Hei, og god mandag! I mars skal jeg ut og fly med Lufthansa (OSL-FRA-MIA). Dessverre er flightene booket med UA-flightnummer, noe som betyr at jeg ikke får forhåndsreservert sete. Finnes det noen vei rundt dette? Og hvor kan jeg finne seatmaps for de aktuelle flyvningene som viser belegg pdd.? Dette er spesielt interessant for strekningen FRA-MIA som flys av en A380. Flytidene er som følger: 16. mars. 06.25 OSL-FRA og 10.00 FRA-MIA. Håper på svar! Mvh KristianR
Prøv på lot.com. Det pleier å funke. Eller så kan du opprette profil på lufthansa.com og prøve der. Men hovedregelen er ALDRI codeshare!!!
Jeg var borti en lignende situasjon i sommer, men da var reisen booket gjennom SAS. Fikk ikke valgt seter på LH-flyvningene når jeg booket og heller ikke på LH sine sider (har profil der). Endte da med å kontakte SAS direkte på gull-mailen og de fikset det med en gang. Kanskje du kan kontakte United viss ingen av tipsene over fungerer heller?
Lot.com for å booke seter? Hvordan? Grunnen til at det er codeshare er for at billettene ble booket gjennom et reisebyrå for å få de så billig som overhodet mulig. 3200,- tur/retur Oslo-Miami med Lufthansa og SWISS. Det skader vel aldri å sende dem en mail, nei.
Vær klar over at LH har begynt med å ta betalt for forhåndsreservering for billettklassene W, S, T, L & K. http://www.lufthansa.com/us/en/Seat-reservation#ancAbT9
Når tredde dette i kraft? Det er billettklasse L vi har kjøpt. Står i alle fall at baggasje er inkludert?
Legg inn reservasjonsnummer og navn på check my booking. Litt dårlig grensesnitt, men der kan man legge inn ønsker om sete på alle flighter. Ser den med pris, men da kommer det gjerne med en ulempe. For deg er det codeshare og da er det bingo hva gjelder poeng, spesielt i øko. Flyr selv codeshare neste måned med SAS/Swiss, men det er kun fordi Swiss sin rute ikke passer med sin egen connection (!) til Miami.
Av en eller annen grunn finner ikke lot.com reservasjonen min (men jeg finner den både hos Swiss, LH og UA). Klart. Er ikke rare poengopptjeningen på de billigste billettene. Er vel 0,25% man får i klasse L hos Lufthansa. Godt gjort av SWISS!
Er det forøvrig noen plass jeg kan sjekke hvilke seter som allerede er tatt på disse to flyvningene fra OSL til FRA og FRA til MIA? Jeg får opp seatmap hos LH.com, men kan ikke velge seter, og kan ikke se hvilke som allerede er booket.
Du kan bruke f.eks. ExpertFlyer.com Du kan søke noen ganger gratis før du eventuelt må betale for fullt medlemskap.
Hjertelig takk. Dette visste jeg ikke om. Så langt har verken LH eller UA vært villige til å hjelpe meg med å forhåndsbestille seter. Har tilbydd meg og betale også, men neida...
Bare hyggelig! Jeg har selv brukt ExpertFlyer mye, faktisk så mye at jeg flere ganger har brukt opp gratiskvoten min, så nå har jeg betalt for fullt medlemskap. Så langt har verken LH eller UA vært villige til å hjelpe meg med å forhåndsbestille seter. Har tilbydd meg og betale også, men neida... [/QUOTE] Veldig kjedelig, men slik er det dessverre noen ganger. Hva med å kontakte reisebyåret som du kjøpte billettene av? Det kan hende at du må betale litt om de kan og er villige til å hjelpe deg, men det kan det jo også være verdt...