Deal med med Ethiopian i Business fra OSL (eks. JNB NOK5860 tur retur)

Tråd i 'Testforum' startet av KRS, 17. jan 2017.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Du må undersøke slikt på forhånd og velge det riktige kontoret:)

2. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,687
    Bonuspoeng:
    183
    I tilfelle jeg ikke var den eneste som bestilte første og beste jeg fant, og sitter med en billett til Johannesburg når man egentlig vil til Cape Town, så finnes det håp.

Masse ledige bonusbilletter med BA/Comair. Med AA er det 10.000 miles/vei og under en hundrings i skatter og avgifter, og avganger hele dagen på JNB-CPT, midt i påskeferien. Ryker potensielt på en av de.

Ellers ser ikke Garden Route på motorsykkel dumt ut. Må bare rekke å ta motorsykkelsertifikatet først.

phileas liker dette
  3. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Endret setevalg på nettsidene i dag.
    Alt fungerer som det skal, reisen uten EB-nummer registrert viser 3 pcs bagasje.

Ingen mulighet til å velge sete på OSL-ADD ennå, men det var mulig å velge ADD-TNR.

4. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Den jeg bestille på Ethiopian sin webside ligger inne med EB-nummer og 3 bags, ellers det samme med at jeg ikke kan velge sete på OSL-ADD

5. Mg15

Mg15 Medlem

Likes mottatt:
    245
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk velge seter på ADD-CPT også. Er 2J og 2l greit når vi reiser 2 sammen? Ellers var det meste av plasser "ikke tilgjengelig".

6. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Det burde være greit. De har en 2+2+2 konfigurasjon.
    Alle setepar er vel egentlig greit.

Mg15 liker dette
  7. Mg15

Mg15 Medlem

Likes mottatt:
    245
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for raskt svar som vanlig Are. Har ikke fløyet IC business før, så gleder meg veldig. Krysser fingrene for at det ikke blir noe kanselleringer.:)

Stuttfeiten, KRS and Xflipper like this.
  8. king

king Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    I morgen har det gått to uker siden bestilling. Hva er egentlig rettighetene våre dersom Ethiopian skulle bestemme seg for å kansellere alt nå?

9. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Mitt stalltips er at Ethiopian kommer til å nedgradere samtlige passasjerer og svelge kompensasjon (75% av billettpris) iht. EU 261/04, ev. tilby full refusjon.

10. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,415
    Bonuspoeng:
    93
  11. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Svært begrenset vil jeg tro. Men det er klart at de øker når tiden går.

Helt klart et tenkelig scenario.
    Men det bør gjøres i god tid før utreise, sender ikke akkurat noe godt signal til de nye kundene i Oslo om de som har kjøpt supertilbud ifm. lanseringen av ny rute blir nedgradert ved sjekkinn..

Kan jo tenkes at de selger billetter som vanlig og nedgraderer kun om det blir oversolgt, således vil alle få fly og de tapet ingen C-seter. Jeg har dog sett at på avreisedato fredag før en skoleferie er det ingen P-klasse billetter igjen, så dette belyser at disse billettene ligger i ro per nå.

Jeg begynner å tro at de få som har booket får beholde de og er eventuelt tap føres som en markedskostnad i regnskapet.

12. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    .....Og det var nå dette ekteparet fra Østre Toten da. Tror de vil stille sterkt om de klager inn en eventuell nedgradering/kansellering nå som ukene går og i tillegg kan legge frem en sak som er "plausible" mtp at de handlet i god tro

*Vi har sett at bl.a. Emirates, SAS og Qatar fra tid til annen har turer til Asia for 2500-3500,- i krøtteklasse
    *Vi har sett at Emirates har hatt business-turer til 8000,- Vi så i fjor at Singapore Airlines hadde turer i business til Australia/New Zealand for..... osv osv.

I tillegg er dette ett nystartet selskap fra OSL og det kan være at Totningene virkelig trodde at dette var ett introduksjonstilbud.

"Vi booket i god tro og 2 uker etter booking så skal dem nedgradere oss eller kansellere billetten vår? Er dette takken vi får fra Afrika? Og vi som alltid har bidratt under TV-aksjonen...."

Vel, jeg tror nok (som du skriver) at dette går som ett tap i regnskapet

Baldrick, miura, phileas and 2 others like this.
  13. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,867
    Bonuspoeng:
    113
    Ha, ha, ser det for meg, et eldre par fra Toten som sier dette på TV. Tror jeg hadde dødd på meg :D

phileas, Mg15, Shyneno and 1 other person like this.
  14. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,701
    Bonuspoeng:
    93
    Er dette takken vi får fra Afrika? Og vi som alltid har bidratt under TV-aksjonen...."

Vel, jeg tror nok (som du skriver) at dette går som ett tap i regnskapet[/QUOTE]

TIdenes kommentar på dette forum
    Har stor tro på at reisene får stå. Dette må de kunne klare å ta på markedsbudsjettet sitt. Blir det nedgradering eller full ref ser jeg ikke noe poeng å gå videre med dette. Kommer nok nye muligheter. Da tar jeg det med et smil, 99 pros som slår til på dette må forstå at muligheten for kans. er tilstede. Vi får håpe det beste.

15. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Noe nytt her eller ute i verden ? Kan vi anta at billetten står ?

16. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mistenker at de blir stående ettersom det har vært fullstendig stille fra selskapet.
    De har antakeligvis ikke solgt så skrekkelig mange billetter og da er det greit å la de passere.

RoadKing liker dette
  17. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,687
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har meldt fra til arbeidsgiver om at jeg tar ferie de dagene ihvertfall... Begynner å få troen på at disse kan holde, men gleder meg til første turen har blitt gjennomført.

18. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som flyr før palmesøndag?

19. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,415
    Bonuspoeng:
    93
    fredag 7. april; håper det er noen andre før det! :D

Herlov and Are like this.
  20. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,406
    Bonuspoeng:
    113
    Dagen etter palmesøndag her.. :p

Jeg regner denne turen som i boks nå.. :)

Del denne siden