Cookies hæver priserne på flybilletter?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Flemming Poulsen, 20. mars 2014.

  1. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Idag er det i Jyllands-Posten er artikel, hvor Forbrugerådet udtaler at cookies og tidligere besøg på websites gør at flyselskaberne hæver priserne.

    http://jyllands-posten.dk/rejser/ECE6568535/dine-internet-besoeg-kan-goere-flybilletten-dyrere/

    Personligt har jeg aldrig oplevet det, men er der andre der har oplevet det.

    Det er ganske grove påstande Forbrugerrådet kommer med - specielt når de ikke kommer med dokumentation...

    Hvad siger I. Nogle der har oplevet det?
     
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har kanskje opplevd det på SQ, der prisen gikk brått opp, helt til jeg byttet PC. Men folk her inne og rundt om mener vel at sjansen er større for at det var et sete som hang i limbo i systemet, og at den fare jeg først fant dermed ikke lenger var tilgjengelig... Før setet ble releaset igjen og jeg fant det på nytt.

    Gudene vet
     
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Det er også umiddelbart min teori, at det netop er "reserverede" sæder der får priserne til at stige og at sådanne oplevelser danner grundlag for disse rygter. Har selv forsøgt at fremprovokere prisstigninger mange gange på mange selskaber, men det er aldrig lykkedes mig at opleve dette fænomen selv.

    Kunne også forestille mig at der ville have været en masse "guides" til at omgåes dette på forskellige flyfora, hvis det blev praktiseret.
     
  4. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Flemming Poulsen liker dette

Del denne siden