I tilfelle jeg ikke var den eneste som bestilte første og beste jeg fant, og sitter med en billett til Johannesburg når man egentlig vil til Cape Town, så finnes det håp. Masse ledige bonusbilletter med BA/Comair. Med AA er det 10.000 miles/vei og under en hundrings i skatter og avgifter, og avganger hele dagen på JNB-CPT, midt i påskeferien. Ryker potensielt på en av de. Ellers ser ikke Garden Route på motorsykkel dumt ut. Må bare rekke å ta motorsykkelsertifikatet først.
Endret setevalg på nettsidene i dag. Alt fungerer som det skal, reisen uten EB-nummer registrert viser 3 pcs bagasje. Ingen mulighet til å velge sete på OSL-ADD ennå, men det var mulig å velge ADD-TNR.
Den jeg bestille på Ethiopian sin webside ligger inne med EB-nummer og 3 bags, ellers det samme med at jeg ikke kan velge sete på OSL-ADD
Fikk velge seter på ADD-CPT også. Er 2J og 2l greit når vi reiser 2 sammen? Ellers var det meste av plasser "ikke tilgjengelig".
Takk for raskt svar som vanlig Are. Har ikke fløyet IC business før, så gleder meg veldig. Krysser fingrene for at det ikke blir noe kanselleringer.
I morgen har det gått to uker siden bestilling. Hva er egentlig rettighetene våre dersom Ethiopian skulle bestemme seg for å kansellere alt nå?
Mitt stalltips er at Ethiopian kommer til å nedgradere samtlige passasjerer og svelge kompensasjon (75% av billettpris) iht. EU 261/04, ev. tilby full refusjon.
Svært begrenset vil jeg tro. Men det er klart at de øker når tiden går. Helt klart et tenkelig scenario. Men det bør gjøres i god tid før utreise, sender ikke akkurat noe godt signal til de nye kundene i Oslo om de som har kjøpt supertilbud ifm. lanseringen av ny rute blir nedgradert ved sjekkinn.. Kan jo tenkes at de selger billetter som vanlig og nedgraderer kun om det blir oversolgt, således vil alle få fly og de tapet ingen C-seter. Jeg har dog sett at på avreisedato fredag før en skoleferie er det ingen P-klasse billetter igjen, så dette belyser at disse billettene ligger i ro per nå. Jeg begynner å tro at de få som har booket får beholde de og er eventuelt tap føres som en markedskostnad i regnskapet.
.....Og det var nå dette ekteparet fra Østre Toten da. Tror de vil stille sterkt om de klager inn en eventuell nedgradering/kansellering nå som ukene går og i tillegg kan legge frem en sak som er "plausible" mtp at de handlet i god tro *Vi har sett at bl.a. Emirates, SAS og Qatar fra tid til annen har turer til Asia for 2500-3500,- i krøtteklasse *Vi har sett at Emirates har hatt business-turer til 8000,- Vi så i fjor at Singapore Airlines hadde turer i business til Australia/New Zealand for..... osv osv. I tillegg er dette ett nystartet selskap fra OSL og det kan være at Totningene virkelig trodde at dette var ett introduksjonstilbud. "Vi booket i god tro og 2 uker etter booking så skal dem nedgradere oss eller kansellere billetten vår? Er dette takken vi får fra Afrika? Og vi som alltid har bidratt under TV-aksjonen...." Vel, jeg tror nok (som du skriver) at dette går som ett tap i regnskapet
Er dette takken vi får fra Afrika? Og vi som alltid har bidratt under TV-aksjonen...." Vel, jeg tror nok (som du skriver) at dette går som ett tap i regnskapet[/QUOTE] TIdenes kommentar på dette forum Har stor tro på at reisene får stå. Dette må de kunne klare å ta på markedsbudsjettet sitt. Blir det nedgradering eller full ref ser jeg ikke noe poeng å gå videre med dette. Kommer nok nye muligheter. Da tar jeg det med et smil, 99 pros som slår til på dette må forstå at muligheten for kans. er tilstede. Vi får håpe det beste.
Jeg mistenker at de blir stående ettersom det har vært fullstendig stille fra selskapet. De har antakeligvis ikke solgt så skrekkelig mange billetter og da er det greit å la de passere.
Jeg har meldt fra til arbeidsgiver om at jeg tar ferie de dagene ihvertfall... Begynner å få troen på at disse kan holde, men gleder meg til første turen har blitt gjennomført.