Cathay Pacific OSL-SGN i Premium Eco

Tråd i 'Reisebrev' startet av Ursa, 06. mai 2018.

  1. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Kapittel 1 - prolog

    Hei hei :D

    Så mitt snitt til å legge ut et reisebrev fra et selskap som ikke er så mye brukt i Norge pga "feil" allianse og ingen avganger fra Oslo.

    Bakgrunnen for bookinga var at Cathay Pacific (CX) hadde et tilbud i februar i premium economy (PE), samt at det er god opptjening til Qatar (QR) sitt bonusprogram (mitt Oneworld-selskap). Faktisk tjener man mer Qpoints hos CX enn hos QR per krone i mange tilfeller. Jeg mistenker at det gjelder om man sparer i AA eller BA også. Uansett er jeg gull/sapphire også i Oneworld etter denne turen. Vi får se om det bringer så mye bra som *Alliance-gullet gjør :)

    Vi som har blitt vant til SAS sine Plus-tilbud på omkring 6-7000 synes nok det er mye med 10 tusenlapper for CX på tilbud. Men jeg går på forhånd ut fra at dette 5-stjerners selskapet legger litt mer godsaker i posen.

    Ruta er:
    17. mai - EVE-OSL - DY361 - B737 - "pysjamasflyet" med tilhørende 17-mai-feiring i Oslo
    17. mai - OSL-LHR - BA767 - A320
    17. mai - LHR-HKG - CX256 - B77W - nattflight
    18. mai - HKG-SGN - CX799 - B77W
    21. mai - SGN-HKG - CX764 - B773 - oppgradert!
    21. mai - HKG-LHR - CX251 - B77W - nattflight
    22. mai - LHR-OSL - BA762 - A320
    22. mai - OSL-EVE - SK 4094 - B737

    Til min store glede ble jeg oppgradert til (short haul) business class :D utrolig gøy når sånt skjer (selv om det nok er policy hos CX å oppgradere til biz på alle flygninger uten PE). Kan være greit å huske for alle som skal reise med de.
    Capture.PNG

    Mye gøy på en slik svipptur til Vietnam og tilbake :) stay tuned for 17-maifeiring, 8 spennende flights og ikke minst Pho-fråtsing i Ho Chi Minh-byen :)
     
    FFlyer, ArthurDent, Kristian and 21 others like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,261
    Likes mottatt:
    36,922
    Bonuspoeng:
    293
    PHO:p
     
    Ursa liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,100
    Likes mottatt:
    33,406
    Bonuspoeng:
    293
    God tur :)
     
    Ursa liker dette
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,364
    Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    God tur :)
     
    Ursa liker dette
  5. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,410
    Likes mottatt:
    7,907
    Bonuspoeng:
    183
    Dette ser ut som en spennende tur å følge med på. God tur :)
     
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Masse bilder, ja takk. Også må du ha god tur :D
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,937
    Likes mottatt:
    22,642
    Bonuspoeng:
    293
    God tur!
     
  8. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    KAPITTEL 2 - UTREISE EVE-OSL-LHR-HKG-SGN

    Pysjamasflyet fra Evenes går og til min store glede ser jeg at jeg har havnet på sete 15F på nødutgangen. Dette er jo det kule med Norwegian - at ingen har status eller peiling på flyseter, slik at for 100 kr får du bagasje på en tur og velge et slikt sete. Vel verdt den lappen.

    IMG_20180517_102805227.jpg
    IMG_20180517_131750912_BURST000_COVER.jpg IMG_20180517_142558557.jpg
    17. mai i Oslo feires uten sløyfe eller dress, men med kaker og katter. Husker en gang jeg leste i Aftenposten en kronikk av en amerikaner som sa at han aldri i sitt liv har sett noe så patriotisk som 17. mai-feiring i Oslo. Godt jobbet, Norge :)

    Verdt å merke seg er at flybussene går på minuttet i hovedstaden på selveste 17. mai. Greit å vite. På Gardermoen er det (som alltid?) underbemannet i passkontrollen. Jeg håper de nye selvbetjente automatene kommer raskt opp og gå.

    IMG_20180517_163329606_HDR.jpg
    IMG_20180517_174605128_BURST000_COVER.jpg
    Første flight er med British Airways (BA) Gardermoen til Heathrow. BA får utrolig mye negativ oppmerksomhet (f. eks dårligste F i Europa). Men jeg synes de gjør mye rett på en enkel 2-timers economy-tur i hvert fall. Man kan kjøpe et spennende utvalg av britiske sandwiches og drinker, smilende betjening med herlig britisk aksent, og så synes jeg at setene er de fineste skinnsetene man kan få på et fly - gir premiumfeeling som på en ny bil (i motsetning til skinnsetene til DY som føles som en brukt rånebil). Litt skuffende havner jeg på sete 22E, noe jeg synes er litt rart da det enda er ledige plasser, og jeg har BA sølv (Oneworld "gull"/sapphire/blå) men litt min egen feil da jeg booket reisen med statusopptjening til Qatar (hvor jeg kun har OW "sølv"/ruby/rød). Heldigvis smart nabodame som snakker meg ut av snobbeskallet på turen. Jeg bestiller sesongens Honey Roast Ham & Egg Sandwich og Purdeys Multivitamin bare for å teste. Sandwichen er spennende, men drikken smakte mer sukker enn sunt.

    IMG_20180517_203825905.jpg
    Noen som vet hva dette "rest and relaxation room" på Heathrow er for noe? Kodelåsen var åpen da jeg tok i håndtaket, men turde ikke gå inn.

    IMG_20180517_205838197_LL.jpg IMG_20180517_210046759.jpg IMG_20180517_211221984.jpg IMG_20180517_211804936.jpg IMG_20180517_215737680.jpg IMG_20180517_225831145_LL.jpg IMG_20180518_071034590_LL.jpg
    Det var storm over Kina da flyet kom til UK, så vi startet 2 timer senere enn forventet, men kaptein mener vi skal klare å ta igjen den tapte tiden. Av de 2 lange legs i PE denne turen så er dette B773-flyet mer slitt. IFE-skjermen er også av eldre type. Men produkt, mat og funksjonaliteten er den samme som i den oppgraderte kabinen jeg får på tilbaketuren.

    Jeg popper en melatonin 5mg med det velsmakende måltidet mitt i håp om å få litt søvn da jeg har store problemer med å få sove på fly. Men jeg får nesten mer enn jeg håpet på. Jeg sover 6-8 timer på denne turen, ny rekord i ikke-biz i hvert fall. Det faktum at setene hos Cathay Pacific (CX) har littegrann mer recline enn SAS sine gjør at dette er mulig. Deilig med håndduk og fint amenity kit, selv om the hard product er farlig jevn med SAS sine (rimeligere) PLUS-flygninger. Jeg våkner til frokost, og raskt etterpå touchdown i HKG.

    IMG_20180518_093722734.jpg Men det er her det begynner å gå litt skeis. Kaptein opplyser om at vi kun klarer å ta igjen 1 av de 2 timer. Ved ankomst står ansatte fra CX og gir ut nye boarding pass til passasjerer. Jeg får reise med CX sin andre avgang til Ho Chi Minh City (SGN) som går 5 timer etter det første. Det var ganske kjipt. I tillegg legger de ved en matkupong på 75 HKD (ca 75 NOK). "Pyttsann da får jeg leve lounge-livet på flaggskip-loungen the Bridge" tenker jeg. Men den gang ei. Jeg har tabbet meg ut i bookinga, fordi jeg så aldri at CX IKKE gir lounge med sine PE-billetter i motsetning til mange av SAS sine flights. Jeg ser ikke før jeg ankommer SGN at jeg fremdeles har BA sølv (trodde det gikk ned til bronse ved årsskiftet) slik at jeg luter bort, loungefri. Uansett - en dårlig ting kan lede til andre positive ting - jeg klager en gang til til servicedesken til CX og de gir meg i det minste en matkupong til. Jeg finner en "kjedelig" fancy burgersjappe og spiste sesongens "impossible" burger. Etterpå ser jeg at det faktisk var en vegetarburger - utrolig hva man får til i disse dager.

    IMG_20180518_220556294.jpg
    Oppgradering til regional business-klasse er VOLDSOMT kult på siste etappe HKG-SGN. De 773ene som brukes her er nye og har en uvanlig 2-3-2 layout i biz, med 170-graders liggeseter. Signaturdrinkene til CX testes, og jeg gir terning 4 til "Cloud 9" (vodka+sitrusdrink) som litt kjedelig, mens terning 5 til alkoholfrie "Oriental Breeze" som er en veldig søt drink laget av plommer og diverse. I notatene står det "det nærmeste man kommer å drikke roseblader".

    IMG_20180518_221026872_LL.jpg IMG_20180518_222847906.jpg IMG_20180518_232721243_LL.jpg
    IMG_20180518_234436152.jpg Selv på denne 2-timers turen er det en bra stor meny med valg mellom 3 retter. Dum som jeg var så bestilte jeg "low lactose meal" på forhånd. Kyllingfilet smaker tørt uten saus, men såpass godt at jeg tør påstå det er det beste lavlaktose-måltidet jeg noen gang har spist på et fly. Jeg er ikke laktoseintolerant nok til å motstå en dessert av type Häagen-Dazs. Det er trolig den beste ikke-danderte isen jeg har spist noen gang på et fly. Häagen-Dazs er favoritten (som du vil lese mer om senere).
     
    Last edited: 22. mai 2018
    DanH, OttoL, FFlyer and 12 others like this.
  9. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    KAPITTEL 3 - HO CHI MINH CITY

    Dette er et kort kapittel siden det tross alt er et flyforum, og siden dette kun er ei langhelg i en by man har vært i mange ganger før. Og ikke aller minst pga jeg er en irriterende fanboy når det gjelder Vietnam.

    IMG_20180519_160441_472.jpg
    Obligatorisk phõ er helt nydelig selv på fastfoodkjeden pho24

    IMG_20180519_155416827.jpg IMG_20180520_124549_643.jpg
    Vi bor på Liberty Central Riverside, som er et kult hotell med flott interiørdesign, men med en litt mer so-so service. Men hotellet har 2 prikker over ï'en - det ene er rooftop pool med bar og servering halvveis nedi bassenget. Det andre er en HELT vanvittig sjømatbuffet.

    IMG_20180519_190123932.jpg
    IMG_20180519_190109308.jpg
    Mine vietnamesiske venner mener det ikke er uvanlig med sjømatbuffet som denne, men helst på 5-stjerners hoteller og til det tredobbelte av prisen. Det koster 700.000 VND (~250 NOK) inkl servicegebyr og det hele, og det er bare å kjøre i seg kreps, krabber, squids, musling i grillet form såvel som fylt med diverse oster og slikt.

    IMG_20180519_203748109.jpg
    Er det noe som heter Crawfish Thermidor? Det fins her i hvert fall.

    IMG_20180519_190454578.jpg IMG_20180519_192459262.jpg IMG_20180519_193828712.jpg IMG_20180519_193409057.jpg
    Jeg er imponert over magesekken til enkelte av mine tilsynelatende mer kompakte vietnamesiske venner XD

    Sånn utenom sjømatbuffeten så kan man ha en helt perfekt spisekveld med italiensk mat designet av en japansk kokk på en vietnamesisk restaurant. Gourmet-pizza-restauranten 4P har vi vært på før, men det er ikke feil å være her.

    IMG_20180520_191831506.jpg IMG_20180520_192029141.jpg IMG_20180520_193612625.jpg IMG_20180520_195857198.jpg IMG_20180520_201510725.jpg
    Vi tar setene rett foran ovnen og følger med mens de lager og steker pizzaen vår. Suveren mat, og enda mer suverene drinker. Jeg prøver mojito ale, som er en slags blanding av alkoholfri mojito og ginger ale. Hun en berry lime. Begge er fortreffelige. Vi betaler 500' VND/ 175 NOK for dette måltidet og så går vi rett ned i gata og spiser gelato-is på Haagen-Dasz sin flaggskip "restaurant" i HCMC. Sannsynligvis lager Haagen-Dasz verdens beste iskrem, og dette er den fineste og mest romantiske plassen å oppleve den på spør du meg. Vi runder av kvelden på "Saigon Heritage Spa" som er vår favoritt blant av de ca 10 massasjestedene vi har prøvd. Massørene lytter i stedet for å bryte knoklene av deg, du får te både før og etter, fine og rene rom og restrooms og ikke minst priser som er langt fra avskrekkende. 60 minutter "gold" full body massage koster 350' VND (100 kr loool).

    IMG_20180521_131722528.jpg
    Vietnam er såvidt jeg vet verdens største eksportør av robusta kaffebønner. Ulykkeligvis selges det nesten ingen skikkelige robusta-kaffer i Norge. Uansett kan du jo reise til Ho Chi Minh-byens sannsynligvis beste kaffebar "The Workshop" og oppleve den der, evt. bare gå for en vestlig kaffe. De har i hvert fall det mest elaborate kaffebestillings-opplegg jeg har sett. Du får til og med bestilt kaffe laget med Aeropress her (vet det er fans der ute!). Nydelig lokale som ligger sjarmerende til inne i en gammel bygning (som en del av de kuleste restaurantene i byen gjør).

    IMG_20180521_133953585.jpg
    IMG_20180521_142721943.jpg
    Man går inn i ei privat bygning og kommer opp til en offentlig kaffebar :)
     

    Attached Files:

    Last edited: 22. mai 2018
    DanH, OttoL, Flyvende_mare and 14 others like this.
  10. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    KAPITTEL 4 - TILBAKETUR OG LOUNGER

    Turen tilbake går bedre. Det starter med at jeg møter verdens hyggeligste fyr i innsjekkingsskranken. Han synes det var leit at jeg ikke fikk oppleve loungen på veien hit, så han skriver like greit ut en loungeinvitasjon til SGN, og så et til HKG også! Dette er hva jeg elsker med Vietnam - de er litt lik Skandinaver - de har ikke verdens beste overfladiske service, men når du faktisk trenger de, så er de der for deg. Uansett får jeg velge mellom Rose eller Apricot lounge på SGN, og jeg husker fra Turkish-turen at Rose Lounge (som Star Alliance bruker) er bedre, med et bredere utvalg av varmmat og drinker.

    For opplysningens skyld så kan jeg rapportere at tax refund på SGN funker kjempebra, og sannsynligvis bedre enn i Norge. Skranken er plassert "riktig" etter security og innsjekk, sammen med loungene. Men med kun 10% VAT og tilbakebetaling i VND så er det begrenset hvor stor verdi det har å bruke denne. Det tar ca 15 minutter å fylle i papirarbeidet i butikken når du handler, og så ca 10 minutter hos tax refund å kopiere og stemple papirer. Når maks verdi man har lov å ta med hjem fra utlandet er 6000 kr, så er det altså maks 600 du kan få igjen. Du får bedømme selv om din tid er verdt dette eller ikke. Ut fra Norge er det mye mer tungvint - for eksempel må min forlovede sende papirene tilbake til butikken hvor kjøpet har funnet sted, noe som etter min mening er fullstendig galskap. Men men nok om det.

    IMG_20180521_175651533.jpg Rose Lounge er fin og har 7-8 forskjellige varmretter samt en self-serve bar og fine dekorasjoner.

    IMG_20180521_184101455_LL.jpg
    Oppgradering til champagne-flight er bare verdens beste start på en lang flytur :)

    IMG_20180521_200815718.jpg
    Biffen var god på biz, men tror det var samme type som jeg fikk på PE på langstrekka litt senere. Kanon med ekte spisepinner på fly! Gav en god reisefeeling.

    Vel framme i HKG rakk jeg bare å løpe gjennom "The Wing" som er en av delene av flaggskiploungen til Cathay Pacific. Og den imponerer STORT. Det er gøy å se konkurransen mellom Singapore og Cathay - hos Singapore er det sort marmor (evt. marmorish) hele veien, mens Cathay bruker hvit marmor(ish). Og det er så stilig at du må gni deg i øynene. Betjeninga er snille og viser meg rundt på badet, som virkelig så lekkert ut - synd jeg ikke får prøvd det.
    IMG_20180521_221010778.jpg IMG_20180521_221122228.jpg IMG_20180521_221324883.jpg IMG_20180521_221431916.jpg Stolen for deg som vil føle at du flyr første klasse allerede når du sitter i loungen :)

    IMG_20180521_221856294.jpg
    Sushibaren - de hadde kaffebar og diverse andre områder også - hver med sin substil.

    IMG_20180522_002507463_LL.jpg
    Ombord på langstrekka - en liten og kul detalj er at CX har tatt bryet med å installere en toalett i den nusselige 6-raders PE-kabinen. Nice!

    IMG_20180521_230152382.jpg
    Menyen i PE
     
    Last edited: 23. mai 2018
    DanH, Flyvende_mare, FFlyer and 8 others like this.
  11. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    KAPITTEL 5 - KONKLUSJON

    Det er vanskelig å si noe superkonkret om PE-turen som helhet med Cathay Pacific, så jeg har brutt det ned i en oh-so-provoking tabell med poengskala fra 1-10 hvor vi sammenligner med det mest kjente og logiske produktet å duellere mot: SAS PLUS. Så here we go:

    Premium Economy Cathay Pacific vs Scandinavian Air Shuttle:

    Bakke- og luftservice: 6 (CX) vs 8 (SAS)
    Begge selskaper har folk i skranken sin som gjør jobben sin godt. Begge har en fin, men noenlunde buggy webside. Begge har jevndyktige in-flight crew. CX synes jeg er overraskende svak i lufta med mye løping i kabinen og lite sjarm. SAS mer ustabil, men varm på sitt beste. Synes også at 5 timers forsinkelse på HKG er utrolig mye på en ganske dyr billett. Det var enda 30 minutter til min originale flight skulle gå da vi landet i HKG. Jeg mener jeg burde fått sjansen å reise med opprinnelig flight i stedet for å plasseres på en avgang 5 timer senere. Matkupong på 75 HKG/NOK er mer til spott enn hjelp. CX burde i det minste booket meg på en partner-flight. Jeg opplever CX som mer ryddig enn SAS, men også kald og gnien i sin bakkeservice. Og jeg vet at jeg var en dust som glemte å bringe fram BA-sølvet mitt, men jeg føler en loungeinvitasjon for å friske meg opp etter 11 timer kunne vært et lite plaster på såret for den ekstra 5 timer forsinkelsen. Både SAS og Qatar har stilt opp i større grad de gangene jeg har trengt de, og ingen av disse er kjent for god bakkeservice. Jeg husker til og med en gang jeg kom for seint til Evenes-flyet fordi jeg hadde glemt 1 tidssone på vei fra Spania. SAS ga meg nytt sete på et senere fly med et smil, selv om det var helt og holdent min egen feil. Hva synes du? Har jeg blitt en bortskjemt drittsekk?

    Setekomfort: 7 (CX) vs 6 (SAS)
    Setene er av samme type hos begge selskaper i 2-4-2 (CX 777) og 2-3-2 (SK 330/340) oppsett i en jevnfin kabin. CX har littegrann bedre recline og dermed noe enklere å få søvn. 777 har jo bredere kabin enn 330 så det er mulig det er variasjoner hos CX basert på flytype. CX vinner også på bedre in-flight entertainment (IFE), selv om skjermen ene veien var dårligere enn SAS sine skjermer. Dyna var større og bedre hos CX. Amenity kits var ca jevnbyrdige. Ekstremt kald kabin på tur hjem igjen irriterer meg. Jeg frøys tvers gjennom dyna. Det virker som om varme land føler at "kulde er eksklusivt og dyrt" og gasser ACen på maks styrke for å imponere. Korrigér meg gjerne om det bare er jeg som er en frossentapp.

    Mat: 9 (CX) vs 8 (SAS)
    Lokale råvarer brukes av begge selskap. Mye spennende. CX tar en knepen seier pga et videre utvalg av spesialmåltider, noe bedre presentasjon og ikke minst: pre-departure drink som gir rette reisemodus. CX sitt varme håndkle er også fantastisk og gir en biz-feel i PE. Første gang jeg har fått spisepinner på et fly (riktignok på biz-flygningen mellom SGN og HKG. (jeg tok håndkle og spisepinner i mat-kategorien selv om de ikke smaker så godt!).

    Connections: 10 (CX) vs 6 (SAS)
    Man blir tydeligvis oppgradert til regional biz når man reiser CX PE til og fra HKG. Dette punktet er definitivt CX sitt største konkurransefortrinn. Vær varsom at dette sannsynligvis kun gjelder 2-klassefly uten PE-kabin, naturlig nok. Deilig med 170-graders liggesete og full meny med valg av 3 hovedretter. SAS har noe kjip short haul, men skiller seg likevel positivt ut med det råe internettet som de ruller ut nå, og (med litt framtidsfokus) de nye 320NEO-flyene.

    Kostnad og poeng: 6 (CX) vs 10 (SAS)
    På tilbud finner man SAS PLUS til 6-7000 mens CX finner man til 10-11000. Med andre ord koster CX ca 50% mer for en tilsvarende rute. Vil tro det gjelder fullprisbillettene også (bare korrigér meg om jeg tar feil her). CX er ganske gnien på miles-poeng, men desto mer tier-poeng til de Oneworld-selskapene som bruker det (AA, BA, QR blant andre). SAS er soleklar vinner her med noe av det beste opptjeningsgrunnlaget av noen selskaper i verden. En plus-tur i long haul gir i de fleste tilfeller 15000 eurobonus, som er både "nesten" sølvkort og "nesten" en gratisbillett i Skandinavia.

    Sum og konklusjon: 38 (CX) vs 38 (SAS)
    Nei har du sett vi ender på samme poengsum! Ikke uventet for en ekstremt kompetitiv bransje. Dersom du er usikker på om du bør gå for Cathay Pacific, så kan det hjelpe å spørre seg om man A) ligger an til å nå et statusnivå i Oneworld basert på tier-points og B) har connecting flights i 2-kabinere ut fra HKG som flys av CX (Bali? Vietnam? Filippinene? Kina?). For de aller fleste hverdagsturer og semi-mileage runs, inkludert de til Hong Kong, så er gode gamle SAS å foretrekke.

    Håper rapporten hjelper noen der ute :)
     
    Last edited: 23. mai 2018
    Kristian, DanH, OttoL and 20 others like this.
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,100
    Likes mottatt:
    33,406
    Bonuspoeng:
    293
    Ursa liker dette
  13. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    3,485
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for en flott reiseskildring. Elsker selv å reise i Vietnam. Bodde på samme hotell som deg i ho chi minh i fjor. Kult basseng på taket med fin utsikt. Håper du får mer glede av et lengre lounge besøk i Hong Kong med din neste reise. Dette er virkelig en av verdens fineste lounger når en har One world status. Veldig artig og flott at cathay nå har startet opp å fly direkte til Hong Kong fra København. Det må nok testes i løpet av året
     
    Ursa liker dette
  14. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,077
    Likes mottatt:
    7,094
    Bonuspoeng:
    183
    Glimrende skildring @Ursa!
    Informasjonsinnhold og engasjement gjør en slik/lignende tur interessant for flere. Har fundert litt på Vietnam til vinteren, med eneste ambisjon å spise meg opp noen kilo. Og prisnivået, på f.eks. skalldyrbuffet'en, gjør det ikke mindre fristende...:)
     
    Ursa liker dette
  15. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,410
    Likes mottatt:
    7,907
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for en fin og informativ tur. Vietnam virker absolutt som ett spennende reisemål, det har stått på listen min en stund allerede som interessant, men ble mer fristet av det du skrev nå :)
     
    Ursa liker dette
  16. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    SK har vel 2-3-2 i sin PE kabin på både 333 og 343. Er vel nogenlumde samme plassen som CX antar jeg ettersom du sammenligner med 777.

    Flott skrevet reisebrev må jeg si! Veldig informativt med mange nyttige detaljer, spesielt om man ikke har fløyet CX. Liker også godt info, tips og erfaringer fra Ho Chi Minh. Toppers:)
     
    Ursa liker dette
  17. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    helt rett ja i mitt hode er det 2-4-2 hos SK også, men det var jo fordi jeg (fy skam) fløy economy sist gang :) setebredden føltes tilsvarende, og det kan stemme mtp at 777 er en del bredere enn 330. Rettet opp nå.

    PS: til de som vurderer Vietnam så skrev jeg mer fyldig om restauranter og sånt da jeg fløy Turkish i fjor: https://insideflyer.no/forums/threa...m-eve-osl-ist-sgn-t-r.8119/page-2#post-145489
     
    jgroneng liker dette
  18. Akira

    Akira På jakt etter status

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    75
    Bonuspoeng:
    18
    Herlig rapport fra hjembyen og hjemlandet. Pho smaker best på de shabby stedene.
     
    Ursa liker dette
  19. ortega

    ortega Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    33
    Flott reisebrev! Har selv noen dager i HCMC før avreise hjemover til høsten. Så ut som et veldig greit hotell du har booket der, eller har du andre anbefalinger? Forøvrig knall oversikt over spiseplasser i den andre posten :)
     
    Ursa liker dette

Del denne siden