Deal med med Ethiopian i Business fra OSL (eks. JNB NOK5860 tur retur)

Tråd i 'Testforum' startet av KRS, 17. jan 2017.

1. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Vi skal sørover til Cape Town den 29. mars. Er litt spent om flyet er fullbooket og om det er flere "herfra" som skal ned. Regner med at vi kan alle da møtes i SAS kantina før avgang.

Har hørt litt ymse om leiebil i Cape Town. Booket AVIS fra flyplassen. Noen tips/råd om kjøring ?

2. knutfin

knutfin Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Sjekket billetten min nå i sted og oppdaget dette. Noen flere som har fått noe sånt?
    Det ser ikke ut som noe er forandret, tider, flytype etc er nøyaktig det samme som sist. Edit: Oppdaget nå at flightnr er forskjellig. ET 858 finnes tilsynelatende ikke. Spørs om det er noe interne greier da.

Det er bare denne flighten dette gjelder. De andre er som før.

ethiopian.jpeg

3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,683
    Bonuspoeng:
    183
    Min billett sa også det og ga hjertet et lite hopp. Absolutt null endringer, men den kom rett etter setereservasjon, så mulig det var triggeren?

knutfin liker dette
  4. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,683
    Bonuspoeng:
    183
    Enig i at de gjør det før utreise, men når reisen er påbegynt (altså at første sektor er flydd), så forstår jeg billettreglene som at man ikke skal kalkulere pris på nytt.

Hvor kom din tolkning fra? Har jeg oversett noe?

5. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,415
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg støtter din tolkning, men det er ikke alltid flyselskapet er villig til å gjøre endring likevel.
    Jeg har hatt et par liknende tilfeller tidligere og fikk endret den ene billetten uten problemer (billettkontoret hos LH i Auckland), mens den andre nektet de å endre på siden jeg hadde "betalt for lite", SQ på SIN.

6. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Reiser fredag 28. april og hjem 30.

7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Sør-Afrika er generelt sett veldig greit å kjøre i. Spørs vel kanskje hvor dere skal, men så fort man får taket på venstrekjøring går det greit. Veldig fint land for langtur med bil :)

8. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,683
    Bonuspoeng:
    183
    Jess, jeg er egentlig veldig enig her. I morgenørska forstod jeg innlegget til shyneno som "vil ta" og ikke "prøver å ta".

Shyneno liker dette
  9. knutfin

knutfin Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Valgte sete på den aktuelle flighten for lenge siden, så litt usikker. Men flightnr er endret fra ET848 til ET858, så kan hende det bare var det og. Fikk mail i sted med oppdatert reiserute, alt ser fint ut.

10. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Mye tyder forresten på at det blir Menzies som tar handlingen til Ethiopian på OSL. Ingenting bekreftet ennå, men rykter sa at de skulle til det nye innsjekksområdet og der holder jo Menzies til. Noen med sommerfugler i magen som skal på tur snart?

Shyneno liker dette
  11. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,561
    Bonuspoeng:
    113
    Sommerfugler er nok litt å ta i men blir jo greit med nesten 30k poeng ;-)

Guden liker dette
  12. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    I følge hjemmesiden lander ET714 kl 08:45 på mandag 27.3 på OSL. I følge ethiopian sine sider har dette flyet 11 timer bakkestopp før den tar av som ET715 kl 19:45 mot ARN og videre som ARN. Interessant om crewet venter i OSL helt til onsdag 29.3 før de drar tilbake eller om de har dagsrom på hotellet og reiser sørover på kvelden.

13. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Må være ganske tøft å ha kun 11 timers pause midt på dagen, spesielt siden det er i samme tidssone som hjemme.

14. knutfin

knutfin Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Sitter på en sweet hotellreservasjon i JNB, som må betales (non-refund) den 27. Klarer ikke bestemme meg om jeg skal ta sjansen og betale, eller droppe det i tilfelle ET kansellerer. Kjenner pessimisten i meg vokser når det kommer til slike avgjørelser.

15. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,344
    Bonuspoeng:
    113

Nøkkelordene der er vel "får taket på venstrekjøringa" ..... det ligger liksom ikke helt i ryggmargen i sentrumsgater og rundkjøringer..

16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,059
    Bonuspoeng:
    293
    Rundkjøringer sliter jeg også med. Et tips er å i alle fall leie automatgir, så har du en ting mindre å tenke på. :cool:

Are liker dette
  17. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Det er korrekt. Automat er nok lurt.
    Vi kjørte begrenset i sentrumsnære områder, så det var jo greit, men tror nok det kreves mye konsentrasjon da..

18. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Min første tur med venstrekjøring var for mange mange år siden i en leiebil i Skottland. Jeg landet da i Aberdeen og skulle kjøre tvers gjennom Skottland over til en bitteliten fiskerlandsby på vestkysten. Jeg gruet meg noe voldsomt til dette og på flyet over begynte jeg å tenke på at det i alle fall kunne være lurt med automatgir. Fikk heldigvis oppgradert leiebilen til en med automat, men selv med en ting mindre å tenke på så holdt det på å gå galt allerede i den første rundkjøringen. Og den ligger veldig nært flyplassen...
    Men, det gikk overraskende bra etter dette og bortsett fra en hjulkapsel som forsvant ned noen bratte skråninger etter at jeg kom litt for nært en kant, så kom både jeg og bilen helskinnet frem og tilbake.

Etter denne opplevelsen har jeg hatt mange lange bilturer med venstrekjøring, både med og uten automat, og jeg synes ikke det er noe man skal frykte. Det krever litt tilvenning i starten selvfølgelig, men det kommer man fort inn i. Jeg har også kjørt mye i Sør-Afrika (bl.a. hele veien fra Cape Town til grensen til Botswana) og det er ett kjempefint land å leie bil og kjøre i. Jeg har også kjørt en del i bl.a. selve Cape Town, Johannesburg, Durban og andre byer der nede uten at det har vært spesielt komplisert. Ta det rolig, følg skilting og kos deg!

PS! En firehjulstrekker anbefales om dere har tenkt dere på safari e.l.

Guden liker dette
  19. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg syns det er null stress der det er trafikk. Bare å følge trafikken så går det av seg selv. Der det ikke er trafikk derimot. Parkeringsplasser, utpå små veier osv. er det lett å følge gammel vane hvis man ikke er konsentrert.

20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,059
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde litt vondt i høyrehånda etter første gang med venstrekjøring og manuelt gir.. Slo den i døra noen ganger før jeg etterhvert husket alt jeg måtte gire med venstre hånd :rolleyes:

Are and NorFlight like this.

Del denne siden