CT-tur til Taiwan med SK, SQ, BR og LX

Tråd i 'Reisebrev' startet av Lnbre, 24. nov 2019.

  1. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    4,666
    Bonuspoeng:
    93
    Etterhvert ble det på tide å bevege seg mot gate der en Swiss CS100, nå omdøpt til Airbus A220-100 ventet. Det var streng priority boarding, der alle boardingkort ble sjekket allerede i køen.
    Vel ombord ble vi tatt i mot med et smil og fikk snart vannflaske og våtserviett.
    Kabinen framsto som ny, ren og pen med seter av mørkbrunt skinn, store vinduer og noen små skjermer i taket som viste moving map.
    Vi tok av mot vest, snudde over CDG og satte kursen mot Zürich en halvtime forsinket.
    20191120_055150.jpg
    20191119_153452.jpg
    Det ble servert en tallerken med tre små retter, laks tartar, en pai/quiche med spinat og dessert av vaniljekrem og eple med karamellisert sukker. Alt smakte bra. Til drikke tok jeg en Cola Zero, og la merke til små detaljer som sitronen. Alt i alt meget positivt førsteinntrykk av Swiss Business. Og A220 var behagelig fly med lite støy. Og i business var midtsetet på 3-seteren blokkert, så bra med plass. Like før landing ble det delt ut en liten sveitsisk sjokolade til alle passasjerer, tror også i economy. 20191119_154621.jpg
    20191119_160719.jpg
    Vi kom innover Zürich i skumringen. Landet så pass forsinket at vi ikke rakk å dra innom en lounge før neste tur. Gikk heller innom en butikk og kjøpte håndlaget hvit sjokolade med aprikos og mandler som skal nytes til jul.
    Boarding til A321-maskinen til København startet på tiden. Og vi ble igjen møtt av smilende crew.
    Straks vi var på marsjhøyde startet servering. Vi fikk laks tartar med agurkskiver, ost, brød og sjokolademousse. Til å drikke spurte jeg purser hva han anbefalte. Da kom han med en sveitsisk rødvin. -Litt kald nå, dessverre, men svært god, sa han. Og jeg må si meg enig. Vinen var kjempegod. Og det ble et par glass før vi landet på CPH.
    20191119_180728.jpg
    Etter landing dro vi innom gullstuen til SAS en times tid, før siste strekk med SAS A320neo i Plus, men den flyturen fikk ikke jeg med meg, da sov jeg fra avgang til landing.
    Takk for følget!
     
    Last edited: 26. nov 2019
    Avixlo, Kristian, drsyk and 16 others like this.
  2. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,240
    Likes mottatt:
    22,465
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk for at du deler. Eg gler meg Berre meir og meir til EVA på nyttårsafta. Det ser berre betre og betre ut for kvart reisebrev eg les.
     
    Eddie47 and Lnbre like this.
  3. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Herlig reisebrev. Takk! Dere fikk jammen med dere mye på få dager.

    Skal selv bortover til Taiwan i januar, og gleder meg stort. Ikke første tur dit, men første tur med EVA i Biz. Føler meg trygg på at det er et bra valg nå :)
     
    Lnbre liker dette
  4. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Har også en tur med EVA Royal Laurel i mars... Det gledes! Fin rapport!
     
    Lnbre liker dette
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for reisebrevet! Spesielt turen med EVA Air :D Ser frem til en tur med de selv 16 januar. Vurderer faktisk å bytte ut SQ med EVA istedet på hjemreisen og i februar..
     
    Lnbre liker dette
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,174
    Likes mottatt:
    869,680
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noe poeng å gå i Loungen?

    03 MAR 2020
    • 21:30 (15h 55m)

    • BR076 | Fly Boeing 777-300ER
    • Flys av Eva Air
    • Bestillingsklasse I
    • Business
    14:30 - 15:50 (Mellomlandingstid 1h 20m)

    Bangkok BKK

    Ingen flybytte
    • 2D , 2G
     
  7. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke hvis du finner noe annet interessant å gjøre. :)
     
  8. Grove

    Grove Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    EVA parkerer som regel i nærheten av sin egen lounge, og du må uansett ut av flyet, så hvorfor ikke stikke innom......
     
  9. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    4,666
    Bonuspoeng:
    93
    Retur var forrige tirsdag, fikk Rimowa.
    Samtidig var jeg overrasket over at Krug-champagne var tilbake på EVA, trodde de sluttet med den for ett år eller to siden. Tydeligvis tilbake nå :)
     
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,300
    Bonuspoeng:
    293
    Topp reisebrev! Har lagt til Taiwan til lista :)
     
    Lnbre liker dette
  11. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for reisebrevet! Det er alltid gøy å høre andres inntrykk av Taiwan :) Vi er der to ganger hvert år (har taiwansk ektefelle), og skulle gjerne vært der ennå oftere :cool:
     
    Lnbre liker dette
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for reisen, dette må oppleves en dag.:)
     
  13. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal være i Taipei fra 3. til 13. april 2020. Si fra hvis noen herfra også skal innom Taipei i samme periode! Da kan vi ha et minitreff der. :)
     

Del denne siden