Det står dårlig til med SAS

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av elgringo1964, 07. des 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Sakset fra DNB sin nettside (som Freddyen også nevner):
    https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/di...eter-ved-innstilt-avgang-streik-eller-konkurs

Konkurs? Du skulle ha betalt med kredittkort!
    Reglene er imidlertid litt annerledes når det kommer til konkurs, så derfor kan det være lurt å bruke kredittkort når du handler reiser på nett. Da unngår du å kjøpe katta i sekken. Finansavtaleloven sikrer nordmenn rettigheter ved kjøp av varer og tjenester på nettet. Finansklagenemda har slått fast at kunden har rett til å få tilbakebetalt hele kjøpesummen etter konkurser eller lignende hendelser der betalte varer aldri ble levert, såfremt kunden har betalt med kredittkort.

2. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,667
    Bonuspoeng:
    113
    Men du er uansett like "stuck" dersom du er på reise når konkursen inntreffer, reiseforsikringen hjelper deg ikke hjem som følge av konkurs (som var det hele diskusjonen startet med...)!
    Forsikringen dekker ikke kostnader som påløper som en følge av konkurs, men dersom du har betalt med kredittkort kan du rette krav mot kortutsteder for å få dekt kjøpesummen for reisen.

travelislife liker dette
  3. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer, b,ingset her - mente kredittkort dekker tapet av flybilletten, slik var det vel.

travelislife liker dette
  4. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Det er 100% riktig

5. magnusha

magnusha YouTuber @awardviking

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Noen *A selskapet som statusmatcher mot SAS i tilfelle de skulle gå konk/restrukturert? Greit å ha *A gold fortsatt, hvis det skulle skje *krysser fingrene for at det ikke skjer*

6. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Beklager om jeg ikke har fulgt med i timen, men er det ikke gang nr. 736378383625254252929292 at det meldes om fare for konkurs?

OyvindN and drsyk like this.
  7. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    738
    Bonuspoeng:
    93
    Tror du har bommet med minst 3 her... :D

OyvindN and drsyk like this.
  8. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    :D

9. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    Selv som tradisjonell SAS'lojalist har jeg nå hedget de fleste bookingene mine med "bolaget" med fullt refunderbare bestillinger hos andre selskap. Kommer til å bli DET rushet på Europa-markedet og innenlands hvis de kneler.

10. VikingFlyer

VikingFlyer Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    43
    Det har vært "noen" ganger de siste tyve årene for å si det mildt. En restrukturering à la Norwegian er vel mer sannsynlig.

Last edited: 17. febr 2022
  11. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,416
    Bonuspoeng:
    293
    Gleder meg til å plukke super billig, SAS aksjer tipper får tatt dem til rundt 0,15-0,20 kr om pr uker? Noen med enda lavere bud :cool:

themichael liker dette
  12. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    568
    Bonuspoeng:
    93
    Kan du vise til en reiseforsikring som ikke dekker bonusreise? Jeg har ikke sett det før, og jeg har lest mye reiseforsikringsvilkår!

13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,009
    Bonuspoeng:
    293
    Skal du gripe en fallende kniv?

drsyk and Maggie like this.
  14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,320
    Bonuspoeng:
    183
    Du mener som dekker bonusreise?
    Dnb reise best mener jeg gjør dette. Fikk i alle fall mail om at reiseforsikringen jeg har gjennom Dnb PB dekker bonusreiser.

drsyk liker dette
  15. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,496
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror faktisk det er en risiko jeg kan leve med. Det er vel once-in-a-lifetime for de fleste at man blir stående et sted pga. flyselskapets konkurs? Ikke at jeg har behov for det, men normalt sett kommer man seg jo likevel hjemme, selv om det kanskje koster litt ekstra. Man kan jo sikre seg ved å kjøpe full flex billetter med et annet selskap for turen hjemme, så har man en backup.

16. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,416
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, kommer alltid en kortvarig rekyl innen rimelig tid, setter en sell ordre på TP uten limit med en SL. Gjort dette i snart 5 år kjære @Eddie47 ;)

17. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,416
    Bonuspoeng:
    293
    Så kjekt vi har det med PB @Maggie takk for nyttig info :)

Maggie liker dette
  18. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,721
    Bonuspoeng:
    113
    Blir svar på et litt gammel post dette, men når det gjelder CPH så er det stort sett der vi opplever at bagasjen ikke blir med videre. Jeg har ikke nøyaktig statistikk men jeg vil anslå at hver fjerde gang vi flyr via CPH så forsvinner det en koffert. Og det er som regel bare 1 av koffertene, aldri alle.

Min erfaring med CPH er så dårlig at hvis jeg skal fly til cruise og har mellomstopp i CPH så nøyer jeg meg ikke lenger med å dra dagen før, jeg vil dra 2 dager før, slik at bagasjen rekker å bli med.

OyvindN and SayWhat like this.
  19. Reisegal

Reisegal Medlem

Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    Ny forbedring av av sas sine bonusbilletter?
    Har en bonus booking til Singapore for hele familien i business med Turkish. Ser nå at det i sas appen står at kun håndbagasje er inkludert i billetten.. andre som også har fått denne infoen? Dette kan jo ikke være riktig? Ny deevaluering på gang eller bare sas IT ?

Last edited: 17. febr 2022
  20. Meursalt

Meursalt Medlem

Likes mottatt:
    226
    Bonuspoeng:
    33
    SAS-appen viser feil bagasje for andre flyselskap. Hvis du ser i bestillingsbekreftelsen eller på Turkish sine nettsider vil du nok se at bagasje er inkludert.

SayWhat, Reisegal and Nordlands like this.
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden