De vanvittig lave prisene var tilgjengelig rundt den 17. januar. Jeg bestilte direkte på ET sine sider.
Hei, Lwtrd. Korthistorien: Nei. Disse feilprisene er long gone. På side en fremkommer det at det er over en mnd siden prisene ble oppdaget, videre gjennom trådene beskrives det hvordan dette er en feilpris og hvordan folk håper (og som tiden går, får mer og mer tro på) at billettene ikke blir annullert eller nedgradert til økonomiklasse. Kjøpte ikke noe selv på dette salget, men om jeg husker rett tok det kanskje et halvt døgn før Ethiopian innså feilen og begynte å stenge med feilprisene rute for rute. Anbefaler deg å registrere deg her inne på epostvarsel for reisedeals, samt like secretflying på facebook.
Kom over en post på FlyerTalk i anledning et annet supertilbud fra ET. Her ble billetten godkjent, men passasjeren ble nektet lounge-tilgang. Dette er jo selvfølgelig bare fyllstoff mens vi venter på resultat fra førstereis her, men det er jo interessant å se hvordan ET kan velge å behandle slike saker. http://www.flyertalk.com/forum/27966073-post8.html
Vi skriver nå mars og de første utkårede her inne skal på tur i slutten av måneden. Hvordan er troen til folket? Tror dere at det blir tur? Er hotell bestilt og vaksinasjoner tatt? Selv skal jeg (forhåpentligvis) på første av to turer i mai, så jeg kommer til følge spent med på hva som skjer med dere første som skal i ilden. (Noen andre som daglig ser etter nyheter på denne tråden og håper at det er noen rykter? Hehe...)
Jeg har bestilt halvveis refunderbar overnatting, én komplett ufleksibel flybillett og en fleksibel flybillett. Regner med at jeg kommer meg hele veien til Sør-Afrika, men om alt går dundrende til helvete og jeg får plass bak i bussen mot 75% refusjon skal jeg jammen meg leve godt med det også.
Om det er worst case scenario så er det helt en helt ok pris for reisen Tror f... ikke jeg klarer å si nei om det er tilfellet....
Vaksineres til uka og har refunderbart hotell, så kan vel si jeg er åpent for det meste. Men nå har jeg troa!
Hvordan er det med EB-opptjening hvis man blir flyttet bak mot 75 % refusjon? (Beklager hvis dette spørsmålet er besvart tidligere i tråden).
Det skjer "hver gang". Har endret og byttet på en av de andre flightene og det kommer opp 3 bags med en gang. Så tar det litt tid og de blir borte igjen. Er vel ikke så farlig, bags blir det uansett.
Det er en viss sjanse for det, men er forsiktig optimist Det verste er mellomlandingen på veien etter min mening. Direkte flight ok, greit nok.. Men det ble utrolig mye stress og styr med denne mellomlandingen, masse styr i kabinen, støy og det mest irriterende. Folk som dunker borti deg hele j*vla tiden.Vi satt nesten helt foran i eco-kabinen og de som skulle lenger bak hadde utrolige mengder håndbagasje..
Sjøl kan jeg godt sitte i eco om det nå skulle være utfallet. Det viktige for meg er EB-poengene, og jeg kjenner det er kjedelig om de glipper.
Hos meg har det stått 3 hele tida, både før og etter jeg valgte sete. Var ganske mange seter som var reservert evt. blokkert på OSL - ADD, så det kan jo se ut som de fikk solgt en del billetter :-D
Samme gjelder alle andre flights. Tviler på at de har solgt i nærheten av så mange som ikke kan velges om et halvt år. De er nok bare blokkert av en eller annen grunn.
Prøvde nettopp å kansellere min online. Trenger ikke poengene og det dukket opp en middag jeg ville på. Men det gikk ikke online. Så spørs om det kan ha blitt flagget på noe vis. Sendte en epost og ba om kansellering, så får vi se