så du har ikke gjort noe spesielt? Ikke noe problem å legge til revolut, men får bare at den ikke kan betales, får heller ikke noe notification fra revolut
     
  20. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Nå får jeg heller ikke betalt med NCC i billkill, fakturaen er rett under 4k, og mer enn 24t siden sist kortet ble brukt...så mao ikke får jeg betalt med hverken revolut eller ncc
     

Del denne siden