Lang layover i New York. Business class på begge. Lander rett før 01:00. Avreise med LOT 23:35, som betyr 22 timer layover, og som betyr hele dagen + ettermiddagen i New York. Eller avreise Brussels Airlines 19:25, som betyr 18 timer layover, men "bare" hele dagen og knapt ettermiddag. Ved avreise 19:25, må vi vel dra fra New York senest 17:00 eller bør vi dra tidligere siden det er rush (mandag) Ved avreise 23:35, drar vi rundt 20:00, og da har vi hele dagen. Har hørt og lest at LOT ikke har spesielt imponerende business class. Er det da verdt å velge Brussels selv om dette gir kortere tid i New York?
Vi reiste JFK-WAW med LOT tidligere i sommer og hadde en fin tur, samtidig er loungen man får tilgang til på T7 veldig bra. Du kan lese litt om opplevelsen her. https://insideflyer.no/forums/threads/«junior»-og-senior-drar-på-f1-i-montreal.19453/page-3#post-500130
Så veldig bra ut. Jeg er ikke så veldig kresen når jeg reiser business, men har jo etter hvert blitt litt det etter en del turer der fremme, så når jeg har flere muligheter, blir det ikke alltid like lett å velge. Noen nevnte at skjermen var altfor langt unna, samt dårlig underholdning + treg skjerm og mye reklame (?). Men nå er ikke det kritisk for meg. Egentlig er jeg bare opptatt av tilgang til lounge og kunne strekke på beina med mulighet for litt underholdning. Så LOT er kanskje bra nok når vi får 3-4 timer mer i New York.
Mulig det bare var meg (ser absolutt ikke på emg selv som kresen), men synes LOT setene var elendige da vi fløy til ICN (slet da med å sove). Var vel heller ikke så stas 14t fra Tokyo. Har aldri flydd Brussels. Før vi kom i luften var LOT prima (service i luften var også bra, bare setene og mangel på wifi som ødela).
LOT over Brussels alltid! Mat ombord hos LOT lages av DO & CO som Austrian og Turkish Airlines bruker.
Så maten er veldig mye bedre hos LOT enn hos Brussels? Er det noe annet Brussels er bedre eller dårligere på?
Jeg har ikke prøvd LOT, men reiser glatt med Brussels igjen. Hadde sete helt ut mot skroget, helt topp for meg som liker å sitte litt skjermet fra resten og duppe av i en krok for meg selv. Maten var ikke den beste, men for meg er det viktigere med litt privatliv og komfortabelt sete. Har en liten rapport fra turen her https://insideflyer.no/forums/threads/brüssels-airlines-har-noen-prøvd-interkontinentalt.16950/
Brussels har jo trone seter og A330 på lang distanse mens LOT bruker 787 dreamlinere. Har ikke prøvde Brussels på lang distanse eller intra europa. Bare LOT intra europa og loungene er bedre i Warsawa enn i Brussel (The Loft). Det er liksom smak og behag. Reier du ut fra EWR eller JFK? i EWR har du jo også Polaris loungen.
Preferanser er vel individuelt. Noen liker 787. Jeg liker ikke vinduene som ikke dimmer helt. Og jeg liker ikke seat-layout på lot 787, så det har aldri slått meg inn å prøve. Forstår do&co er bra, har hatt noen flights hvor de har stått for catering. Men er det like bra uansett avreiseflyplass? Og hvilke valg flyselskapet har tatt? Synes også the loft er en ganske habil lounge. Overrasker meg å høre at WAR LOT-lounge er mye bedre. Må dermed prøve å dra innom. The Loft har gode stoler, supre dusjmuligheter, normalt flere varm-retter og desserter som faller meg i smak, samt både bobler og 3-4 belgiske øl (Stella, Leffe x2 + mer) Har ikke flydd de long haul, men hvis jeg skulle reist alene hadde jeg definitivt gått for å prøve SN først. Har flydd SN OSL til/fra Brussels flere ganger, både foran og bak. Helt fint det. Synes det er interessant å utbasunere et over annet hvis man aldri har flydd den ene dog... edit; kom på at en ung kusine fløy LOT C hjem fra Seoul i fjor. Utrolig skuffet, ikke igjen.
Enig i det du sier om the loft. Det er jo generelt ikke noe enormt høy standard i Europa på loungene for business/gold. Syns det har vært ganske greit de gangene jeg har vært innom, er nok av lounger rundt i Europa jeg vil si er dårligere. Uansett så er konfigurasjon på selve flyet helt avgjørende for meg, har aldri reist LOT i C, og kommer så langt det er mulig til å unngå de frem til de får i orden en konfigurasjon som lever opp til dagens standarder. Det samme går for LH og TK sine fly med gammel kabin.
Var innom nye LX Senator loubge i ZRH her om dagen. Det var knall. Men ellers enig, lite biz/gold i europa som slår The Loft, så jeg må virkelig prøve LOT-loungen da. F-loungene er jo noe helt annet, men det er også en annen diskusjon.
Har ikke prøvd den nye, men har vært flere ganger innom senator på non-schengen der og det er vel det beste jeg har opplevd i Europa. Uansett viktigere for meg å fly i en bra kabin med «riktig» konfigurasjon enn å få en bra lounge.
Ja hvis du snakker longhaul er jeg enig. intra europa er det vel kun TK som har et produkt som er noe å trakte etter?
Vi sporer litt av nå, men ja, jeg reiser gjerne TK i Europa, men om jeg skal longhaul vil jeg ha den nye kabinen.
Jeg kan for så vidt bidra med at LOT loungen i WAW er veldig bra. En av de beste i Europa (sist fikk jeg til og med en 20 minutters "SOS back massage" kostnadsfritt der inne). Ikke minst ekte Champagne for Star Gold. Dreamlineren synes jeg derimot er ikke min favoritt og sovekomfort er for dårlig. 2-2-2 konfigurasjon er heller ikke lengre opp til dagens standard. Men servicen er helt topp. LOT er i min oppfatning veldig bra i Europa men på long haul ville jeg valgt noe annet.
Har flydd begge longhaul i Biz i 2023. Vil si det er nesten hipp som happ. Variansen mellom ulike flighter i samme selskap (Crew, catering,irrops) er større enn variansen mellom snittet av hva begge leverer. Men at Loungen i WAW er bedre enn the Loft er jeg ikke med på Begge er uansett mer enn adekvate. God tur
Jo, jeg tror det kan bli knapt. Bør vel beregne minst 1t fra Manhatten til JFK? Har ringt inn endring, og så lenge Eurobonus godkjenner reisen, blir det JFK-WAW-OSL, og da er avreise 23:35. Da kan vi reise 20:00 fra Manhatten (hvis vi sover over der).
Skjønner ikke den der entusiasmen for The Loft. Flott med øl, bevares, men loungen i seg selv syns jeg ikke er så fantastisk.