Jeg er tydeligvis ikke så veldig flink til å tenke langsiktig og innse konsekvenser. Skulle ønske at jeg kunne skylde på at jeg var full da jeg bestilte, men den unnskyldningen kan jeg ikke bruke. Innså ihvertfall i går kveld at jeg flyr CPT-JNB kl. 05:45-07:40 en lørdag morgen, og at JNB-ADD går først kl. 14:10... Det betyr at jeg har 6,5 time å slå ihjel i Johannesburg en lørdag morgen. Jeg har null planer om å råtne i en lounge i så lang tid, så jeg tenker meg inn til J'burg for å spise litt frokost og generelt surre rundt. Noen gode tips? Hvor drar jeg, og hva bør jeg prøve å se?
Tja.. alltid uforutsigbart med trafikk i Joburg, men som regel litt bedre på lørdager, og du kan komme deg inn til sentrum på 30-50 minutter med en Uber. Du kan jo rekke innom Braamfontein Neighborgoods market hvor du kan meske deg i all verdens mat, drikke sjampis og skue utover Joburgs skyline mens dj'en spiller den siste house-musikken. Hipstere og pensjonister i skjønn forening. Eller du kan dra på restauranthopping i kjøpesenteret i Kempton park som ligger mye nærmere OR Tambo. Eller booke et spa... Passkontroll ved ankomst på OR Tambo kan ofte ta mye tid, så 6,5 timer er ikke mye tid...
Jeg valgte seter nå og det var noen plasser å velge mellom på mine turer i både mai og oktober. Det spisser seg til nå
Nydelig. Jeg kommer med en innenriksflyvning fra Cape Town, så slipper vel gjerne unna passkontroll. Gautrain med bytte på Sandton og så ned til Johannesburg Park tror jeg skal fungere veldig greit - ikke helt korresponderende togtider, men det ser gjennomførbart ut å reise på skinner på 35 minutter med lang overgang på Sandton. Det er jo gunstig når det gjelder å komme seg tilbake, så man ikke er avhengig av trafikkproblemer. Noterer ned Kempton Park bak øret - jeg er i utgangspunktet ikke spesielt fan av kjøpesentre, men samtidig er jeg rastløs nok til at jeg sannsynligvis hadde gått på veggen hvis jeg hadde vært inne på flyplassen i all evighet.
Noen som gjennomført turen enda? Min er i slutten av mars, ser bra ut, fått lagt inn EB nummer, valgt seter, 3 x bag... ser ut som det går gjennom.
Noen som vet noe om navnebytte eller andre generelle endringer på disse? Vilkårene sier hvertfall ingenting om navnebytte såvidt jeg kan se. Ellers er siste vaksinen tatt og bagasjekvoten igjen på 0, så jeg lever fortsatt i spenning.
Er det lenge siden? Det er hevet over enhver tvil at disse billettene er fullt refunderbare så det er vel bare spørsmål om tid....
Ethiopian er ikke interessert i å endre navn på billettene sine, så de er desverre ikke så lett omsettelige med mindre det er til navnebrødre.
Jeg har lett ganske godt etter navneendringsgebyr både i vilkår og på nettet uten og finne noe, så jeg antar at de ikke har det. I tillegg fikk jeg dette svaret da jeg sa jeg ikke kunne reise og ønsket å bytte navn: Kindly be advised we can’t change your ticket but please send your ticket number or reservation code to advise you the refund rule.
Ok. Dette svaret tyder på at de ikke har sett spesifikt på din billett og at det gjelder alle billetter...
Jeg føler vel at ET har noe mindre moderne opplegg en feks SAS. Ganske sikker på at i fjor høst kunne vi ikke booke seter på nett..