Bonustur med WF - Booket om til DY

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Kaskade90, 06. mai 2024.

  1. Kaskade90

    Kaskade90 Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Har bestilt bonustur fra Stavanger til Alicante i August i SAS pluss med flypremium. Opprinnelig ruting var SVG-BGO-ALC med Widerøe og retur ALC-SVG med SAS.

    Interessant nok har SVG-BGO med Widerøe blitt kansellert. Mer interessant ble det når Widerøe har valgt å booke meg over til et direktefly med Norwegian litt senere på dagen (SVG-ALC).

    Problemet er at jeg ikke finner noe informasjon om bagasjeregler, fast track, setereservasjon osv i SAS appen. På Norwegian sine sider er bookingreferansen ukjent. Det eneste av informasjon jeg kan finne i SAS appen er at jeg er booket i bookingklasse D.

    Jeg har heller ikke mottatt noe epost fra SAS eller Widerøe om ombookingen. Har kun fått ny routing i SAS-appen

    Noen som har peiling på hva jeg kan forvente av service hos Norwegian?
     
  2. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    545
    Likes mottatt:
    1,536
    Bonuspoeng:
    93
    Interessant. Får du opp DY-flightnummer i SAS appen?

    SK og DY interliner vel ikke, så spørs om det overhode er mulig å issue en ny billett her.
     
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,864
    Likes mottatt:
    1,936
    Bonuspoeng:
    113
    Jøss, hvis de ombooker deg fra SAS Plus til Norwegian så er det vel invol downgrade? Antar Widerøe nå har begynt å booke om sine kansellerte turer til Norwegian der det er mulig, men høres ut som du mister en god del fordeler her. Som et minimum burde du få skiftlig bekreftet av Widerøe vil refundere alt du kjøpe til reisefølget ombord på Norwegian flyet.
     
  4. Kaskade90

    Kaskade90 Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Her er hva jeg får opp i SAS-appen:

    IMG_0879.jpeg
     
    Cumulus, Feqzz, Kjetil L and 2 others like this.
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,989
    Likes mottatt:
    5,818
    Bonuspoeng:
    183
    Widerøe har vel uansett buy on board på hele maskinen?
     
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,864
    Likes mottatt:
    1,936
    Bonuspoeng:
    113
    Doh, ja selvsagt har de det. Jeg leste SAS Plus, men det er kun return som er SAS, ut er Widerøe og da spiller service konsept ingen trille nei.

    Egentlig har vel den reisende fått en bedre rute her, uten mellomlanding?

    Eneste er evt tap av ekstrabagasje fordel, evt EBD fri drikke. Lounge er forresten også et tap, ettersom Widerøe i Bergen vel gir adgang.

    Men uansett, jeg hadde vært fornøyd med denne ombookingen, deilig å slippe en mellomlanding.
     
  7. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    545
    Likes mottatt:
    1,536
    Bonuspoeng:
    93
    Men da SK mangler E-Ticket interline med DY er det ikke mulig å utstede ny billett. Bortsett fra i noen begrensede tilfeller (endret samme selskap samme dag) må ny billett ustedes ved endringer.

    Om dette skjedde dagen før eller samme dag kunne WF gjort en invol exchange av SAS billetten og solgt deg en DY-flight på egen ticket stock. Men det går ikke her..

    Tror du bør ringe SAS og booke om til en SAS flight istedenfor.

    upload_2024-5-6_23-6-53.png
     
    Last edited: 06. mai 2024
    themichael and trygveat like this.
  8. Bonsai

    Bonsai Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    219
    Bonuspoeng:
    33
    Klassene D, E, A, S, C skal være flex hos DY - men ta det med en klype salt, dette tok jeg bare fra en oversikt vi har hatt i mange år da vi hadde handling på DY - men kan ikke huske at den har vært feil.

    Mener også på at det egentlig ikke er lov å ombooke til WF > DY hvis SK befinner seg på samme PNR, men kanskje dette bare gjaldt hvis WF og SK var i kombinasjon med mellomlanding?

    Edit: Gikk inn å sjekka ground manualen til Norwegian datert 31MAR2024: Booking classes D, E, A, S and C: Flex tickets
     
    Last edited: 07. mai 2024

Del denne siden