Bruke CT og Eurobonuspoeng trenger hjelp

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Sjefen1234, 04. aug 2015.

  1. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, jeg trenger hjelp til å finne et eksotisk reisemål ved å bruke eurobonuspoeng og CT har idag 140 000 poeng, men ønsker å reise frem i tid og vil da ligge på rundt 160 000 poeng og en CT

    Tar gjerne imot tips om reiseruter som gir bra valuta for poengene i best mulig klasse.

    Er åpen for alle reisemål utreise 2016

    Mvh
    Helt fersk som EBG
     
    Last edited: 04. aug 2015
  2. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    140k er jo en slags magisk grense for de fleste reiser på business. Det tar deg til Sør-Amerika og det meste av Asia. Om du klarer 160k er Hawaii innenfor rekkevidde. Jeg skal selv til Bali (DPS) i mars 2016 og svir av 190k i F på denne turen. Jeg er jo personlig en stor fan av asiatiske destinasjoner, og skal selv for første gang fly F frem og tilbake med Thai, med håp om endring til Lufthansa F i ukene før avreise.

    Thai fra Oslo via Bangkok og videre gir deg mange muligheter til rimelige og eksotiske steder. Asiana fra Frankfurt kan ta deg mange hyggelige steder. Søk opp ulike lounge reviews for å finne noe som faller i smak og legg opp til noen timer i transfer slik at du får utnyttet dette til det fulle.
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Hawaii blir jo aldri feil, men jeg vet ikke hvordan tilgjengeligheten er ditt. Av egen erfaring med mye søking de siste månedene så har jeg funnet ut at det ofte er ledige seter i Business og tildels First til bl.a. Rio, Buenos Aires, Tokyo og Seoul. Ett annet sted jeg personlig kan anbefale på det aller sterkeste er Sør-Afrika. Fly f.eks. til Johannesburg (eller Cape Town) med Lufthansa, lei en bil og oppdag ett av verdens mest fantastiske land.
     
    Sjefen1234 liker dette
  4. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Hei og takk for svar. Hvilken reiserute ville du valgt til f.eks Seoul eller for å få beste utnyttet poengene aller helst i first?
     
  5. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Hei og takk for svar, hvilken reiserute tar du til Bali? og hvordan får man evt endret til Lufthansa når de legger ut 14 dager før? er det åpning for det når man har bestilt bonusbilletter?
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Dessverre så tror jeg ikke du kommer deg til Asia i First med 160 000 poeng viss dere er to, men med en person og CT så burde det gå bra. Beste ruten vil nok være via Frankfurt med Lufthansa. Da får du prøve muligens verdens beste lounge (Lufthansa First Class Terminal) og viss reisemålet er f.eks. Seoul så vil du da mest sannsynlig fly med A380 mellom Frankfurt og Seoul - og det kan da aldri bli feil! :)
     
    Sjefen1234 liker dette
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Trodde du måtte ha 190K poeng i first fra europa til Asia? og at 50% rabbaten bare gjelder ved sas?
     
    Sjefen1234 liker dette
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig du har rett - jeg har ikke prøvd dette selv. Men jeg trodde i alle fall at du kunne bruke en CT selv om du reiste alene, også med andre i Star Alliance, og dermed halvere antall poeng som er nødvendig. Men det er fullt mulig at jeg tar feil her. Noen som kan bekrefte/avkrefte?
     
    Sjefen1234 liker dette
  9. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Lufthansa slipper ikke de billettene 14 dager før og de er vel nesten umulige å få booket?
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nja, det er riktig at de først slippes 14-15 dager før for oss "allmuen", men at det skal være nesten umulig å få de booket er vel ikke helt riktig. Jeg har som tidligere nevnt følgt mye med det siste halve året og på destinasjoner som f.eks. Seoul, Tokyo, Rio, Buenos Aires og enkelte byer i Nord-Amerika har jeg funnet tilgjengelige seter med Lufthansa i F ofte. Man kan jo også booke med ett annet selskap, f.eks. Thai, og så booke om til Lufthansa om man ser at det blir ledig to uker før avreise.
     
    Sjefen1234 liker dette
  11. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    så det er ikke noe problem å booke med Thai og bytte om til Lufthansa om det blir ledig? Når man booker i beste pris og bruker CT? Lufthansa booker du det på tlf eller på nettsiden til lufthansa? som sagt så er jeg helt fersk
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Viss du skal bruke CT så ringer du uansett til det samme nummeret, både for å booke første gang og eventuelt for å booke om til Lufthansa. Og det koster også svært lite å forandre bookingen.
     
    Sjefen1234 liker dette
  13. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Neida, jeg fløy LH F for 95000 poeng i sommer takket være en CT.
     
    Xflipper and Sjefen1234 like this.
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for bekreftelsen! :)
     
    Sjefen1234 liker dette
  15. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar, hjelper de deg å finne ledige i first class eller må du ha alt det klart før du ringer?
    hvor lang tid bør man ha i Frankfurt for å virkelig få benyttet seg av loungen? er det noen tider på året som evt er enklere å få First? har tenkt på å reise f.eks rundt den 29 april ut og hjem igjen sånn ca 9 mai
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Bare hyggelig! Og ja, de vil nok forsøke i alle fall. Men viss jeg var deg så ville jeg ha brukt noe tid før jeg ringte for å finne noen alternativer selv. Til dette kan du bl.a. søke på United sine hjemmesider (husk å søke på Award Travel): http://www.united.com/web/en-US/default.aspx?root=1&akamai-feo=off
    Viss du da finner noe som ser interessant ut så noterer du det og ringer CT-telefonen.
     
    Sjefen1234 liker dette
  17. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    OSL-FRA-BKK-DPS ned og tilbake med Thai i F. Så krysser jeg fingrene for at det dukker opp to F seter på FRA-BKK strekket i ukene før avreise.
     
    Sjefen1234 liker dette
  18. Hjorth

    Hjorth Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har brugt CT til at få 50% rabat for 2 personer med diverse flyselskaber til både Australien, New Zealand og Hawaii - alle i business
     
  19. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Her er en anbefaling: http://onemileatatime.boardingarea.com/2014/01/17/lufthansa-first-class-terminal-access/
     
    Sjefen1234 liker dette
  20. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Må til New York i slutten av oktober og tenkte å få brukt en CT i business. SAS har selvfølgelig ikke noe ledig og jeg er litt låst på datoer, men jeg ser at United har ledig standard award seter via london når jeg søker hos de, også i First faktisk (ikke at deres first er super duper). Er disse tilgjengelig? Når jeg søker i ANA tool så får jeg kun opp økonomi...
     

Del denne siden