Delta Economy Heathrow-Atlanta

Tråd i 'Reisebrev' startet av LN-MOW, 05. des 2014.

  1. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Var nylig en kjapp tur i UK, og fløy denne gangen Delta hjem til Atlanta. Da jeg hadde noen timer i bil før flyreisen, var avgangstid en faktor, og i såmåte var Delta's 15:15-avgang perfekt.

    Parkerte bilen hos Avis ved tolvtiden og ble fraktet over til Terminal 3, hvor Delta nå har flyttet sammen med Virgin Atlantic. Prøvde meg på en automat, men ettersom den ikke ville akseptere grønnkortet mitt, måtte jeg over til en betjent skranke. Der satt det to jentunger på opplæring med en Virgin Supervisor i mellom seg, og de prøvde i tur og orden å få sjekket meg inn uten suksess. Tydeligvis var det gjort en softwareoppdatering nylig som hadde enkelte bivirkninger. Først da Deltas SuperSupervisor ankom, ble det orden på (sy-)sakene.

    Ingen kø noen sted og tuslet gjennom security uten ventetid. På T3 har man faktisk satt langbord foran maskinene, så fremskrittet har tydeligvis nådd LHR også. Det var faktisk på grensen til å være ubritisk effektivt.

    [​IMG]
    Doningen, en 767-300ER

    Fant meg en kaffe og et rolig hjørne før det ble på tide å gå til gaten. Gikk ombord i 767'en som en av de siste og hadde sete 22F, som er rett bak Economy Comfort, i seksjonen som er forhondsblokkert for Medallions og andre viktigper'er på billige billetter. Fikk toseteren for meg selv, så komforten var dermed helt akseptabel. Business og Comfort var fulle, men Economy var knapt halvfull. I galley foran traff jeg Berit fra Fort Lauderdale og fikk pratet lit norsk til hennes kollegers forlystelse, men hun jobbet foran, så jeg så ikke mer til henne før vi landet.

    [​IMG]
    Knyttenevetesten ble bestått under tvil, men med egen toseter var det tolerabelt.

    Push omtrent på rute. Vi var tidlige klare, men det var stor trafikk, så vi måtte vente på tur. Kun en kort taxetur ut til takeoffpoint, så vi kom oss kjapt avgårde da vi endelig fikk klarering. Forespeilet flytid på 9:14, som gjorde at vi ankom godt foran rutetid.

    Underholdningstilbudet er helt ok, både på film, tv og musikksiden. Man kan også spille spill, alene eller mot andre. Nye slimlineseter med store skjermer. Relativt komfortable. Det er også USB-ladere i hvert sete, og strøm i annenhvert.

    Gangen min ble betjent av to damer i sin beste(mors)alder, og de var rutinerte og hyggelige. Forretten ble kjapt servert:

    [​IMG]

    Deretter hoedretten, en kylling på omtrent samme alder som vertinnene ...

    [​IMG]

    Og til slutt desserten.

    [​IMG]

    Deretter kom de en runde med vannflasker. Alle fikk en halvliter, og det synes jeg var en grei ordning, istedet for at de hele tiden travet gjennom kabinen med vannbrett. De kom et par turer med flasker til, så det var ingen fare for å dø av dehydrering hviks ikke man ville selv.

    Circa midtveis ble det servert snacks .. kjeks og ost. En god ide, for da var jeg så smått begynt å bli snackssulten. Helt greit.

    [​IMG]

    Halvannen time før ankomst fikk vi noe som ble kalt 'calzone'. Anser dette som en fornærmelse mot det italienske folket. Den var ille .... Isen var OK.

    [​IMG]

    Landing godt før rutetid, og etter å ha sagt takk for turen til Berit & Co, var det på tide å gå i land. Lite folk i Immigration, men med Global Entry går jo dette som en lek uansett. Gate til kone på kun 10 minutter. :)

    Alt i alt er ikke DL's økonomiprodukt verst i klassen, men så lenge man har en toseter for seg selv, er man kanskje litt mer positivt innstilt enn om det er smekkfullt.
     
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Se her ja. Jaggu bra at det ikke bare er meg som liker sørstatschampagne

    Du hadde ikke noe "hurrakort" så du fikk sjekket ut klubbhuset da? Må jo bli bra fullt der når alle Delta folkene får tilgang. Det er jo ikke en bortskjemt gjeng...
     
  3. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, 'hurrakort' får jeg for tiden kun ved å delta på kvalifiserende arrangementer, og i februar, når Carlson-kortet også utløper, blir jeg heeeelt statusløs. Men sånn er'e ..... Like blid fordet!
     
  4. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Da kan du jo trøste deg med at du ikke raser helt til bunns med en gang hos Herr Carlson. Du blir kun degradert til gull sånn i første omgang.

    Ellers ser jo Delta veldig greit ut. Er vel det eneste selskapet av US legacies som tilbyr gratis alkohol i apekattklassen?
     
  5. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det. American har gratis øl og vin, men ikke sprit. UA er vel $$$$ for det meste ..
     

Del denne siden