Sitter på venteværelset på helsestasjonen. #gulfebervaksine så nå er det meste klart til 1.mai i Cape Town eller Addis Abeba. Håper for all del å ikke tilbringe mer enn 4-5 timer totalt på bakken i Etiopia den helga, men better safe than sorry som de sier.
Helt klart. De sier også at gulfebervaksinen høyst sannsynlig snart er godkjent som livslang vaksine slik at har du tatt det en gang er du safe. Hele familien her har tatt det, samme med hep a+b. Jeg tenker at jo flere vaksiner jo bedre er det. (PS. jeg jobber ikke i statens hjernevask-avdeling for de som tror på slikt.. )
Jupp. Helsesøster bekreftet at Gulfeberen varte livet ut. Tok likegodt første av tre HepB-sprøyter samtidig.
Det er nok ein del som burde få påbud om å fjerne aluminiumfoliehatten og møte på nærmaste SHA-kontor for å få sjekka tellaren sin.
Nå er det ikke mange dagene igjen før jeg tar steget og legger denne bookingen inn i Flightdiary, men redd for å jinxe!!!
Dette vert no oppdatert i etterkant uansett, dei fiksa slik automatisk oppdatering for rundt eit år sia. Problemet med å leggje inn denne ruta no er at den endå ikkje fins, Flightdiary klarar difor ikkje å snappe opp at den gå frå Oslo.
Koster en del, men her er det nok bare å lukke øynene når man drar kortet... Priser varierer fra kommune til kommune, men er vel 250-500 kr per stikk. Eks hepatitt a+b må tas tre ganger..
Det kan fort bli dyrere å ikke ta de. Se på de som en investering, i alle fall hepatitt a&b som du er ferdig vaksinert etter tre ganger og 10 års vaksinen.
Er det noen som vet hvor lenge før man må starte å ta vaksinene? Så lenge dem tar et kort som gir eurobonus-poeng
Du bør være der noen uker før. Gulfeber er 1 stikk. Hepatitt er 3, minst 4 uker mellom de to første og tredje etter 6-12 mnd etter den andre. Her betalte vi med Shell MC, amex og Diners gikk ikke.. :/
Tok påfyll av noen vaksiner ifbm. en studietur, og da fikk vi rabatt på de administrative gebyrene. Nå er vel studieturperioden typisk i januar, så kanskje litt sent, men verdt å sjekke ihvertfall.