Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

  1. Tassa

    Tassa Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk en e-faktura fra ICE i dag og prøvde rutinemessig å betale med Amex og jeg fikk ikke opp feilmelding! Er betaling med billkill-amex i orden nå? Forfall er om en stund, så har ikke "betalt" enda, men den ble godkjent.
     
  2. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    311
    Likes mottatt:
    415
    Bonuspoeng:
    63
    Tror nok du har rett med det første, men tipper det fortsatt blir opptjening. Meldingen fra Amex tyder jo på at det aldri har vært noe koblingsfeil. Er nok compliance avdelingen til Amex som trakk i håndbremsen når overivrige bonusjegere begynte å kjøre tvilsomme transaksjoner (les kredittkortregninger etc) gjennom løsningen.
     
  3. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Den vil feile
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke Amex fikk noe info om hvilke regninger som ble betalt, så det var nok mer volumet av betalinger fra enkeltpersoner og for Bill Kill totalt over forholdsvis kort tid etter åpning som fikk alarmene til å gå av og håndbremsen til å gå på.
     
    stekus liker dette
  5. OleMarius

    OleMarius EBG

    Innlegg:
    58
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Ser at set ikke er mulig å betale kredittkort regningen i BillKill med at annet kredittkort lenger
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk betalt i går og kunne legge til betaling i dag.
     
  7. alexanst

    alexanst Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg også får kun feilmeldinger: "Ooops The type of payment method is not allowed for this transaction" når jeg prøver å betale kredittkort med kredittkort. Har ikke prøvd noe annet i dag siden jeg har ingen annen efaktura liggende inne.
     
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Gikk en faktura igjennom senest i natt. NCC som betalingskort.
     
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Var det faktura for et kredittkort?
     
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, ser det nå at det var snakk om kredittkortregninger. Det var en «vanlig» faktura jeg betalte.
    Prøver å unngå å betale kredittkort med kredittkort, tenker at det er slikt som gjør at det blir større fare for at slike tjenester (BillKill) blir lagt ned.
     
    vanillacoke, Shyneno, EndreD and 3 others like this.
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Måtte bare pirke siden det så ut som folk ikke fikk med seg den detaljen :D
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk lagt kredittkortregning til betaling i dag.
     
  13. graphite

    graphite Medlem

    Innlegg:
    189
    Likes mottatt:
    323
    Bonuspoeng:
    63
    Går litt i surr i finurlighetene i denne saken, så kanskje dumt spørsmål: men er det for øyeblikket slik at man med Master-abo i appen ikke en gang kan legge til Amex som betalingsmetode?
     
    Shyneno liker dette
  14. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Synes det er synd dette antagelig går på ræva.
     
    Shyneno liker dette
  15. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Muligheten til å betale en kredittkortfaktura med et annet kredittkort er blokkert, slik enkelte har funnet ut allerede.

    Dette for å fjerne denne type misbruk.

    Å flytte samme beløpet mellom flere kredittkort er den mest effektive måten å ødelegge både kredittkortopptjening og bonusprogram.

    EDIT: Vi har også blokkert muligheten for å betale forbrukslån med kredittkort.
     
  16. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Kjempebra, da kanskje vi kan få muligheten til å bruke det lenger
     
    LaDuden, Emma, Shyneno and 2 others like this.
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk. Tommel opp!
     
    markus and Shyneno like this.
  18. alexanst

    alexanst Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Synes det er litt merkelig at dere ikke sender ut info til kundene på forhånd om noe sånt. At dere bare blokker tjenesten over natten. Det står ingen steder at man ikke skal betale kredittkortfaktura med kredittkort, sjekket både hjemmesiden deres, appen og terms of use. Hvorfor kaller dere det for misbruk da?
    I tillegg lurer jeg på hva jeg ikke har fått med meg. Hvilke kredittkortopptjening og hvilket bonusprogram kan man ødelegge? Det er nok ingen opptjening og bonus lenger på disse type betalinger. NCC ja, men de har strenge grenser og jeg vet at de også stenger mulighet for bonusopptjening hvis man overdriver det. Ellers er ikke meg bekjent hvor man kan tjene bonus? AMEX funker ikke foreløpig uansett og hvis det en dag kommer, så kan man jo innføre at man ikke kan betale kredittkortfaktura med AMEX - der opptjening og bonus skal fungere. Hvorfor sperre det for alle Visa/Mastercard der man uansett har verken opptjening eller bonus?
     
    stekus liker dette
  19. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Selv om det ikke står nedskrevet i en lov kan vi nok alle være enig om at det er et misbruk å flytte kreditt frem og tilbake mellom kredittkortene, selv om det ikke gir poeng med andre kort enn NCC MC i dette tilfellet.

    1. For kort som gir poeng er dette den verste måten å "melke" bonus på, og er et klart misbruk. Det er dette som førte til at kortutstedere sperret for opptjening i Vipps og Payr i sin tid.

    2. Å betale kredittkortfaktura med kredittkort er en måte å flytte kreditt frem og tilbake, altså benytte det som et gratis lån. Om alle gjør dette ødelegges livsgrunnlaget til kortselskapene, som igjen går utover bonustilbudet.

    Hvis vi skal være en attraktiv partner for kredittkortselskap kan vi ikke samtidig legge til rette for tjenester som utnytter og ødelegger forretningsmodellen deres.
     
    eventyrer, sovehue, Eddie47 and 7 others like this.
  20. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    Selv om det du skriver i grunn er logisk, så skjønner jeg ikke helt hvorfor det ikke skal stå i Billkills vilkår?
     
    Grooo and alexanst like this.

Del denne siden