Det står dårlig til med SAS

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av elgringo1964, 07. des 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som vet om de fortsatt erstatter statuspoeng og kvalifiserende flighter for det de kansellerer ?
    Var sånn for noe tid tilbake.
     
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,653
    Likes mottatt:
    6,650
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men ikke x4
     
  3. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Æsj, det var x4 jeg hadde håpet på..
     
  4. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk x4 både på statuspoeng og kvalifiserende flights, ja :)
    Vanlige grunnpoeng for den flygningen som ble kansellert, så det var ryddig og greit.
    Litt honnør oppi all elendigheten skal SAS ha for denne.
     
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,653
    Likes mottatt:
    6,650
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje de har endret praksis. Eller så var det agentrulletten som gav jackpot ;)
     
  6. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Heller vel egentlig mot det siste, men det hadde jo vært hyggelig med det første slik de holder på nå med kanselleringer.
     
  7. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å høre du fikk 4x også. Gikk du via EBretro-mailen eller skjemaet på nett?
     
  8. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Brukte [email protected]

    Mulig det hjelper på viljen til å hjelpe om man forholder seg rolig og spørrende.
    Jeg skrev bare følgende:
    "Hei.

    Dere kansellerte flight SKXXXX OSL-EVE 14.12.2021, som gjorde at jeg var tvunget til å fly med et annet selskap og dermed tapte statuspoeng og flights.
    Om det fortsatt er sånn at dere erstatter statuspoeng og flights for det dere kansellerer, vil jeg gjerne ha disse (x4, siden det er i kampanjeperiode).

    Med vennlig hilsen Navn og Eurobonusnummer"
     
    Last edited: 23. des 2021
    Eddie47, RoadKing, stekus and 3 others like this.
  9. Propflyer

    Propflyer Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg bytta til Swiss, med ny A340 kabin. ser helt fantastisk ut, og service og mat hos Swiss er jo helt toppers:)
     
    tobeornot999, Xflipper and Edvard like this.
  10. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, om man ikke kan skylde på sas så kan man muligens skylde på leverandør av bagasje?
    Jeg sjekket inn 3 timer før avgang på BGO, hadde 95 minutter på CPH, jeg kom med men det gjorde ikke bagasjen. Ble en runde med «tyvarr» på ARN dessverre.
     
  11. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Postet denne i tråden om EU261/2004, men legger den ut her også.

    Nå har jeg enda en sak gående (den 3. hittil) med SAS når det gjelder kansellering på kort varsel.
    De ga beskjed om kansellering med kun en ukes varsel, noe som gir meg rett til kompensasjon.
    Jeg fylte ut standardformuleret på SAS´s hjemmeside, og har nå fått svar...
    Gjett hva ?

    Joda, de kommer fortsatt med standardsvada om Covid-19 enda jeg har hatt 2 slike saker fra før der jeg har klaget dem inn til Transportklagenemnda og vunnet frem.
    De lærer tydeligvis ikke, eller antakelig har de liggende standardfraser de kommer med til alle.

    Uansett, jeg har svart tilbake og referert til tidligere saker om det samme og bedt dem komme frem til en annen konklusjon så jeg slipper å gå veien om Transportklagenemnda denne gangen.
    I tillegg uttrykte jeg min forventning til å bli behandlet seriøst som den stamkunden jeg er, så får vi se om Transportklagenemnda får enda en sak på bordet, der jeg naturligvis får medhold.

    At SAS gidder...
     
    SayWhat, chrt, Emma and 4 others like this.
  12. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Skjønner at det oppleves kjipt, men det burde absolutt ikke forventes et annet svar som stamkunde vs. en statusløs kunde. De sitter med en annen vurdering enn deg av saken, og det endres ikke avhengig av fargen på kortet ditt.

    Om ikke annet viser det at SAS faktisk også er konsekvente i sin praksis på ihvertfall ett område, og det er jo faktisk en forbedring for mange.

    edit: lagt til et manglende ord, uthevet
     
    Last edited: 28. jan 2022
    Berlioz liker dette
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Forventer omtrent det samme av dem jeg også. Klart innenfor EU standardkompensasjon, men de har brukt mange uker på ikke svare, og kommer sikkert til å si nei. Da kjører jeg også saken videre.
     
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke sikker på om jeg helt oppfattet svaret ditt, @Henrik.

    Er det du sier at det er lettere for en EBD enn statusløs kunde å få riktig oppgjør fra SAS etter EU-reglene? Eller misforstår jeg deg?
     
  15. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Skal ikke svare for @Henrik, men mitt inntrykk er at status hjelper nada.
    Er Diamond, og standardsvadasvaret er det samme okke som..
     
  16. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    Skal heller ikke svare for @Henrik, men slik jeg forsto det er en rettighet en rettighet uavhengig av om du har status eller ikke, og slik skal det selvfølgelig være. Har man krav på kompensasjon skal det ikke spille noen rolle for utfallet hvilken farge kortet har.
     
    SayWhat, Maggie, Henrik and 1 other person like this.
  17. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer på en prikk, @Jeanette. Jeg er omtrent kontinuerlig i morfinrus nå, så min evne til både rettskriving og setningsoppbygning lider litt (eller mye), og her falt det også ut en veldig viktig ord.

    Tenkte spesielt på følgende utsnitt med min utheving.

    Jeanette oppsummerer fint, vurderingen av denne rettigheten er allerede gjort, og den gjøres uavhengig av farge på kortet, selv om @elgringo1964 tilsynelatende ønsker en annen behandling på grunnlag av å være stamkunde.
     
    Jeanette liker dette
  18. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Man kan like det eller la være, men er det ikke sånn ellers i næringslivet at stamkunder får litt ekstra service og goodwill ?
    Selvsagt gjør de det, men i dette tilfellet, siden det gjelder klare lover og regler, var det mest et krampaktig forsøk for å unngå å måtte gå veien om Transportklagenemnda nok en gang med styret det medfører med dokumentasjon, kjempelang ventetid osv..
    Har allerede to sånne runder siste året, og jeg er ganske villig til å grine meg til å slippe å gjøre det nok en gang.

    Og til moralens voktere; Om man er veldig prinsipielt imot stamkundefordeler, kan man alltids velge å brenne både Trumfkort, bonuskort osv...
    Hvorfor skal man ha slike stamkundefordeler ? :)
     
    Last edited: 28. jan 2022
  19. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Du har på en måte allerede fått det: du har fått svar fra SAS innen rimelig tid, slik at du kan ta neste steget videre. Stakkars ikke-stamkunder som må vente 2-6 måneder på svar fra kundeservice.

    Har også hatt 2 saker i fjor som ble sendt videre til nemnda og fikk medhold i begge. Tydeligvis er det knapt med penger i selskapet, og de prøver seg på alle mulige måter å dempe cashflow ut. Sett fra dems perspektiv: de har ingenting å tape på å gjøre livet ditt så vanskelig som de bare kan. Går du til nemnda og 'vinner', må de kun betale deg det de egentlig allerede måtte. Det får ingen ytterligere konsekvenser for dem. I motsatt tilfelle, om du gir opp eller kjøper svadaforklaringen, har de plutselig tjent penger i saken din ved at de kan slette kravet fra boka.

    Jeg liker ikke dette heller, men tydeligvis sånn det har blitt.
     
    SayWhat, chrt, stekus and 2 others like this.
  20. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Presis hva jeg også tror om strategien til SAS.
    Selvsagt gir jeg meg ikke, men det hadde vært deilig å slippe unna ekstraarbeidet.
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden